Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Model mesačného predplatného pri vozidlách kedysi nebol typický, no dnes už sa s týmto typom ponuky stretávame bežne. Od batérií, ako to robí napríklad NIO, si dnes už vieš mesačne predplácať aj rôzne komfortné funkcie vo vozidle. Nemecká prémiová automobilka BMW spúšťa model mesačného predplatného na prvých trhoch, informuje portál Motor1.

Len si to predstav. Kúpiš si nové auto, ktoré je technicky v plnej výbave, no ty nemáš „sprístupnené“ napríklad ani vyhrievané sedadlá, ktoré sú už dnes základom aj pri lacnejších automobilkách.

Nuž, zdá sa, že toto je realita nasledujúcich rokov. BMW je jednou z prvých automobiliek, ktorá spúšťa model mesačného predplatného za rôzne komfortné funkcie. Každé nové auto tak má rovnaký hardvér. Inak povedané, technicky je každé auto v plnej výbave. Prémiové funkcie si však budeš kupovať cez aplikáciu v smartfóne a vo vozidle sa sprístupnia skrz OTA aktualizáciu.

Teoreticky môžeš na aute ušetriť

Aj keď sa forma mesačného predplatného za služby môže na prvý pohľad javiť tak, že automobilka chce zo zákazníka ťahať ďalšie peniaze na pravidelnej báze, v skutočnosti môže zákazník na takejto forme predplatného ušetriť.

Koniec koncov, všetky ponúkané funkcie v BMW si vie zákazník zaplatiť nielen na mesiac, ale aj na celý rok či dokonca permanentne, od čoho sa pochopiteľne odvíja aj cena.

Model predplatného je zatiaľ dostupný na kórejskom trhu, kde si zákazníci predplatia napríklad vyhrievané sedadlá za 18 € mesačne. Na celý rok stojí funkcia približne 176 € a na tri roky zhruba 283 €. Permanentné vyhrievanie sedadiel stojí niečo málo vyše 400 €, informuje BMWblog.

Takýmto spôsobom je možné ďalej zakúpiť napríklad asistenta diaľkových svetiel, vyhrievanie volantu, bezdrôtové Apple CarPlay, pokročilého jazdného asistenta a dokonca je možné pri elektromobiloch zakúpiť si aj príplatkový zvukový prejav IconicSound Sport. Ten si však odomkneš len permanentne za zhruba 137 €.

BMW/Screenshot

V zásade však môže byť takýto model pre mnohých zákazníkov výhodnejší. Napríklad ak niekto žije v teplejšom podnebí, kde logicky nepotrebuje vyhrievané sedadlá, nemusí si danú funkciu kupovať permanentne a zaplatí si ju na jeden mesiac iba vtedy, ak má naplánovanú cestu niekam do chladnejšej oblasti.

Teoreticky sa to dá aj oklamať

Automobilka si ale v istej rovine koleduje aj o jeden veľký problém. Ak má totižto každé auto zavedený hardvér na všetky príplatkové funkcie, je dosť možné, že sa zákazníci pokúsia o ich odomknutie neautorizovaným prístupom. Možno sa tak v budúcnosti dočkáme „auto-hackerov“ ktorí budú vedieť odomknúť všetky funkcie auta za podstatne nižšiu sumu.

BMW teraz bude zrejme sledovať, ako sa uchytí tento predajný model na prvých trhoch a následne by sa mohol rozšíriť aj ku nám. Koniec koncov, európski zákazníci sú predsa len o niečo konzervatívnejší a takýto systém predplácania funkcií by hneď nemuseli úplne prijať.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú