Autá Tesly sú považované za jedny z najpokrokovejších elektrických vozidiel na trhu. Rovnako aj ich batérie disponujú skvelou životnosťou, no z času na čas sa stane, že akumulátor predsa len vypovedá svoju životnosť.

Vtedy je na rade výmena, no Tesla si za tento úkon účtuje nehorázny poplatok. Ako informuje portál Electrek, neautorizovaný servis by zvládol opravu za zlomok ceny.

Samozrejme, s autorizovaným servisom prichádza aj záruka dobre a hlavne správne odvedenej roboty. Taktiež je zaručené použitie originálnych dielov, čo pri neautorizovaných servisoch nemusí vždy platiť.

Automobilka Tesla je ale známa svojimi „predraženými“ opravami. Na internet sa dostalo už niekoľko príbehov, kedy by vyšla oprava v servise Tesly niekoľkonásobne viac, než v neoficiálnom servisnom stredisku. A to výrazne viac, aj na pomery naozaj premiových značiek.

Spomenúť môžeme napríklad prípad majiteľa Tesly Model 3. David so svojim Modelom 3 prešiel cez nerovnosť na ceste, pri ktorej si poškodil predný plastový kryt na spodku auta a tiež port na nádržke s chladiacou kvapalinou, ktorá následne vytiekla.

V autorizovanom servise mu povedali, že túto súčiastku nie je možné samostatne opraviť a je potrebné vymeniť celý systém s batériami. Davidovi však bolo odporučené, aby navštívil servis Electrified Garagekde jeho problém vyriešili veľmi elegantne, jednoducho a hlavne lacno.

Mechanici jednoducho odrezali poškodený port, do ktorého následne naskrutkovali spojovaciu súčiastku a všetko jednoducho spojili dohromady tak, ako to bolo pred samotným poškodením.

NEPREHLIADNI
ROZHOVOR: Servis ma nestál ani cent a batéria sa ničí pomalšie ako na iPhone. Takáto je moja Tesla Model 3 po 100 000 km

Cena materiálu na opravu sa pohybuje na úrovni 10 €, nápad a vyriešenie tohto problému Davida v servise stálo ďalších 590 €. Dokopy tak za opravu zaplatil približne 600 €, teda podstatne menej, ako 13 500 €, ktoré by si účtovali v autorizovanom servise Tesly.

Nevie, či nechce opravovať za lacno?

Ďalším nespokojným majiteľom Tesly je Tyler Hoover, ktorý so svojim Modelom S navštívil autorizované servisné stredisko Tesla blízko svojho domova v USA. Iba 4 mesiace po skončení záruky na batériu mu vozidlo vypisovalo hlášku, že maximálna úroveň nabitia je obmedzená, čo malo za následok, že jeho Model S nebolo možné nabiť na viac ako 80 km dojazdu.

Rich Rebuilds/YouTube/Screenshot

Tesla vyhodnotila problém veľmi rázne – vraj je potrebná výmena celej batérie, za ktorú si po skončení záruky pýtala v prepočte niečo málo cez 19 000 €. Auto preto poslal známemu youtuberovi Rich Rebuilds, ktorý sa venuje prestavbám a rôznym servisným úkonom elektromobilov Tesla.

Rich po niekoľkých hodinách diagnostiky zistil problémy s napätím na 2. a 16. batériovom článku. Všetko, čo stačilo urobiť na odstránenie problému s nabíjaním, bolo vymeniť dvojicu poškodených modulov.

Celá oprava tak nakoniec stála iba asi 4 200 €, čo je takmer štyrikrát menej, ako by zaplatil v oficiálnom servise Tesla. Je teda otázne, či Tesla takýmto spôsobom nevie, alebo jednoducho nechce vykonávať opravy a radšej jednoducho vymení celú batériu, čo je pochopiteľne extrémne drahá záležitosť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú