Suzuki oficiálne predstavilo svoj prvý čisto elektrický model, e Vitara. Toto globálne elektrické SUV bude predávané aj pod značkou Toyota, čo poukazuje na rastúcu spoluprácu medzi týmito automobilovými gigantmi. Na uvedenie upozornil Electrek.

Spolupráca medzi Suzuki a Toyotou

Vznik e Vitary je výsledkom strategického partnerstva medzi Suzuki Motor Corp. a Toyota Motor Co., ktorého základy sa začali v roku 2016. Cieľom tejto spolupráce je spojiť silné stránky oboch spoločností a využiť ich na dynamicky rastúcom trhu s elektrickými vozidlami.

Nová platforma, na ktorej je e Vitara postavená, bola vyvinutá spoločnosťami Suzuki, Toyota a Daihatsu s dôrazom na elektromobily (BEV), čo znamená, že vozidlo bolo navrhnuté ako čisto elektrické a nie ako úprava existujúceho modelu.

Suzuki

Hlavné vlastnosti e Vitary

Z hľadiska dizajnu a rozmerov je e Vitara inšpirovaná konceptom eVX, ktorý bol predstavený na Auto Expo v Indii. SUV meria 4 275 mm na dĺžku, 1 800 mm na šírku a 1 635 mm na výšku, pričom rázvor kolies dosahuje 2 700 mm. Tento kompaktný SUV svojimi rozmermi konkuruje podobným modelom, akým je napríklad Kia EV3.

Pohon vozidla ponúka dve možnosti batérií – 49 kWh a 61 kWh s lithium-železofosfátovou (LFP) technológiou. Verzia s pohonom prednej nápravy produkuje až 128 kW (približne 173 koní), zatiaľ čo model s pohonom všetkých štyroch kolies má aj zadný elektromotor, čím sa jeho výkon zvýši na 135 kW (181 koní) a 300 Nm krútiaceho momentu.

Suzuki

Z jazdných vlastností je e Vitara navrhnutá tak, aby poskytovala agilný jazdný zážitok, a to vďaka systému ALLGRIP-e s pohonom všetkých kolies, ktorý je optimalizovaný aj na jazdu v teréne. Súčasťou systému je režim Trail, ktorý napodobňuje funkciu samosvorného diferenciálu tým, že v prípade prešmyku kolies automaticky pribrzďuje.

Suzuki vlani v januári uviedlo, že koncept ponúkne dojazd 550 km, oficiálne potvrdenie výrobcu však zatiaľ chýba, takisto aj informácia o cene.

Plán výroby a predaja

Výroba e Vitary sa začne na jar 2025 v továrni Suzuki v indickom štáte Gudžarát, pričom prvé modely by mali byť dostupné v Európe, Indii a Japonsku v lete 2025.

Uvedenie e Vitary na trh podčiarkuje záväzok Suzuki rozšíriť svoj rad elektrických vozidiel a prehĺbiť spoluprácu s Toyotou. Obe spoločnosti chcú týmto spôsobom posilniť svoju pozíciu na konkurenčnom trhu s elektromobilmi, kde záujem zákazníkov o ekologickú mobilitu rastie globálne. Vďaka tejto spolupráci si môžu obe značky zdieľať technológie, no zároveň ponúkať rôzne modely prispôsobené konkrétnym trhom.

Suzuki naznačilo, že toto je len začiatok ich elektrifikácie. Spoločnosť plánuje naďalej rozširovať ponuku BEV modelov popri hybridoch a ďalších alternatívnych pohonoch prispôsobených špecifickým regiónom. Tento typ spolupráce medzi Suzuki a Toyotou by mohol byť vzorom pre budúce partnerstvá v automobilovom priemysle, ktorý sa pripravuje na rýchly prechod k elektrickej mobilite.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP