Zbohom spaľovák: Legendárny výrobca športiakov predstavil plán pre elektrifikáciu, kedy prinesie čistokrvný elektromobil?
Elektrifikácia sa v priebehu posledných mesiacov stala „mantrou“ takmer všetkých veľkých automobiliek, ktoré si stanovili ambiciózne ciele a plány, ktoré v najbližších rokoch významne premenia svet automobilov. K procesu elektrifikácie sa postupne pridávajú aj výrobcovia športových automobilov, pričom svoju „cestu“ k nízkoemisnej budúcnosti najnovšie predstavuje aj Lamborghini, informuje CNBC.
Talianska automobilka, ktorá je súčasťou koncernu Volkswagen, dnes predstavila svoju stratégiu k environmentálnej udržateľnosti. V nasledujúcom desaťročí tak dôjde k postupnému prechodu na výrobu hybridných modelov pred uvedením plne elektrického vozidla na trh do roku 2030.
Tri fázy, elektromobil až koncom desaťročia
Plán Lamborghini pozostáva z troch fáz – v prvej z nich, pre roky 2021 a 2022, sa automobilka bude ďalej zameriavať na zdokonalovanie svojich „spaľovákov“ s dvoma novými automobilmi modelovej rady V12, ktoré budú predstavené tento rok.
Druhá fáza bude odrážať „hybridný prechod“, ktorý bude prebiehať do roku 2024. V roku 2023 plánuje Lamborghini uviesť na trh svoj prvý sériovo vyrábaný automobil s hybridným pohonom a do konca roku 2024 bude celý rad jej modelov elektrifikovaný.
Automobilka sa okrem iného zameria aj na vývoj nových odľahčených materiálov z uhlíkových vlákien, ktorým dáva zásadný význam pri kompenzácii zvýšenej hmotnosti v dôsledku elektrifikácie a ťažkých batérií. Interným cieľom spoločnosti je znížiť emisie CO2 o 50 % do začiatku roka 2025.
V tretej a zároveň finálnej fáze procesu elektrifikácie predstaví automobilka svoj prvý elektromobil. Časový horizont tejto fázy je od roku 2025 do roku 2030, pričom Lamborghini chce po tomto debute priniesť celkovo až 4 elektrické vozidlá. Do elektrifikácie plánuje v najbližších 4 rokoch investovať viac ako 1,5 miliardy eur, čo predstavuje najväčšiu investíciu automobilky v histórii.
Prečítaj si tiež
Alza začala predávať elektromobily, ich základ tvorí aj socialistická legenda. Cenou a parametrami však nepríjemne prekvapia
Prvý elektromobil až po roku 2025 však znie dokonca menej ambiciózne, než plány konkurenčného Ferrari, ktoré sa dlhé roky radilo medzi odporcov elektrického pohonu. Talianska značka totiž plánuje po odklade predstaviť svoje prvé elektrické vozidlo v roku 2025.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Ukrajina a Maďarsko v ostrom spore: „Vyzývame Zelenského, aby sa prestal vyhrážať“
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Na Slovensku jazdí 300-tisíc áut bez poistky. Od roku 2026 neprejdú cez STK
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP