Výroba Modelu 3 dopláca na nevyhovujúce podmienky v provizórnej továrni. Problémy sa tu opravujú aj lepiacou páskou
Portál The Verge priniesol zaujímavé informácie o podmienkach vo výrobnom závode GA4. Pôvodne dočasné pracovisko stále funguje, aj keď podmienky tam nie sú úplne vyhovujúce. Dokonca nie je tento „stan“ ani plne automatizovaný a veľa úkonov musia zamestnanci robiť ručne.
Nefungujúce ventilátory či veľké teplotné rozdiely – to je len časť z podmienok, v akých musia pracovníci Tesly pracovať v továrni GA4. Aj keď sa voči tomu Tesla ohradila a skonštatovala, že teploty sú pravidelne monitorované, šiesti bývalí zamestnanci tvrdia opak. Cez deň bolo na mieste veľmi horúco a večer naopak veľmi chladno a zamestnanci museli nosiť viaceré vrstvy oblečenia.
Malo to byť len dočasné riešenie
Provizórna montážna linka bola postavená ako dočasné riešenie, aby sa podarilo naplniť cieľ výroby 6000 áut týždenne. GA4 sa pritom stará o približne tretinu celej produkcie a týždenne vyrobí 2 160 kusov Modelu 3. Z pôvodne dočasného riešenia sa však stalo trvalé, a to aj napriek tomu, že Tesla už dostala pokutu 30 000 dolárov za bezpečnostné riziká, ktoré v stane ohrozujú zamestnancov.
The ancient fence is now gone and so are the last rails. It appears that Tesla has purchased or leased the UP property and trenched for utilities, just as they did before paving over the rail yard. You can see some construction progress in these shots, taken two weeks apart. pic.twitter.com/HjuC9mxQY5
— Machine Planet (@Paul91701736) July 16, 2019
Nenechaj si ujsť
Tesla spraví po dosiahnutí konkrétneho cieľa radikálny krok. Zákazníci si už tak ľahko elektromobil nekúpia
Aby sa vôbec mohli naplniť normy, musia zamestnanci využívať rôzne skratky vo výrobe a autám chýbajú rôzne diely (bezpečnostné pásy, skrutky, zámky). Spomínaní bývalí zamestnanci tieto tvrdenia potvrdili aj fotografiami, kde je ukázaný stav vozidiel. V chladnom počasí často dochádzalo k praskaniu plastových komponentov, pričom tieto vady zamestnanci opravovali izolačnou páskou (taktiež potvrdené fotografiami).
„Radšej nechali prechádzať takéto autá, než aby museli zastaviť výrobnú linku“, tvrdí jeden zo zamestnancov. Podľa Tesly však inšpektori po výrobe prechádzajú každé jedno auto, pričom to platí pre všetky továrne, vrátane GA4. K fotografiám s izolačnou páskou sa spoločnosť vyjadrila, že niektoré diely ju majú priamo od výrobcu a že jej použitie vo výrobe nie je schválený postup, no nenašli žiadny dôkaz o tom, že by sa skutočne používala na drobné opravy.
Či majú daní zamestnanci skutočne pravdu, alebo ide len o akúsi pomstu bývalému zamestnávateľovi, je stále nejasné. Pravdou však je, že doteraz sa predali tisícky kusov automobilov a nahlásených bolo len minimum problémov. O prípadné vady vo výrobe sa tak zrejme postarali na výstupnej kontrole, kde ich patrične opravili, prípadne sa vymenil poškodený diel.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Prémiové funkcie, skvelá výdrž aj nízka cena. Toto je TOP 9 smart hodiniek na trhu

Nepotrebujú kyslík a vyrábajú elektrinu. Objavili baktérie, ktoré spasia svety

Zbrojársky boom na východe Slovenska. Tatra tu vyrobí tisíce vojenských vozidiel pre ázijský štát

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Muskove technologické impérium kolabuje. Stratil miliardy, a to najhoršie ešte len príde
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

„Fico by bol vynikajúci prezident,“ vyhlásil Kaliňák. Pellegrini už podporu Smeru nemá, dôveru stratil aj u SNS
PREMIUMMichal Strnad mieri na vrchol Európy. Z firmy chce vybudovať najväčšie obranné impérium kontinentu

Obezita nemusí byť len o jedle. Vedci našli faktor, ktorý má doma takmer každý z nás a ignoruje ho

Vianočná predpoveď sa radikálne mení. V týchto regiónoch Slovenska môže nasnežiť

230 minút meškania a chaos na trati. Nečakaná situácia masívne ochromila dopravu z Česka
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
Drvivá väčšina Slovákov nerozozná podvodný e-shop, ukazuje prieskum
Až štvrtina detí vykazuje závislosť na sociálnych sieťach, upozorňuje komisár pre deti
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

„Fico by bol vynikajúci prezident,“ vyhlásil Kaliňák. Pellegrini už podporu Smeru nemá, dôveru stratil aj u SNS
PREMIUMMichal Strnad mieri na vrchol Európy. Z firmy chce vybudovať najväčšie obranné impérium kontinentu

Obezita nemusí byť len o jedle. Vedci našli faktor, ktorý má doma takmer každý z nás a ignoruje ho

Vianočná predpoveď sa radikálne mení. V týchto regiónoch Slovenska môže nasnežiť

