Za volant si sadneš aj opitý. Známa automobilka pracuje na službe, ktorá ťa za poplatok odvezie domov
Technológie napredujú a každá veľká automobilka usilovne pracuje na tom, aby čím skôr priniesla plnohodnotného autopilota, ktorý bude schopný viesť vozidlo bez zásahu a kontroly vodiča. Výrobcovia však plánujú túto službu do áut integrovať po svojom a prístup VW je prinajmenšom zaujímavý, informuje Autonews.
Nedávno sme ti priniesli článok, v ktorom sme informovali, že BMW spustilo v Číne pomerne kontroverzný biznis model. Niektoré komfortné funkcie auta prenajíma svojim zákazníkom za mesačný či niekoľkoročný poplatok.
Každé nové auto má totiž potrebný hardvér, napríklad na vyhrievané sedadlá, no zákazník si ich môže „odomknúť“ iba na jeden mesiac v roku, celý rok či permanentne. Od dĺžky prenájmu sa samozrejme odvíja aj výška poplatku.
S podobnou myšlienkou sa pohráva aj VW. Ten však nebude prenajímať komfortné funkcie, ale autonómnu technológiu riadenia.
Potrebuješ šoféra?
Ako píše aj portál Bloomberg, VW uvažuje nad modelom „Pay-as-You-Go“, teda zaplať za to, čo prejdeš. Inak povedané, funkcia bude fungovať podobne, akoby si si zavolal Bolt či iný taxík s tým rozdielom, že v tomto prípade sa odvezieš vo svojom vlastnom aute.
Za funkciu autonómnej jazdy teda nebudeš platiť mesačné ani ročné poplatky, ale zaplatíš iba vtedy a iba za to, čo v skutočnosti prejdeš. Takýto biznis model môže byť pre mnohých vodičov naozaj výhodný, hlavne keď sa pozrieme, koľko v dnešnej dobe stoja autonómne technológie.
Napríklad funkcia Full-Self Driving pre Teslu Model 3 stojí v slovenskom konfigurátore 6 200 €. Nie každý však potrebuje autopilota na dennej či týždennej báze, ak ho niekto využije raz za mesiac, táto suma je pre neho príliš vysoká.
Už nikdy viac opitý za volantom
V takomto prípade teda dáva zmysel model Pay-as-You-Go, teda platba len za jazdu. Cena by sa mohla odvíjať od vzdialenosti, času či dokonca náročnosti trasy. Spôsobov, ako počítať výšku poplatku, je mnoho a VW má zrejme ešte kopec času nájsť ten najlepší. Takáto myšlienka sa nám však rozhodne pozdáva viac, než prenájom vyhrievaných sedadiel, ako to robí BMW.
Nehovoriac o tom, že by táto funkcia mohla znížiť počet dopravných nehôd spôsobených alkoholom za volantom. Ak by si náhodou vodič niekde vypil, nemusel by viac sadať za volant opitý, jednoducho by nechal šoférovať auto úplne samo a následne za túto jazdu zaplatil podobne, ako keby šiel domov taxíkom. Avšak s tým rozdielom, že svoje auto nemusí nechávať niekde na druhom konci mesta.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuty až 5 000 eur: Slováci často netušia, že bežným kúrením porušujú zákon
Infarkt si vyberá obete medzi mladými. Vedci odhalili prekvapivé spúšťače, ktoré lekári často prehliadajú
Tajný dôchodkový bonus: Ako získať stovky eur navyše pri odchode do penzie (NÁVOD)
Rebríček najhorších SUV na slovenskom trhu: Tieto autá technickou kontrolou len tak neprejdú, tvrdia odborníci
Vytvorila biznis, ktorý jej generuje 930-tisíc eur ročne: „Nemala som víkendy ani spoločenský život, no stálo to za to“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP