Tesla začala doručovať vozidlá bez dôležitého komponentu, vymyslela náhradné riešenie
Tesla pred pár mesiacmi začala testovať verziu autopilota, ktorý sa spolieha už iba na obraz z kamier a nevyužíva radarové senzory umiestnené v prednej časti vozidla. Tesly Model 3 a Model Y, ktoré už radary nemajú, sa v týchto dňoch začali doručovať svojim novým majiteľom, informuje The Verge.
Radarové senzory v súčasnosti využíva drvivá väčšina automobiliek. Vďaka nim môžeme v autách vyžívať napríklad adaptívny tempomat, núdzové brzdenie a ďalšie dôležité bezpečnostné prvky. Ide preto o veľmi dôležitý a užitočný komponent. Americká Tesla sa tento komponent rozhodla zo svojich vozidiel odstrániť.
Tesla má jedného z najpokročilejších, ak nie rovno najpokročilejšieho asistenta jazdy spomedzi všetkých výrobcov áut a vďaka radarovým senzorom či kamerám zvláda autopilot poloautonómnu jazdu na veľmi vysokej úrovni.
Práve kamery a špičkový softvér v značnej miere zodpovedajú za to, že autopilot Tesly, respektíve funkcia Full Self-Driving, dokáže už teraz zvládať väčšinu dopravných situácií. Kvalitný kamerový obraz je preto základom a Elon Musk si zaumienil spoliehať sa výhradne naň.
NEPREHLIADNI
Ohromná ukážka vyspelosti autopilota. Tesla Model 3 prešla sama bez zásahu vodiča vyše 600 km, pozri si video
Pred pár mesiacmi teda Tesla začala testovať autopilota, ktorý funguje iba na základe obrazu z kamier, radarové senzory boli počas testov vypnuté. Ukázalo sa, že aj auto bez radarových senzorov dokáže fungovať veľmi dobre, a preto sa automobilka rozhodla, že ich do niektorých modelov prestane montovať.
Model 3 a Y bez radaru, prináša to však drobné obmedzenia
Aj keď sa počas testov ukázalo, že autopilot bez radarových senzorov funguje relatívne dobre, nie je jeho fungovanie stopercentné voči verzii s radarmi. Aj preto budú spočiatku niektoré funkcie čisto „vizuálneho“ autopilota obmedzené, alebo dokonca nedostupné.
Napríklad funkcia automatického zatáčania bude dostupná iba do rýchlosti 120 km/h. Ďalej môže byť spočiatku úplne vypnutá funkcia „Summon“, ktorá dokáže vyparkovať vozidlo, ak v ňom vodič nesedí a tiež nebude dostupná funkcia vytvorenia záchrannej uličky.
Tesla ale tvrdí, že na obnovení týchto funkcií bude pracovať a k dispozícii by mali byť v najbližších týždňoch skrz OTA aktualizáciu. Predsa len, pri takýchto „centimetrových“ operáciách sa auto doposiaľ spoliehalo na presnejšie radarové senzory, prípadne stále dostupné ultrazvukové senzory.
Model S a X bez zmeny
Odstránenie radarových senzorov sa zatiaľ týka iba lacnejších modelov. Vlajkové lode, teda Model S a X, si ho zatiaľ ponechajú. Dôvod, prečo Tesla začala zavádzať systém „Tesla Vision“ do dvojice lacnejších modelov nie je ten, že by bol menej kvalitný, Model 3 a Y sa predáva v podstatne väčšom množstve a automobilka tak získa ďaleko viac dát potrebných na analýzu a následné vylepšovanie systému.
Ako dodáva TechCrunch, Tesly bez radarových senzorov sú zatiaľ určené výhradne pre americký trh. Európske a čínske modely budú aj naďalej využívať radar v kombinácii s ôsmimi kamerami a dvanástimi ultrazvukovými senzormi.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
900 voltov, 2 elektromotory a spaľovák. Známa značka predstavila auto, ktoré sa nabije za 9 minút
Vodič bude ich jazdu už len kontrolovať. 150-ročná automobilka vypustí na cesty autonómne kolosy
Vedci vynašli „zázračné” zariadenie pre elektromobily. Zvýši im dojazd aj výkon
Má solídny dojazd a akurátny výkon. BYD predstavil nový elektromobil, stojí smiešne peniaze
Nové elektrické Mini je motokára na cesty. Ponúka emócie, ako žiadne iné auto (RECENZIA)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Nevedel som napísať riadok kódu, no zarobil som 27 600 eur.“ 20-ročný podnikateľ vytvoril výnosný biznis v MHD
80-eurové tenisky za 3 eurá: Chyba Reeboku spustila lavínu objednávok v strednej Európe
Európa sa upečie pod „tepelnou kupolou“: Vlna horúčav prinesie teploty až 35 °C
Malebná obec na východe Slovenska bojuje o prežitie. „Nemáme lekára, poštu ani služby,“ priznáva starosta
KVÍZ: 5. otázka zamotá hlavu aj učiteľovi autoškoly. Ak nezvládneš tento test, cestám sa vyhni
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Je tichý, má laser a neprelomný štít. Čína ukázala hybridný tank, ktorý vydesil Západ
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Má solídny dojazd a akurátny výkon. BYD predstavil nový elektromobil, stojí smiešne peniaze
- Tisíce Slovákov porušujú zákon, ani o tom netušia. Za bežnú činnosť hrozí pokuta až 3000 eur
- 900 voltov, 2 elektromotory a spaľovák. Známa značka predstavila auto, ktoré sa nabije za 9 minút
-
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Je tichý, má laser a neprelomný štít. Čína ukázala hybridný tank, ktorý vydesil Západ
- Má solídny dojazd a akurátny výkon. BYD predstavil nový elektromobil, stojí smiešne peniaze
- Tisíce Slovákov porušujú zákon, ani o tom netušia. Za bežnú činnosť hrozí pokuta až 3000 eur
- Kazia sa elektromobily viac než spaľováky? Nová štúdia zarazila ľudí, na jednu vec ale zabudli
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Má solídny dojazd a akurátny výkon. BYD predstavil nový elektromobil, stojí smiešne peniaze
Amerika si podáva ruku s Čínou pre vzácne zeminy. Môže uvoľniť vývoz polovodičov
Amazon stavia dátové impérium. V Pensylvánii minie rekordných 20 miliárd
Čínsky trh s elektroautami spomaľuje. Najväčší hráči hlásia problém
Rusko spustilo najväčší dronový útok od začiatku vojny. Ukrajina hlási rekordné počty
Slovenské obce čaká miliónová kyber obnova. Experti tvrdia, že okrem techniky potrebujú aj toto
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Nevedel som napísať riadok kódu, no zarobil som 27 600 eur.“ 20-ročný podnikateľ vytvoril výnosný biznis v MHD
80-eurové tenisky za 3 eurá: Chyba Reeboku spustila lavínu objednávok v strednej Európe
Európa sa upečie pod „tepelnou kupolou“: Vlna horúčav prinesie teploty až 35 °C
Malebná obec na východe Slovenska bojuje o prežitie. „Nemáme lekára, poštu ani služby,“ priznáva starosta
KVÍZ: 5. otázka zamotá hlavu aj učiteľovi autoškoly. Ak nezvládneš tento test, cestám sa vyhni
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené