Startup hlási, že vyriešil kritickú vlastnosť elektromobilov. Akýkoľvek model „nabije“ za pár minút
Dookola omieľanou a najväčšou nevýhodou pri elektromobilite je nabíjanie. Nabíjacie časy sa ešte stále nevyrovnali, alebo aspoň výrazne nepriblížili času na natankovanie auta so spaľovacím motorom. Startup Ample však prichádza s riešením, ktorým je technológia na výmenu vybitých batérií za nabité pri akomkoľvek elektromobile, informoval portál Futurism.
Systém výmeny batérií nie je žiadnou novinkou. Veľmi dobre rozšírený a excelentne fungujúci ho má napríklad čínska automobilka NIO, ktorej technológia má ale jeden zásadný nedostatok. Výmena vybitej batérie za plne nabitú iba v priebehu troch minút je možná len pri elektromobiloch zo svojich radov.
To je samozrejme pochopiteľné, každá automobilka má batérie v podlahe umiestnené trocha inak, nehovoriac o tom, že batérie pochádzajú od rôznych výrobcov, majú rôzne parametre a aj ich zapojenie do systému auta je pri každom elektromobile odlišné.
NEPREHLIADNI
Čínska automobilka predstavuje masívnu novú batériu: V elektromobiloch sa bude vymieňať a nie nabíjať
Ample túto veľkú, no svojim spôsobom aj jedinú prekážku pri výmene batérie akéhokoľvek vozidla rieši. Aspoň to tak prezentuje vo svojom videu. Väčšina výrobcov elektromobilov totiž pripevňuje svoje batérie do podlahy vozidla napevno, to znamená, že ich rýchla a jednoduchá výmena nie je možná.
Mladá spoločnosť so San Francisca má aktuálne vybudované dve takéto stanice na výmenu batérie. Samotná výmena pritom trvá 10 minút, čo je stále viac, ako bežné dotankovanie vozidla, no je to podstatne rýchlejšie, než plné dobitie akéhokoľvek elektromobilu.
Ako píše BusinessInsider, v súčasnosti Ample dobíja flotilu vozidiel Uber v San Franciscu a svoje pôsobenie plánuje rozšíriť aj do Kalifornie. Výstavba celej siete takýchto staníc je pritom veľmi jednoduchá, väčšie mestá by sa dali pokryť behom pár týždňov. Stanica ma totiž vlastnú konštrukciu, zložiť by sa dala na akomkoľvek voľnom priestore, napríklad na parkovisku.
Bez spolupráce automobiliek to nepôjde
Podobných startupov, ktoré by ponúkali technológie na výmenu batérií, tu už bolo niekoľko. Zopár ich prežilo až dodnes, no väčšina z nich stroskotala na neochote automobiliek nasadiť technológiu do ich elektromobilov.
V roku 2013 predstavil niečo podobné aj Elon Musk a spoločnosť Tesla, no po dvoch rokoch celý projekt skončil, vraj by bola táto technológia príliš drahá a Tesla sa tak rozhodla investovať do budovania vlastnej siete rýchlonabíjačiek. Bezpochyby, ak by sa automobilka rozhodla implementovať systém na výmenu batérií do svojho vozidla, cena elektromobilu by bola o niekoľko tisíc eur vyššia.
Na druhej strane by majiteľ nemusel riešiť výmenu batérie po niekoľkých rokoch používania, tento úkon tiež stojí niekoľko tisíc eur v závislosti od auta a automobilky. Systém od Ample je plne autonómny a modulárny, preto by bol vhodný pre akýkoľvek elektromobil akejkoľvek značky.
Jednotlivé batérie sa skladajú z blokov, v závislosti od veľkosti vozidla by sa do podvozku nainštalovalo viac, alebo menej takýchto blokov a tie by sa následne na stanici menili. Uvidíme, či sa to ambicióznemu startupu podarí dotiahnuť do vytúženého cieľa, ktorým je dostať spoločne s automobilkami na cesty jednu miliardu elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Elektrickú verziu nikto nekupoval. Fiat vracia na trh ikonický model so spaľovákom, jeho cena zarazí
Dopyt po elektromobiloch raketovo stúpol. Dôležitý trh v Európe však brzdí vláda a nezmyselná daň
RECENZIA: Má dojazd vyše 500 km na diaľnici. Nové BMW aj v základe ponúka totálny luxus
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ 8 z 10 Slovákov pohorí už na druhej otázke: Dokáž, že patríš k elite a zvládneš náročnú výzvu z biológie
Hromadná nehoda šiestich áut paralyzovala dopravu. Zasahujú všetky záchranné zložky
Headlineri Pohody nevystúpia, organizátori už majú náhradu. Poznáme jej meno
Tragický incident na známom letisku: Muža vtiahlo do motora lietadla
Cintulov kamarát prehovoril pred súdom: V minulosti mal napadnúť riaditeľa učilišťa
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
Zúfalstvo v ruskej armáde: Do boja posielajú zaprášené tanky, ktoré si pamätajú Brežneva
Európska krajina investovala do ekologických riešení 41 miliárd eur, obeť štátnych dotácií padla
Kritické suroviny pre high-tech odvetia narazili na vážny problém. Môže zaň Čína, bude horšie
Slováci prepadli pri výbere auta novému trendu. Čísla hovoria za všetko, pozor však na riziká
AI pretransformuje spoločnosť, tvrdí odborník. Varuje pred kľúčovou chybou, ktorú robíme
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP