Zabudni na Roadster a Semi. Tesla ich vraj využila na odpútanie pozornosti od problémového Modelu 3

Obdiv médií a fanúšikov na seba nenechal dlho čakať a po celý týždeň sa o nich často diskutovalo. Málokto si už ale spomenie na to, že Tesle sa ešte ani nepodarilo poriadne dostať do výroby cenovo dostupný Model 3. A presne o toto vraj spoločnosti išlo.
Vzrušenie pre odpútanie pozornosti?
Nenechaj si ujsť
Revolúcia v nákladnej doprave! Elektrický nákladiak Tesla Semi prichádza, aby pochoval konvenčné kamióny
Elektrický kamión s dojazdom 800 kilometrov a športový elektromobil s maximálnou rýchlosťou viac než 400 km/h. To znie síce pekne, ale podľa niektorých analytikov malo predstavenie noviniek ďalšie dva dôležité účely. Jednak išlo o odlákanie pozornosti investorov a Wall Street analytikov od produkčných problémov Modelu 3 a jednak o vyvolanie vzrušenia a mágie, ktoré Tesle pomohli stať sa jednou z najhodnotnejších automobiliek v USA.
Nenechaj si ujsť
Predstavenie, ktoré všetkých šokovalo! Tesla Roadster 2. generácie bude najrýchlejším sériovo vyrábaným autom sveta
„Mám pocit, že spoločnosť potrebovala vytvoriť trochu vzrušenia,“ povedala Jessica Caldwell, výkonná riaditeľka analytickej spoločnosti Edmunds. „Musk potreboval nový žiarivý predmet, ktorý by mohol vystaviť pred všetky tváre,“ pokračovala.
Výroba sa sotva hýbe
V prvom rade by si teda Tesla mala vyriešiť nemalé problémy s výrobou Modelu 3. Keď bol vysoko žiadaný elektromobil v júli predstavený, výrobca deklaroval, že koncom decembra by sa mala produkcia zvýšiť na 20 tisíc kusov za mesiac. V poslednom štvrťroku ich však bolo vyrobených iba 260. Začiatkom tohto mesiaca už Tesla od svojich plánov upustila a pustila sa do riešenia problémov, čo môže trvať aj tri mesiace.
Miznúce peniaze
Aby toho nebolo málo, Tesle nepomáhajú ani vysoké straty financií. V uplynulom štvrťroku totiž spoločnosť vo svojom biznise minula 1,1 miliardy dolárov a aktuálny štvrťrok ju zrejme bude stáť ďalšiu miliardu. To znamená, že pokiaľ mala spoločnosť k 30. septembru 3,5 miliárd dolárov, koncom prvého štvrťroka 2018 jej zrejme ostane už „iba“ jedna miliarda.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút



