Výroba Modelu 3 dopláca na nevyhovujúce podmienky v provizórnej továrni. Problémy sa tu opravujú aj lepiacou páskou
Portál The Verge priniesol zaujímavé informácie o podmienkach vo výrobnom závode GA4. Pôvodne dočasné pracovisko stále funguje, aj keď podmienky tam nie sú úplne vyhovujúce. Dokonca nie je tento „stan“ ani plne automatizovaný a veľa úkonov musia zamestnanci robiť ručne.
Nefungujúce ventilátory či veľké teplotné rozdiely – to je len časť z podmienok, v akých musia pracovníci Tesly pracovať v továrni GA4. Aj keď sa voči tomu Tesla ohradila a skonštatovala, že teploty sú pravidelne monitorované, šiesti bývalí zamestnanci tvrdia opak. Cez deň bolo na mieste veľmi horúco a večer naopak veľmi chladno a zamestnanci museli nosiť viaceré vrstvy oblečenia.
Malo to byť len dočasné riešenie
Provizórna montážna linka bola postavená ako dočasné riešenie, aby sa podarilo naplniť cieľ výroby 6000 áut týždenne. GA4 sa pritom stará o približne tretinu celej produkcie a týždenne vyrobí 2 160 kusov Modelu 3. Z pôvodne dočasného riešenia sa však stalo trvalé, a to aj napriek tomu, že Tesla už dostala pokutu 30 000 dolárov za bezpečnostné riziká, ktoré v stane ohrozujú zamestnancov.
The ancient fence is now gone and so are the last rails. It appears that Tesla has purchased or leased the UP property and trenched for utilities, just as they did before paving over the rail yard. You can see some construction progress in these shots, taken two weeks apart. pic.twitter.com/HjuC9mxQY5
— Machine Planet (@Paul91701736) July 16, 2019
Nenechaj si ujsť
Tesla spraví po dosiahnutí konkrétneho cieľa radikálny krok. Zákazníci si už tak ľahko elektromobil nekúpia
Aby sa vôbec mohli naplniť normy, musia zamestnanci využívať rôzne skratky vo výrobe a autám chýbajú rôzne diely (bezpečnostné pásy, skrutky, zámky). Spomínaní bývalí zamestnanci tieto tvrdenia potvrdili aj fotografiami, kde je ukázaný stav vozidiel. V chladnom počasí často dochádzalo k praskaniu plastových komponentov, pričom tieto vady zamestnanci opravovali izolačnou páskou (taktiež potvrdené fotografiami).
„Radšej nechali prechádzať takéto autá, než aby museli zastaviť výrobnú linku“, tvrdí jeden zo zamestnancov. Podľa Tesly však inšpektori po výrobe prechádzajú každé jedno auto, pričom to platí pre všetky továrne, vrátane GA4. K fotografiám s izolačnou páskou sa spoločnosť vyjadrila, že niektoré diely ju majú priamo od výrobcu a že jej použitie vo výrobe nie je schválený postup, no nenašli žiadny dôkaz o tom, že by sa skutočne používala na drobné opravy.
Či majú daní zamestnanci skutočne pravdu, alebo ide len o akúsi pomstu bývalému zamestnávateľovi, je stále nejasné. Pravdou však je, že doteraz sa predali tisícky kusov automobilov a nahlásených bolo len minimum problémov. O prípadné vady vo výrobe sa tak zrejme postarali na výstupnej kontrole, kde ich patrične opravili, prípadne sa vymenil poškodený diel.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vedci vymenili lítium za sodík a ostali prekvapení. Prenosná elektráreň z Číny prežije aj v -25 °C
Toto by mali Slovákom rozdávať zadarmo. Našli sme najľahší spôsob, ako si predĺžiť život
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Taiwan ukázal svetu, čo sa stane, ak zaútočí Čína. V kľúčovom teste všetkých zarazili
Vedci ostali bez slov. Kvantový čip „z paralelných svetov“ objavil novú fázu hmoty a posúva hranice fyziky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Najdrahšie krajiny sveta: Život v niektorých stojí tisíce dolárov mesačne. Európa má až päť zástupcov (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP