Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Automobil Tesla Model 3 prešiel náročným testom bezpečnosti, ktorý vykonáva agentúra NHTSA. A výsledok? Ide doteraz o najbezpečnejšie vozidlo, aké kedy bolo otestované.

Testovaným vozidlom bola konkrétne Tesla Model 3 Long Range, ktorá má pohon zadnej nápravy. Očakáva sa pritom, že podobne dopadnú aj zvyšné verzie daného modelu. Zaujímavé je, že na druhej a tretej priečke v oblasti bezpečnosti sa taktiež nachádzajú elektromobily Tesla.  Model 3 dosiahol vo všetkých kategóriach plný počet piatich hviezdičiek. Elon Musk pritom tvrdí, že vozidlo je v skutočnosti ešte viac bezpečnejšie, než ukázalo hodnotenie.

Za takto vysokú odolnosť vďačí hlavne rozloženiu hmotnosti 50/50 a tým, že najťažšie komponenty sú uložené veľmi blízko ťažisku vozidla. Tým že je motor uložený tesne pred zadnou nápravou, tak sa zvyšuje jeho celková odolnosť a ovládanie. Nižšie si môžeš prezrieť hodnotenie jednotlivých kategórií a videá k nim.

Čelný náraz

Práve nízke ťažisko a poloha hnacieho ústrojenstva najviac prispieva k ochrane cestujúcich pri čelnom náraze. Minimalizuje sa taktiež možnosť roztočenia vozidla. Tým že sa vpredu nenachádza žiadny motor, tak je predná deformačná zóna oveľa väčšia a riziko ohrozenia pasažier rapídne znížené.

Airbagy

Silu predného nárazu znižuje aj systém automatického brzdenia a inovatívne airbagy, ktoré sú špeciálne tvarované a navrhnuté k tomu, aby čo najviac ochránili cestujúcich. Vnútorný tlak je tak prispôsobený miere zaťaženia a hlavne charakteristike zrážky.

Predná deformačná zóna

Ako už bolo spomenuté, tým že predná časť vozidla neobsahuje klasický motor, mohla byť inžiniermi prispôsobená k tomu, aby čo najviac absorbovala náraz. Nachádza sa tu preto viacero nosníkov a priečnikov vyrobených z oceli, ktoré pohlcujú väčšinu energie a nedovolia, aby sa dostala až priamo k pasažierom.

Prečítaj si tiež
Tesla rozposiela do svojich áut novú aktualizáciu. Vodiči dostávajú palubnú kameru aj zaujímavý „easter egg“

Bočný náraz

Tesla Model 3 má taktiež najlepšie hodnotenie v prípade bočného nárazu. Patentované stĺpiky absorbujú energiu na veľmi krátku vzdialenosť, čo umožňuje airbagom plné nafúknutie.

Prevrátenie

Nízke ťažisko veľmi sťažuje možnosť prevrátenia vozidla. Ak by však k tomu došlo, tak karoséria Modelu 3 dokáže udržať až 4-násobok svojej hmotnosti bez toho, aby došlo k významným deformáciám.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú