Motocyklový segment sa zatiaľ elektrifikácie pomerne stráni. Oproti automobilom nebadať veľký nárast elektrických motoriek, aj keď niektoré spoločnosti už svoje modely predstavili. Podľa posledných informácií sa však najväčší hráči na trhu spájajú, aby vyvinuli vymeniteľné batérie určené pre elektrické motorky, informuje portál Stuff.

Štyria veľkí hráči Honda, Piaggio, KTM a Yamaha spájajú svoje sily. Ich spoločným cieľom je vytvoriť vymeniteľné batérie pre motocykle, ktoré by mali pomôcť k väčšej popularite elektrických motocyklov medzi nadšencami dvoch kolies.

NEPREHLIADNI
Startup hlási, že vyriešil kritickú vlastnosť elektromobilov. Akýkoľvek model „nabije“ za pár minút

Elektrifikácia sa dostáva do každého segmentu, v automobilovom priemysle je už jej smerovanie jednoznačne nastolené, no vidíme, že postupne sa dostáva aj do lodnej či dokonca leteckej dopravy. Motocyklové odvetvie zatiaľ bolo pomerne v úzadí, aj keď zopár výrobcov už svoje prvé elektrické kúsky predstavilo. Jedným z nich je napríklad Harley-Davidson a elektrický model LiveWire či Zero Motorcycles, ktorá sa venuje výhradne výrobe elektrických motoriek.

Honda

Problém pri elektrických motorkách je dojazd. Kvôli tomu, že sa do motorky jednoducho nezmestí veľká batéria, dojazd elektrických motocyklov dosahuje maximálne 200 až 300 km. Motorkári však veľmi neradi trávia čas státím a prípadne teda nabíjaním batérií, preto štvorica výrobcov spomenutých vyššie plánuje založiť konzorcium, ktoré by vyvinulo štandardizované batérie použiteľné naprieč rôznymi značkami motoriek.

Vymeniteľne batérie u motoriek sú na dosah

To, čo sa zatiaľ nedarí dosiahnuť medzi výrobcami automobilov, sa snažia zmeniť výrobcovia motoriek. Vybitá batéria, ktorú by spoločne vyvinuli, by sa dala veľmi jednoducho vymeniť na čerpacej, respektíve nabíjacej stanici za plne nabitú v priebehu pár sekúnd a motorkár by tak mohol okamžite bez väčšieho čakania pokračovať ďalej.

Honda

Tento krok rozhodne pozitívne prispeje k tomu, aby sa stali elektrické motorky populárnejšie. Dojazd a s ním spojené dlhé nabíjanie batérie je zrejme jedinou nevýhodou oproti motorkám so spaľovacími motormi. Aj v tomto prípade poskytuje elektromotor okamžitý výkon a maximálny krútiaci moment dostupný pri akejkoľvek rýchlosti. Elektrická motorka je teda väčšinou rýchlejšia, než tá benzínová.

Zero Motocycles

Ako píše AutoExpress, konzorcium začne fungovať už v máji 2021 a bude komunikovať s regulačnými úradmi po celom svete. Pokúsi sa o to, aby boli batérie do elektrických motoriek čo najviac štandardizované, vďaka čomu by bola možná ich jednoduchá výmena.

V prípade, že by sa podobný štandard podarilo dosiahnuť aj v automobilovom segmente, deficit spojený s dĺžkou nabíjania pri dlhých cestách by sa tiež úplne eliminoval. Aj tu už máme niekoľko startupov, ktoré sa túto ideu snažia presadiť, no bez podpory samotných automobiliek to, žiaľ, význam nemá.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú