Zabudni na Roadster a Semi. Tesla ich vraj využila na odpútanie pozornosti od problémového Modelu 3
Minulý piatok zažil technologický svet poriadne prekvapenie. Výrobca elektromobilov, solárnych striech či solárnych panelov totiž predstavil svoj vôbec prvý nákladiak Tesla Semi a druhú generáciu športiaka Tesla Roadster.
Obdiv médií a fanúšikov na seba nenechal dlho čakať a po celý týždeň sa o nich často diskutovalo. Málokto si už ale spomenie na to, že Tesle sa ešte ani nepodarilo poriadne dostať do výroby cenovo dostupný Model 3. A presne o toto vraj spoločnosti išlo.
Vzrušenie pre odpútanie pozornosti?
Nenechaj si ujsť
Revolúcia v nákladnej doprave! Elektrický nákladiak Tesla Semi prichádza, aby pochoval konvenčné kamióny
Elektrický kamión s dojazdom 800 kilometrov a športový elektromobil s maximálnou rýchlosťou viac než 400 km/h. To znie síce pekne, ale podľa niektorých analytikov malo predstavenie noviniek ďalšie dva dôležité účely. Jednak išlo o odlákanie pozornosti investorov a Wall Street analytikov od produkčných problémov Modelu 3 a jednak o vyvolanie vzrušenia a mágie, ktoré Tesle pomohli stať sa jednou z najhodnotnejších automobiliek v USA.
Nenechaj si ujsť
Predstavenie, ktoré všetkých šokovalo! Tesla Roadster 2. generácie bude najrýchlejším sériovo vyrábaným autom sveta
„Mám pocit, že spoločnosť potrebovala vytvoriť trochu vzrušenia,“ povedala Jessica Caldwell, výkonná riaditeľka analytickej spoločnosti Edmunds. „Musk potreboval nový žiarivý predmet, ktorý by mohol vystaviť pred všetky tváre,“ pokračovala.
Výroba sa sotva hýbe
V prvom rade by si teda Tesla mala vyriešiť nemalé problémy s výrobou Modelu 3. Keď bol vysoko žiadaný elektromobil v júli predstavený, výrobca deklaroval, že koncom decembra by sa mala produkcia zvýšiť na 20 tisíc kusov za mesiac. V poslednom štvrťroku ich však bolo vyrobených iba 260. Začiatkom tohto mesiaca už Tesla od svojich plánov upustila a pustila sa do riešenia problémov, čo môže trvať aj tri mesiace.
Miznúce peniaze
Aby toho nebolo málo, Tesle nepomáhajú ani vysoké straty financií. V uplynulom štvrťroku totiž spoločnosť vo svojom biznise minula 1,1 miliardy dolárov a aktuálny štvrťrok ju zrejme bude stáť ďalšiu miliardu. To znamená, že pokiaľ mala spoločnosť k 30. septembru 3,5 miliárd dolárov, koncom prvého štvrťroka 2018 jej zrejme ostane už „iba“ jedna miliarda.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
Autá budú jazdiť samé a bezpečnejšie, než ľudia. Toyota sa spojila s gigantom, aby skoncovali s nehodami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Dermatologička varuje pred populárnou zložkou v opaľovacích olejoch a doplnkoch: Zvyšuje riziko rakoviny pľúc o 24 %
Môžeš mať cukrovku a ani o tom netušiť: Mladých ohrozuje choroba, ktorú doteraz spájali len so staršími
„Apokalypsa“ nad Ukrajinou: Rusko vyslalo 477 dronov a 60 rakiet, ide o doposiaľ najväčší vzdušný útok
Tragédia na Zlatých pieskoch: V jazere našli telo 39-ročného muža
„Langoš je najlepšie antidepresívum, ale zároveň dno gastronómie.“ Bratislavčan ho dostal do svetového bedekra
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Masívny útok Ruska zasiahol celú Ukrajinu. Aktivovali sa aj poľské stíhačky
Slovenské palivá budú lacnejšie než vlani. Zdražovanie sa zastavilo, tvrdia banky
Vesmír zahltený odpadom. EÚ chce zákonom prinútiť operátorov likvidovať satelity
Klimatická veda prehodnocuje svoje modely. Yale navrhuje nový prístup
Darwin sa možno mýlil. Evolúcia prebieha v skokoch, tvrdia vedci
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP