Škoda Enyaq ešte nepovedala posledné slovo, chystá sa prekrásna kupé verzia
Elektrická Škoda Enyaq je po dizajnovej, ale aj technickej stránke veľmi vydarené auto. Prvý plnohodnotný elektromobil mladoboleslavskej automobilky postavený na platforme MEB ale čoskoro dostane ostrejšiu športovú verziu s pracovným názvom „GT“. Tá sa už dokonca ukázala na verejnosti, čo neuniklo pozornosti automobilových nadšencov, ktorí ju ihneď odfotili, informoval portál Motor1.
Pohon všetkých štyroch kolies je to, čo zatiaľ elektromobilu Škoda Enyaq chýba, no zdá sa, že nie nadlho. Už dlhšiu dobu sa špekuluje, že Enyaq príde podobne ako bratranec VW ID.4 v športovejšej verzii, ktorá by priniesla aj pohon všetkých kolies.
Zatiaľ čo ID.4 vo verzii GTX prešlo len drobnými dizajnovými zmenami, športový Enyaq sa od toho klasického líši výrazne. Dizajnéri sa totiž rozhodli kompletne zmeniť karosériu a z klasického „hranatého“ SUV urobili kupé.
NEPREHLIADNI
Prešli sme prvé kilometre s Enyaqom iV. Z prelomovej elektrickej Škody sme extrémne nadšení
Poprvýkrát bola kupé verzia Enyaqu spozorovaná ešte v septembri minulého roka, neskôr v decembri, no v oboch prípadoch mala na sebe výrazné maskovanie, ktoré zakrývalo všetky podstatné detaily.
Na instagramovom profile cochespias sa ale objavila fotografia novinky bez maskovania, vďaka čomu môžeme vidieť viacero dôležitých detailov. Nechýbajú teda dvojfarebné 21″ disky kolies, športové doplnky, no tým najväčším trhákom je práve znížená zadná časť, vďaka ktorej vyzerá Enyaq úchvatne.
Lacnejšia verzia dvojičky od Audi
Nakoľko bude kupé verzia Škody Enyaq takisto postavená na platforme MEB, údajmi o výkone, a teda aj parametrami sa môžeme inšpirovať u koncernvoej dvojičky od Audi.
Najvýkonnejší variant nesie označenie Q4 50 e-tron quattro a už slovíčko „quattro“ napovedá, že v tomto prípade tu máme pohon všetkých štyroch kolies. Kombinovaný výkon dvojice elektromotorov činí 220 kW (295 koní) a točivý moment dosahuje 460 Nm.
Z 0 na 100 km/h zrýchli táto verzia za 6,2 sekundy. 77 kWh batéria zabezpečuje dojazd na úrovni 488 km, verzia Sportback zvládne až 497 km. Enyaq GT by na tom mal byť veľmi podobne a dokonca možno až rovnako.
Prvými jazdami si nás získal
My sme už so Škodou Enyaq mali tú česť a pri prvých jazdách sme s ňou jazdili celý deň. Veľa z vás nám aj v komentároch písalo, že dať viac ako 60-tisíc eur za Škodu je naozaj veľa, no treba zdôrazniť, že toto už nie je Škoda, ktorá pred pár rokmi hrala v koncerne druhé husle. Enyaq dokáže hravo konkurovať aj koncernovému bratrancovi ID.4.
Koniec koncov, toto auto je postavené na rovnakej platforme, ako nedávno predstavené prémiové Audi Q4 e-tron. Cena 34 000 € za plnohodnotný elektromobil v prípade základnej verzie Enyaqu znie naozaj lákavo, no ako to pri všetkých autách, nielen elektromobiloch, býva, ak si chceš auto nakonfigurovať do svojej vysnívanej podoby, razom sa aj cena najzákladnejšieho modelu navýši o desať a viac tisíc eur.
Je pravda, že testovaný model s cenovkou cez 60 000 € je už mierny „úlet“ a bežný človek toľko peňazí za auto nedá, no Enyaqu nemôžeme uprieť, že za túto sumu prináša adekvátnu kvalitu.
Netreba zabúdať na to, že ak budúci majiteľ siahne po elektromobile s takými parametrami ako má Enyaq, už vôbec nebude potrebovať zábezpeku v podobe druhého spaľovacieho auta na dlhšie cesty, Enyaq by ich už vďaka veľkej batérii a rýchlemu nabíjaniu mal zvládať bezproblémovo.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Nočná mora vodičov. Elektromobilu od Xiaomi zlyháva kľúčový komponent, pribúdajú nehody (VIDEO)
Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
Číňania si nedajú pokoj. V Európe chcú recyklovať batérie, mieria k našim susedom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Dostala šialené parametre. Čína ukázala najrýchlejšie sa nabíjajúcu batériu na svete
-
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Elektromobil od Xiaomi popiera fyziku. Prekonal rýchlostný rekord a dostane technológiu ako zo sci-fi
Klíme nepomôže, kričia aktivisti. Nový jadrový zdroj na Slovensku je pod paľbou kritiky
Vedci nechápu: V Afrike využívajú včely na kurióznu činnosť, ktorá mení kľúčovú oblasť
Musia zatiahnuť za brzdu. Nemecký automobilový gigant chystá výrazné obmedzenia
Bitcoin zažíva historický úspech prekonania hranice 98 0000 dolárov
Vedci prišli s novými zisteniami o Mesiaci: Na jeho odvrátenej strane sa deje niečo zvláštne
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené