Cybertruck od americkej automobilky Tesla si na svoje konto pripísal ďalšiu nepríjemnú skúsenosť zákazníka, ktorým bola tentoraz testovacia spoločnosť Edmunds, upozorňuje portál Futurism. Testeri z Edmunds píšu o svojej skúsenosti na webovej stránke spoločnosti a tvrdia, že sa chýb objavilo viacero a dokonca spôsobili, že sa auto nedokázalo pohybovať rýchlejšie než 6,4 km/h.

Zlyhalo riadenie a elektronické systémy

Problémy sa objavili počas testov prebiehajúcich na trati, pričom najprv šlo všetko hladko a auto sa správalo bezchybne. To sa ale čoskoro zmenilo, keď začal displej v aute veľkým červeným písmom upozorňovať vodiča „POKRAČUJTE OPATRNE“, čo bolo o chvíľu nasledované aj upozornením na kritický problém riadenia. Cybertruck má riadené aj zadné kolesá, ktoré sa dokážu mierne natáčať a mierne tak zmenšujú polomer otáčania či zlepšujú jazdné vlastnosti.

Čoskoro ale auto začalo strácať ďalšie systémy, klimatizácia viac necfhladila vzduch a na displeji sa zjavilo ďalšie upozornenie, tentoraz varujúce pred nízkym napätím a znížením výkonu vozidla, pričom systém zároveň žiadal návštevu servisu. Testeri sa pokúsili o zaparkovanie a reštart vozidla, čo však celý problém zhoršilo – Cybertruck viac nebolo možné dostať z parkingu.

Cybertruck Owners Club

Stroj sa nakoniec prebral, ale v obzvlášť núdzovom režime, ktorý umožňoval len rýchlosť približne 6,4 km/h, nefungovali predné svetlá a ani riadenie zadných kolies. Nie je to prvý prípad Cybertrucku, ktorý narazil na vážne elektronické problémy zdanlivo bezdôvodne alebo napríklad po použití umývačky. Zatiaľ však nie je jasné, či ide len o výnimky alebo zatiaľ neodhalený problém vo výrobe.

Strach z opráv

Nik nechce s novým autom uviaznuť v autorizovanom servise, avšak niekedy nie je možné vyhnúť sa tomu. Obzvlášť v prípade Tesly existuje len málo všeobecných servisov, ktoré sú schopné tieto stroje opravovať a majitelia sú tak často odkázaný práve na takzvaný „autorizák“, na ktorý sa v prípade Tesly zákazníci často sťažujú – nielen kvôli vysokým cenám, ale podľa viacerých sťažností aj nepríjemnému a neférovému jednaniu.

Zrazu sa spamätal

Ešte čudnejšie je, že keď nechali vozidlo asi polhodinu stáť vypnuté, začalo opäť naplno fungovať a ďalej už opäť jazdilo bez chyby. Problém tak môže na prvý pohľad poukazovať na prehriate niektorého z elektronických komponentov či už jedného z uzemnení (ukostrení), riadiacej jednotky alebo inej súčiastky. Konkrétne problémy ale zatiaľ známe nie sú a zatiaľ sú takéto tipy len dohadmi a odhadmi.

Cybertruck Owners Club/cyberstank/YouTube/Gear Down

Prehriatie uzemnenia môže spôsobiť vyšší prechodový odpor, ktorý je schopný znefunkčniť viacero elektronických systémov aj na autách s bežnými spaľovacími motormi. Práve Tesla je ale priekopníkom elektromobily a keďže sa tieto problémy zatiaľ objavujú len zriedkavo, nejde zrejme o zle navrhnuté uzemnenie. Keďže je ale Tesla známa aj pomerne chabou kvalitou výroby, môžu byť tieto spoje nesprávne dotiahnuté už vo výrobe, kvôli čomu nemajú dostatočný kontakt. V takom prípade by sa ale mal problém na konkrétnom kuse opakovať.

Vylúčené nie je ani to, že je problém čisto elektronický či softvérový. Ak na modernom aute začne šalieť jedna z riadiacich jednotiek, môže dôjsť k obmedzeniu funkcií na celom vozidle, keďže sú na seba tieto počítače dátovo naviazané – obzvlášť, ak sa chyba objaví na tak dôležitom systéme, ako je práve riadenie.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP