Elon Musk otvoril továreň Gigafactory 3 v Shanghaji za rekordné krátky čas. Trvalo to menej ako 200 dní
Po oznámení plánov s výstavbou továrne na výrobu vozidiel Tesla v Číne boli mnohí fanúšikovia Elona Muska skeptickí. Gigafactory 3 v čínskom Shanghaji je však už realitou, ktorú sa podarilo vybudovať v rekordnom čase, informuje Bloomberg.
Presne 168 dní, toľko potrebovala spoločnosť Tesla na čele s Elonom Muskom na vybudovanie a spustenie továrne na výrobu vozidiel Tesla Model 3, ktorej cesta sa začala rátať už s vybavovaním potrebných dokumentov a pôžičiek od Čínskej národnej banky.
Po tom, čo Musk oznámil svoju snahu postaviť továreň na výrobu elektromobilov v Číne, boli mnohí jeho obdivovatelia skeptickí. Elon povedal, že prvé vozidlá vyjdu z jej výrobnej linky ešte v roku 2019, a čuduj sa svet, mal pravdu a tento termín sa mu podarilo dodržať, dokonca ešte v obrovskom predstihu.
TESLA GIGAFACTORY 3 IS THRIVING THANKS TO OPEN SUPPORT FROM CHINA 🇨🇳 https://t.co/2g7NTDijKR pic.twitter.com/He5s20yjcH
— Tesmanian.com (@Tesmanian_com) October 24, 2019
Mnohí ľudia mu neverili najmä preto, že v súčasnej dobe nie sú vzťahy medzi USA a Čínou práve najlepšie, a preto sa predpokladalo, že vybavovanie potrebných dokumentov a povolení sa bude ťahať niekoľko mesiacov. Muskove časté návštevy Číny a rokovania s najvyššie postavenými ľuďmi v krajine však veci, zdá sa, značne urýchlili. Čas, za ktorý dokázali továreň Gigafactory 3 postaviť dokonca považujú za krátky aj na extrémne čínske pomery.
Tesla releases pictures of Model 3 production in Gigafactory 3 https://t.co/oZWMjnY7SH by @fredericlambert pic.twitter.com/zK4AG2CNKO
— Electrek.Co (@ElectrekCo) October 23, 2019
Muskovi sa dokonca počas rokovaní s hlavami štátu podarilo vozidlá Tesla vyrobené v čínskej továrni oslobodiť od 10 % dane, čo sa doteraz nepodarilo žiadnej zahraničnej firme. Ako píše ChinaDaily, výroba jedného vozidla Modelu 3 je v čínskej továrni až o 65 % lacnejšia ako výroba Modelu 3 v USA. Na vyrobené vozidlá sa navyše nebude vzťahovať 25 % clo z importu, takže kombinácia týchto faktorov dokáže zabezpečiť konkurencie schopné ceny vozidiel Tesla pre čínsky trh.
I hope they are successful:- Tesla starts trial production of Chinese Model 3, reportedly plans to sell cars to Gigafactory 3 workers https://t.co/XDz0BvTxeL pic.twitter.com/SGOGVvIe70
— Nigel Wickenden (@nigelwickenden) October 24, 2019
Základná verzia Modelu 3 by sa tu mala predávať za 328 000 yuanov, čo je asi 41 500 €. Čínske automobilky dokážu predávať svoje elektromobily na domácom trhu už za cenu 200 000 yuanov, teda 25 500 €, čo je podstatne menej, no tieto autá určite neponúkajú kvality Tesly. Čínsky trh je pre Teslu veľmi zaujímavý, pretože v predajoch sa radí na druhé miesto, hneď za USA.
V roku 2018 sa v Číne predalo viac ako 1.2 milióna kusov elektrických, alebo hybridných automobilov, čo je viac ako polovica predajov na celom svete za daný rok. Aj tieto čísla naznačujú, že by sa tu Tesle mohlo dariť. Musk by chcel z linky vypustiť 1000 kusov Modelu 3 týždenne a začiatkom roka 2020 by chcel spustiť produkciu prémiovejšieho Modelu Y.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 700 km, na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
Má skoro 1 000 koní a pretekárske funkcie. Audi ukázalo beštiu, ktorá ti spôsobí zimomriavky
Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Nočná mora vodičov. Elektromobilu od Xiaomi zlyháva kľúčový komponent, pribúdajú nehody (VIDEO)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
-
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Elektromobil od Xiaomi popiera fyziku. Prekonal rýchlostný rekord a dostane technológiu ako zo sci-fi
Ničivá sila prírody udrela na Islande. Láva po výbuchu sopky narobila obrovské škody
Z Dunaja spravili laboratórium. Ryby vybavené vysielačkami prezradia viac, než čakáš
Bič na vodičov: Kamery s AI prichytili s telefónom v ruke i bez pásov
Klíme nepomôže, kričia aktivisti. Nový jadrový zdroj na Slovensku je pod paľbou kritiky
Vedci nechápu: V Afrike využívajú včely na kurióznu činnosť, ktorá mení kľúčovú oblasť
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené