Tesla začala doručovať vozidlá bez dôležitého komponentu, vymyslela náhradné riešenie
Tesla pred pár mesiacmi začala testovať verziu autopilota, ktorý sa spolieha už iba na obraz z kamier a nevyužíva radarové senzory umiestnené v prednej časti vozidla. Tesly Model 3 a Model Y, ktoré už radary nemajú, sa v týchto dňoch začali doručovať svojim novým majiteľom, informuje The Verge.
Radarové senzory v súčasnosti využíva drvivá väčšina automobiliek. Vďaka nim môžeme v autách vyžívať napríklad adaptívny tempomat, núdzové brzdenie a ďalšie dôležité bezpečnostné prvky. Ide preto o veľmi dôležitý a užitočný komponent. Americká Tesla sa tento komponent rozhodla zo svojich vozidiel odstrániť.
Tesla má jedného z najpokročilejších, ak nie rovno najpokročilejšieho asistenta jazdy spomedzi všetkých výrobcov áut a vďaka radarovým senzorom či kamerám zvláda autopilot poloautonómnu jazdu na veľmi vysokej úrovni.
Práve kamery a špičkový softvér v značnej miere zodpovedajú za to, že autopilot Tesly, respektíve funkcia Full Self-Driving, dokáže už teraz zvládať väčšinu dopravných situácií. Kvalitný kamerový obraz je preto základom a Elon Musk si zaumienil spoliehať sa výhradne naň.
NEPREHLIADNI
Ohromná ukážka vyspelosti autopilota. Tesla Model 3 prešla sama bez zásahu vodiča vyše 600 km, pozri si video
Pred pár mesiacmi teda Tesla začala testovať autopilota, ktorý funguje iba na základe obrazu z kamier, radarové senzory boli počas testov vypnuté. Ukázalo sa, že aj auto bez radarových senzorov dokáže fungovať veľmi dobre, a preto sa automobilka rozhodla, že ich do niektorých modelov prestane montovať.
Model 3 a Y bez radaru, prináša to však drobné obmedzenia
Aj keď sa počas testov ukázalo, že autopilot bez radarových senzorov funguje relatívne dobre, nie je jeho fungovanie stopercentné voči verzii s radarmi. Aj preto budú spočiatku niektoré funkcie čisto „vizuálneho“ autopilota obmedzené, alebo dokonca nedostupné.
Napríklad funkcia automatického zatáčania bude dostupná iba do rýchlosti 120 km/h. Ďalej môže byť spočiatku úplne vypnutá funkcia „Summon“, ktorá dokáže vyparkovať vozidlo, ak v ňom vodič nesedí a tiež nebude dostupná funkcia vytvorenia záchrannej uličky.
Tesla ale tvrdí, že na obnovení týchto funkcií bude pracovať a k dispozícii by mali byť v najbližších týždňoch skrz OTA aktualizáciu. Predsa len, pri takýchto „centimetrových“ operáciách sa auto doposiaľ spoliehalo na presnejšie radarové senzory, prípadne stále dostupné ultrazvukové senzory.
Model S a X bez zmeny
Odstránenie radarových senzorov sa zatiaľ týka iba lacnejších modelov. Vlajkové lode, teda Model S a X, si ho zatiaľ ponechajú. Dôvod, prečo Tesla začala zavádzať systém „Tesla Vision“ do dvojice lacnejších modelov nie je ten, že by bol menej kvalitný, Model 3 a Y sa predáva v podstatne väčšom množstve a automobilka tak získa ďaleko viac dát potrebných na analýzu a následné vylepšovanie systému.
Ako dodáva TechCrunch, Tesly bez radarových senzorov sú zatiaľ určené výhradne pre americký trh. Európske a čínske modely budú aj naďalej využívať radar v kombinácii s ôsmimi kamerami a dvanástimi ultrazvukovými senzormi.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľmoc našla ložisko 18 miliónov ton vzácnej suroviny. Vyrobia z nej milióny elektromobilov
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Česká automobilka šokuje. Takto bude vyzerať nová Škoda Octavia
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slávna kozmetická značka sa topí v sťažnostiach. Slováci márne čakajú na svoje online nákupy, firma ich ignoruje
Prekvapivé odhalenie: Tieto potraviny urýchľujú demenciu o desiatky rokov, ukazuje rozsiahly výskum
50-tisíc úmrtí ročne prinútilo vládu konať. Španielsko zavádza najprísnejší zákaz v Európe
O prácu prídu mnohí Slováci: Štátna firma vo veľkom prepúšťa, dôvodom je konsolidácia
Ako ovládaš slovenské dejiny? Prever si svoje vedomosti v kvíze, druhú otázku uhádne len skutočný národovec
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Veľmoc našla ložisko 18 miliónov ton vzácnej suroviny. Vyrobia z nej milióny elektromobilov
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
iPhony a Androidy si konečne rozumejú. Veľký operátor spustil Slovákom roky vytúženú funkciu
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP