Elektrická Škoda Enyaq je po dizajnovej, ale aj technickej stránke veľmi vydarené auto. Prvý plnohodnotný elektromobil mladoboleslavskej automobilky postavený na platforme MEB ale čoskoro dostane ostrejšiu športovú verziu  s pracovným názvom „GT“. Tá sa už dokonca ukázala na verejnosti, čo neuniklo pozornosti automobilových nadšencov, ktorí ju ihneď odfotili, informoval portál Motor1.

Pohon všetkých štyroch kolies je to, čo zatiaľ elektromobilu Škoda Enyaq chýba, no zdá sa, že nie nadlho. Už dlhšiu dobu sa špekuluje, že Enyaq príde podobne ako bratranec VW ID.4 v športovejšej verzii, ktorá by priniesla aj pohon všetkých kolies.

Zatiaľ čo ID.4 vo verzii GTX prešlo len drobnými dizajnovými zmenami, športový Enyaq sa od toho klasického líši výrazne. Dizajnéri sa totiž rozhodli kompletne zmeniť karosériu a z klasického „hranatého“ SUV urobili kupé.

NEPREHLIADNI
Prešli sme prvé kilometre s Enyaqom iV. Z prelomovej elektrickej Škody sme extrémne nadšení

Poprvýkrát bola kupé verzia Enyaqu spozorovaná ešte v septembri minulého roka, neskôr v decembri, no v oboch prípadoch mala na sebe výrazné maskovanie, ktoré zakrývalo všetky podstatné detaily.

Na instagramovom profile cochespias sa ale objavila fotografia novinky bez maskovania, vďaka čomu môžeme vidieť viacero dôležitých detailov. Nechýbajú teda dvojfarebné 21″ disky kolies, športové doplnky, no tým najväčším trhákom je práve znížená zadná časť, vďaka ktorej vyzerá Enyaq úchvatne.

Lacnejšia verzia dvojičky od Audi

Nakoľko bude kupé verzia Škody Enyaq takisto postavená na platforme MEB, údajmi o výkone, a teda aj parametrami sa môžeme inšpirovať u koncernvoej dvojičky od Audi.

Najvýkonnejší variant nesie označenie Q4 50 e-tron quattro a už slovíčko „quattro“ napovedá, že v tomto prípade tu máme pohon všetkých štyroch kolies. Kombinovaný výkon dvojice elektromotorov činí 220 kW (295 koní) a točivý moment dosahuje 460 Nm.

Audi

Z 0 na 100 km/h zrýchli táto verzia za 6,2 sekundy. 77 kWh batéria zabezpečuje dojazd na úrovni 488 km, verzia Sportback zvládne až 497 km. Enyaq GT by na tom mal byť veľmi podobne a dokonca možno až rovnako.

Prvými jazdami si nás získal

My sme už so Škodou Enyaq mali tú česť a pri prvých jazdách sme s ňou jazdili celý deň. Veľa z vás nám aj v komentároch písalo, že dať viac ako 60-tisíc eur za Škodu je naozaj veľa, no treba zdôrazniť, že toto už nie je Škoda, ktorá pred pár rokmi hrala v koncerne druhé husle. Enyaq dokáže hravo konkurovať aj koncernovému bratrancovi ID.4.

Koniec koncov, toto auto je postavené na rovnakej platforme, ako nedávno predstavené prémiové Audi Q4 e-tron. Cena 34 000 € za plnohodnotný elektromobil v prípade základnej verzie Enyaqu znie naozaj lákavo, no ako to pri všetkých autách, nielen elektromobiloch, býva, ak si chceš auto nakonfigurovať do svojej vysnívanej podoby, razom sa aj cena najzákladnejšieho modelu navýši o desať a viac tisíc eur.

Martin Katler/FonTech

Je pravda, že testovaný model s cenovkou cez 60 000 € je už mierny „úlet“ a bežný človek toľko peňazí za auto nedá, no Enyaqu nemôžeme uprieť, že za túto sumu prináša adekvátnu kvalitu.

Netreba zabúdať na to, že ak budúci majiteľ siahne po elektromobile s takými parametrami ako má Enyaq, už vôbec nebude potrebovať zábezpeku v podobe druhého spaľovacieho auta na dlhšie cesty, Enyaq by ich už vďaka veľkej batérii a rýchlemu nabíjaniu mal zvládať bezproblémovo.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú