Šéf Tesly porozprával o plánoch do budúcnosti už veľakrát, no teraz všetkých prekvapil nočným tweetovaním, kde prezradil plány s predajom elektromobilov. Spoločnosť chce dotiahnuť autonómne riadenie svojich áut do finále, avšak potom by ich mohla prestať predávať z niekoľkých dobrých dôvodov, informuje Electrek. Viacerí vodiči dnes vnímajú autonómne riadenie ako problémové, no Tesla v neho verí a po jeho dokončení spraví zásadné zmeny vo svojom fungovaní.
Hoci je budúcnosť plne autonómnych samojazdiacich automobilov ešte vzdialená, predstavy Elona Muska hovoria jasne už dnes. CEO Tesly sa opäť raz „opustil“ na Twitteri, kde prezradil, aká budúcnosť môže jeho firmu čakať.
Musk odhalil možnú budúcnosť Tesly a jej elektromobilov
Popri niekoľkých iných otázkach ohľadom vylepšenia HW2+ hardvéru a FSD systému pre plnú autonómnu jazdu elektromobilov odpovedal v komentári, že spoločnosť môže mať už o rok flotilu robotických taxíkov. Pokiaľ však Tesla dotiahne svoje plány s autonómnym riadením automobilov do konca, bude ju čakať rozhodnutie, ktoré jej fanúšikov zrejme príliš nepoteší. V odpovedi na Twitteri totiž Musk napísal, že po dokončení plne autonómneho systému riadenia budú mať zákazníci obmedzený čas na kúpu novej Tesly.
Do consumers have limited time left to buy a Tesla car, since prices would have to go up severalfold to balance supply & demand once you solve FSD?
— Disruption Research (@DisruptResearch) July 8, 2019
To be clear, consumers will still be able to buy a Tesla, but the clearing price will rise significantly, as a fully autonomous car that can function as a robotaxi is several times more valuable than a non-autonomous car
— Elon Musk (@elonmusk) July 8, 2019

Tesla oslavuje obrovský úspech. V severskej krajine sa stala najpredávanejšou automobilkou
Takéto auto by pritom bolo bezpečnejšie a lacnejšie ako klasický automobil s vodičom, ktorého treba v prípade taxislužieb platiť. Robotické autonómne taxíky by však dokázali majiteľovi generovať zisk počas celej svojej životnosti a Tesla by tak spravila nevýhodné rozhodnutie, pokiaľ by lacno predávala elektromobily a nevyužila potenciál, ktoré by ponúkali.

Cenu za nové auto, spolu s prevádzkovými nákladmi, by totiž prekonala celková suma, ktorú by takýto robotický taxík dokázal majiteľovi zarobiť. Spoločnosť už dokonca zverejnila aj prvé čísla a podľa jej odhadov by takéto auto dokázalo vygenerovať zisk až 330 000 dolárov počas svojho „života“, informuje Electrek. Teoreticky by Tesla mohla svoje autá predávať aj po dokončení autonómneho riadenia, no aby to bolo pre ňu výhodné, museli by sa ceny niekoľkonásobne navýšiť.
Elektromobilita

Slovenský Sygic kraľuje: Unikátna funkcia z navigácie už obsahuje státisíce nabíjačiek po celej EÚ

Žiadne sci-fi, ale reálny produkt. Číňania vyrobili revolučnú batériu pre elektromobily, ktorá sa nabije za 5 minút

Priamy konkurent Škody Enyaq prichádza na Slovensko. Takéto sú ceny Volkswagenu ID.4

Rakúsko povolilo vyššie rýchlosti na diaľnici aj pre elektromobily zo Slovenska. Akou rýchlosťou môžeme jazdiť?
