Elektromobily z dielne Tesly boli od svojich začiatkov považované za jedny z najbezpečnejších vozidiel na cestách. Najnovší Model 3 taktiež potvrdil povesť jeho predchodcov, keď pri nehode aj napriek menším zraneniam zachránil posádke život. Po havárii sa odhalili problémy s odkladacím priestorom a bezpečnosťou stredovej obrazovky, ktoré chce Elon Musk náležite riešiť.
Tesla Model 3 sa stále potýka s výrobnými problémami, no mnoho spokojných majiteľov si už tento elektromobil užíva na cestách. Počas jazdy sa nehodám vodiči niekedy jednoducho nevyhnú a je tak najmä na aute a jeho bezpečnostných prvkoch, aby ochránili posádku. Takáto situácia zasiahla aj používateľa z diskusného fóra Reddit, kde sa podelil o svoj zážitok z havárie. V tej chvíli bol totiž nesmierne rád, že sedel práve v Tesle Model 3.
Bezpečnosť nadovšetko
Výsledok nehody a miera poškodenia elektromobilu zaskočila tiež samotných záchranárov, ktorí boli prekvapení, že vodič z auta vyšiel po svojich. V mnohých podobných situáciach by totiž mal byť podľa ich slov mŕtvy, alebo by skončil s omnoho vážnejšími následkami. Vďaka bezpečnosti Modelu 3 tak bol vodič nesmierne rád, že nesedel v niektorom z automobilov, ktoré by ho pri nehode nemuselo zachrániť. Napriek tomu, že Tesla skončila v tejto havárii „na totálku“, vodič si po údere do „plynového“ pedálu iba narazil členok. Jeho spolujazdkyňa však skončila s reznými poraneniami ruky, ktorou zasiahla počas nehody stredovú obrazovku.
Nenechaj si ujsť
Tesla Model S v obrovskej rýchlosti vrazila do vozidla hasičov. Zapnutý bol autopilot
Obrovský displej zobrazujúci všetky detailné informácie o vozidle a priebehu jazdy sa tak v pravej chvíli ukázal ako poriadny bezpečnostný problém. Sklo po jeho rozbití totiž porezalo ruku spolucestujúceho. Jeho demoláciou navyše nebolo po havárii možné otvoriť priehradku v palubnej doske, ktorej chýba mechanický otvárací mechanizmus. Tesla otváranie tohto odkladacieho priestoru pridelila práve softvéru ovládanom cez stredový displej, ktorý je po rozbití nepoužiteľný.
Tesla Model 3 owner shares insight on vehicle safety after 60 mph crash – https://t.co/ayKls1j9jW pic.twitter.com/V8XT4M7sgp
— TESLARATI (@Teslarati) February 15, 2018
O týchto skúsenostiach sa Elon Musk dozvedel prostredníctvom tweetu portálu Teslarati. Ihneď po tom sa odhodlal problém riešiť. Softvér by tak podľa jeho slov mohol v budúcnosti získať funkciu automatického otvorenia odkladacieho priestoru v palubnej doske. Ten by sa mal pre cestujúcich otvoriť ihneď po nehode. CEO Tesly chce k mohutnej obrazovke navyše spredu, alebo zozadu pridať tenkú plastovú vrstvu, ktorá pri nehode ochráni pasažierov na predných sedadlách pred reznými ranami.
Aj keď sú elektromobily Tesly preslávené svojimi technológiami a bezpečnosťou, v Modeli 3 je to práve veľká centrálna obrazovka, ktorá podľa mnohých predstavuje bezpečnostné riziko. Počas jazdy totiž priťahuje zrak vodiča, pretože sa na nej nachádzajú všetky ovládacie prvky a ďalšie informácie o jazde. Technologická vyspelosť stredového displeja je naozaj vysoká, no pri nehode môže úlomkami ohroziť posádku a spôsobiť nemalé poranenia. Všetky tieto problémy sa ale Elon Musk chystá vyriešiť, a tak je zrejme len otázkou času, kedy Modelu 3 novinky pribudnú.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Omrzeli ho smartfóny? Huawei stvoril dlhočiznú limuzínu, v tomto prekoná 99,99 % vozidiel
Vydržia ti celý život. Mercedes vyrobil „nekonečné" brzdy, budú priamo v motore
Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
Ďalší postrach spaľovákov: Nová elektrická motorka má dojazd 400 km a vychytávku ako zo sci-fi
Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
Oživili 55-ročný nápad. Japonci stvorili „ľudskú práčku“, ktorá ťa umyje a osuší za 15 minút
Musk zúri. Jeho konkurent nasadil geniálne funkcie, ktoré navždy pochovajú X
Z konkurenta záchranca. Vyhľadávanie Google sa topí v problémoch, spasiť ho môže ChatGPT
Je bezplatná a chceme ju úplne všetci. Obľúbená aplikácia dostane ultimátnu funkciu
Lukašenko prišiel s bizarnou vyhrážkou. Chce odpojiť od internetu celú krajinu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené