Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Pred pár týždňami Elon Musk oficiálne predstavil faceliftovanú verziu Tesly Model S, ktorá okrem revolučného Yoke volantu priniesla aj „autonómne radenie jazdných režimov“ vpred a vzad. Video, ktoré sa nachádza aj na facebooku Auto.cz ale dokazuje, že volant v kombinácii s radením je skôr veľmi zlý vtip, než skutočne praktická záležitosť.

Yoke volant absolútne nepripomína nič štandardné, čo by sme našli v súčasných nových automobiloch. Skôr než klasický volant pripomína volant monopostu F1. Problém je však v tom, že formula jazdí výhradne na okruhu, kdežto s Teslou musí majiteľ z času na čas manévrovať, napríklad na klasickom parkovisku.

Ako môžeš vidieť vo videu nižšie, točenie s týmto volantom je maximálne nepraktické a nepohodlné, zatiaľ čo s klasickým kruhovým volantom by ho dokázal šofér otočiť v podstate jednou rukou, Yoke volant musí prechytávať, čo vyzerá veľmi komicky a „obtiažne“.

To ale nie je všetko, Musk sa totiž rozhodol odstrániť aj páčku na radenie režimu jazdy vpred a vzad. Po novom by to malo zvládať auto úplne autonómne, avšak na to potrebuje vo svojom okolí prekážky, podľa ktorých sa dokáže riadiť.

V prípade, že sa Tesla nachádza na otvorenejšom priestore a vodič chce zmeniť režim jazdy, možnosť zmeny je po novom už iba skrz dotykový displej infotainmentu potiahnutím smerom nahor alebo nadol na ľavej strane displeja.

Aj táto „vychytávka“ značne uberá z komfortu a v kombinácii s nepraktickým Yoke volantom, ktorý môže naplno prejaviť svoje kvality na závodnej trati, je nový Model S zrejme najmenej praktickým autom, čo sa šoférskej stránky týka.

Našťastie to ide aj bez „Yoke-u“

Na kanáli @icsichris na Twitteri sa nedávno objavilo video, ktoré ukazuje nový Model S predovšetkým zvnútra. Vidieť tak môžeme nový, na šírku orientovaný stredový 17″ displej, ako aj 8″ displej pre zadných pasažierov, ktorý je umiestnený v zadnej časti lakťovej opierky.

Vidieť ale aj vynovený, avšak stále ešte klasický kruhový volant. Nový Model S je tak našťastie k dispozícii aj s klasickým volantom, ktorý je rozhodne omnoho praktickejší.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú