Európska metropola chce docieliť totálny zákaz automobilov so spaľovacími motormi v centre mesta
V súčasnosti sa čoraz potrebnejšie zníženie emisií či skvalitnenie ovzdušia stáva globálnym problémom. Veľký dôraz tomu začínajú dávať aj viaceré európske mestá, ktoré prichádzajú s konkrétnymi riešeniami. Tým najčastejším je snaha zakázať vstup do mesta benzínovým a naftovým vozidlám.
S takýmto odvážnym plánom prichádza aj ďalšia európska metropola – Amsterdam, kde chcú do roku 2030 úplný zakázať vozidlá so spaľovacími motormi, informuje portál CNN. Na druhej strane však snaha o odstránenie vozidiel obsahuje aj viacero podmienok, ktoré sú na splnenie tohto cieľa nevyhnutné.
Komplexný program
Splnenie plánu zároveň obsahuje aj viacero menších cieľov. Od budúceho roka napríklad v centre mesta dôjde k zákazu niektorých dieslových vozidiel. Od roku 2022 sa zákaz dotkne aj autobusov, nakoľko budú v centre mesta akceptované len tie, ktoré využívajú elektrický či vodíkový motor. Vďaka týmto opatreniam by sa tak malo docieliť, že do roku 2030 bude doprava v Amsterdame bez emisií, uvádza IamExpat.
Nenechaj si ujsť
Ďalší negatívny test: Elektromobily nie sú tak ekologické ako ich vnímame. Toto sú najmenej škodlivé autá
Mesto pevne verí, že vďaka odstráneniu emisií dôjde k zvýšeniu priemernej dĺžky života obyvateľov. Podobný princíp už začali uplatňovať aj iné európske metropoly, ktoré sa zaviazali, že do roku 2025 znížia počet alebo úplne zakážu dieselové motory v centre mesta. Skvelým príkladom je najmä Londýn či viaceré mestá v Nemecku.
Potrebné opatrenia
Opatrenia však zahŕňajú aj viacero potrebných vecí, ktoré bude potrebné doriešiť. V súčasnosti sa v Amsterdame nachádza 5 zón s nízkymi emisiami, no v blízkom čase je potrebné rozšíriť nielen počet zón, ale aj sprísniť ich predpisy. V neposlednom rade bude dôležitým krokom presvedčiť obyvateľov, aby prešli na elektrické vozidlá.
Zvýšený počet elektrických vozidiel však bude znamenať aj nutnosť zvýšenia počtu nabíjacích staníc. Momentálne je v Amsterdame registrovaných približne 17 000 elektromobilov, no v nasledujúcich troch rokoch sa očakáva až štvornásobný nárast. Splnenie celkového cieľa, na ktorý má Amsterdam približne 10 rokov, bude teda viac než náročný a potrebná bude aj politická či celospoločenská pomoc.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)


