Keď sa v najnovšej verzii Tesly Model S Plaid objavil volant Yoke, ktorý viac pripomína volant z formuly, než z normálneho osobného automobilu, spustila sa vlna kontroverzie a kritiky.

Situáciu zachraňovala len nádej, že ide o voliteľnú výbavu a nové elektromobily Tesla si môžu zákazníci zakúpiť aj s klasickým volantom – Elon Musk ale na Twitteri potvrdil pravý opak.

Odvážny krok – vpred alebo vzad?

Keď sa Muska na Twitteri spýtali, či dostanú ľudia možnosť vybrať si pre svoju novú Teslu klasický volant, odpovedal negatívne, stroho a jasne. Jednoduchým „nie“ zmaril nádej na klasické ovládanie vozidla. Napriek sľubom pritom nejde o revolučný volant.

Ovládanie je podľa mnohých hektické a ako píše Road Show, nejde ani tak o retro, ako o bezpečnostné riziko. Konkrétne portál vyzdvihuje niektoré situácie, kedy je potrebné na volante striedať ruky a rýchlo ním točiť (i keď existuje aj iná, efektívnejšia metóda). Niektorým ľuďom je navyše šoférovanie s volantom Yoke na smiech.

Elon Musk argumentuje tým, že Tesla ponúkne už čoskoro úplnú autonómiu a šoféra od používania volantu takmer úplne odbremení. To sa však zatiaľ nedeje a ľudia sa sťažujú na neohrabanosť tohto typu riadenia.

Screenshot / YouTube / My Tesla Adventure

Katastrofa to nie je – len sklamanie

Napriek tomu sa nejedná o žiadnu ohromnú katastrofu a vozidlá sú naďalej ovládateľné. Ako ale informuje portál Electrek, od volantu Yoke mnohý očakávali zvýšený pomer zatáčania, pretože Tesla vyvíja systém riadenia bez priameho kontaktu volantu s riadiacim mechanizmom.

Ako sa však nakoniec ukázalo, volant Yoke funguje rovnako, ako ten starý. Rozdiel je skutočne len v tom, že z neho polovica chýba a to sa ukazuje ako nepraktické. Progresívne zatáčanie je vzdialené ešte roky a Musk argumentuje tiež tým, že vďaka modernému volantu má šofér oveľa lepší výhľad na palubovku a displeje.

Tesla

Electrek tiež podotýka, že volant Yoke predstavuje problémy pri nižších rýchlostiach alebo klzkých povrchoch. Je skutočne veľmi ťažké predstaviť si, ako šofér ustojí šmyk alebo jazdu po ľadovom povrchu v zime a možno v takých prípadoch neostáva nič iné, než sa spoľahnúť na bezpečnostné systémy vozidla.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú