Za volant si sadneš aj opitý. Známa automobilka pracuje na službe, ktorá ťa za poplatok odvezie domov
Technológie napredujú a každá veľká automobilka usilovne pracuje na tom, aby čím skôr priniesla plnohodnotného autopilota, ktorý bude schopný viesť vozidlo bez zásahu a kontroly vodiča. Výrobcovia však plánujú túto službu do áut integrovať po svojom a prístup VW je prinajmenšom zaujímavý, informuje Autonews.
Nedávno sme ti priniesli článok, v ktorom sme informovali, že BMW spustilo v Číne pomerne kontroverzný biznis model. Niektoré komfortné funkcie auta prenajíma svojim zákazníkom za mesačný či niekoľkoročný poplatok.

Každé nové auto má totiž potrebný hardvér, napríklad na vyhrievané sedadlá, no zákazník si ich môže „odomknúť“ iba na jeden mesiac v roku, celý rok či permanentne. Od dĺžky prenájmu sa samozrejme odvíja aj výška poplatku.
S podobnou myšlienkou sa pohráva aj VW. Ten však nebude prenajímať komfortné funkcie, ale autonómnu technológiu riadenia.
Potrebuješ šoféra?
Ako píše aj portál Bloomberg, VW uvažuje nad modelom „Pay-as-You-Go“, teda zaplať za to, čo prejdeš. Inak povedané, funkcia bude fungovať podobne, akoby si si zavolal Bolt či iný taxík s tým rozdielom, že v tomto prípade sa odvezieš vo svojom vlastnom aute.
Za funkciu autonómnej jazdy teda nebudeš platiť mesačné ani ročné poplatky, ale zaplatíš iba vtedy a iba za to, čo v skutočnosti prejdeš. Takýto biznis model môže byť pre mnohých vodičov naozaj výhodný, hlavne keď sa pozrieme, koľko v dnešnej dobe stoja autonómne technológie.
Napríklad funkcia Full-Self Driving pre Teslu Model 3 stojí v slovenskom konfigurátore 6 200 €. Nie každý však potrebuje autopilota na dennej či týždennej báze, ak ho niekto využije raz za mesiac, táto suma je pre neho príliš vysoká.
Už nikdy viac opitý za volantom
V takomto prípade teda dáva zmysel model Pay-as-You-Go, teda platba len za jazdu. Cena by sa mohla odvíjať od vzdialenosti, času či dokonca náročnosti trasy. Spôsobov, ako počítať výšku poplatku, je mnoho a VW má zrejme ešte kopec času nájsť ten najlepší. Takáto myšlienka sa nám však rozhodne pozdáva viac, než prenájom vyhrievaných sedadiel, ako to robí BMW.

Nehovoriac o tom, že by táto funkcia mohla znížiť počet dopravných nehôd spôsobených alkoholom za volantom. Ak by si náhodou vodič niekde vypil, nemusel by viac sadať za volant opitý, jednoducho by nechal šoférovať auto úplne samo a následne za túto jazdu zaplatil podobne, ako keby šiel domov taxíkom. Avšak s tým rozdielom, že svoje auto nemusí nechávať niekde na druhom konci mesta.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Smutná správa pre hudobný svet: Počas vianočných sviatkov zomrel gitarista legendárnej rockovej skupiny, mal 65 rokov
PREMIUM„Neviem sa zastaviť“ – prvý varovný signál k vyhoreniu je nenápadný. Psychologička radí, ako si nastaviť hranice (ROZHOVOR)

Liečba Alzheimerovej choroby môže byť realitou už do desiatich rokov. Vedci hovoria o prelomových zmenách vo výskume

Covid nezasahuje len pľúca, merateľné zmeny zanecháva v mozgu aj po uzdravení, zistili vedci

Tradičné slovenské pochúťky patria k najhorším na svete. Prestížny rebríček odhalil najhoršie chute planéty
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Slávna talianska značka je v hlbokej kríze. Ľudia prestali kupovať jej autá, Stellantis je zúfalý
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
-
- Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
Slovensko väčšinu emisných stropov spĺňa, ostáva však jeden problém
Spôsob, akým bežne platíš, sa už čoskoro navždy zmení. Takto budú vyzerať platby v roku 2026
Slovenská ekonomika sa zásadne mení. Exportný rast už netiahnu autá, ale nádejné odvetvia
Šéf NATO vyslal jasný odkaz o USA. Európa chce viac zbraní, ale v ceste im stojí veľká prekážka
Ukrajina zasiahla dôležitý energetický objekt Rusov. Využila moderné západné technológie
Zahraniční výrobcovia smartfónov v Číne prekvapili. Ich predaj naznačuje nečakaný obrat na trhu
Slováci nastavili vláde nekompromisné zrkadlo. Digitálne doklady ukázali tvrdú realitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Smutná správa pre hudobný svet: Počas vianočných sviatkov zomrel gitarista legendárnej rockovej skupiny, mal 65 rokov
PREMIUM„Neviem sa zastaviť“ – prvý varovný signál k vyhoreniu je nenápadný. Psychologička radí, ako si nastaviť hranice (ROZHOVOR)

Liečba Alzheimerovej choroby môže byť realitou už do desiatich rokov. Vedci hovoria o prelomových zmenách vo výskume

Covid nezasahuje len pľúca, merateľné zmeny zanecháva v mozgu aj po uzdravení, zistili vedci

