S príchodom jari konečne prichádza na Slovensko aj „Jar“ v podobe nového elektromobilu Dacia Spring. Automobilka konečne zverejnila slovenské ceny a tie sú ešte nižšie, než sme pôvodne predpokladali. Dacia Spring tak konečne môže byť tým pravým „ľudovým“ elektromobilom pre Slovákov.

Spring prichádza na Slovensko v dvoch rôznych konfiguráciách, lacnejšia verzia Comfort začína už na fantastických 16 500 € a za tieto peniaze zákazník dostane také vychytávky, ako napríklad LED svetlá, manuálnu klimatizáciu či centrálne zamykanie, ale aj elektricky ovládané predné a zadné okná.

Dacia

Vyššia verzia Comfort Plus začína na cenovke 18 000 € a k základnej verzii pridáva napríklad cúvaciu kameru, parkovacie senzory, či 7″ farebnú obrazovku s navigáciou. Navyše, iba táto vyššia verzia dostáva štýlové oranžové detaily karosérie.

Výkonovo sa nelíšia

V základe je pohon oboch verzií rovnaký. Dojazd je podľa WLTP 230 km, no Dacia uvádza, že pri jazde výhradne v meste sa dá na jedno nabitie prejsť okolo 300 km. Nabíjanie 26,8 kWh batérie umožní využiť aj 30 kW nabíjací výkon, avšak za príplatok. S wallboxom alebo DC nabíjacím káblom sa Spring nabije na 80 % kapacity za zhruba 50 minút. Výkonnejšia nabíjačka je však za príplatok 400 €, no rozhodne sa za ňu oplatí priplatiť.

Dacia

Základná nabíjačka poskytuje výkon len 6,6 kW a s jej využitím bude trvať nabíjací proces necelých 5 hodín. Spotreba energie je udávaná na úrovni 14 kWh/100 km, pričom maximálnu rýchlosť výrobca obmedzil len na 125 km/h a výkon elektromotora dosahuje 44 konských síl alebo 33 kW. Točivý moment dosahuje 125 Nm.

NEPREHLIADNI
Elektrická Dacia Spring sa vypredala v Maďarsku za pár hodín ako teplé rožky. Z ceny ostaneš zaskočený

Na dovolenku to nie je, no do mesta je dokonalá

Dacia Spring je malý mestský elektromobil, preto nie len jej veľkosť, ale aj technické parametre jasne napovedajú, že na cestu do Chorvátska toto auto úplne nie je stavané. S trocha dobrodružnou dušou by sa ale táto trasa zrejme dala absolvovať. Pre Spring sú však prirodzené mestské rýchlosti 50 km/h a 90 km/h na obchvatoch, o čom svedčí aj vtipné porovnanie zrýchlenia.

Téme sa venoval český portál Auto.cz, ktorý si dovolil Spring porovnať s vyše 40-ročnou Škodou 120. Väčšine ľudí by ani vo sne nenapadlo, že elektromobil, aj keď sa jedná o naozaj malý mestský kúsok, v šprinte prehrá s autom minulého tisícročia. Papierové zrýchlenie z 0 na 100 km/h automobilka udáva na úrovni okolo 15 sekúnd, no reálne hodnoty, ktoré potvrdil aj francúzsky portál Largus vo svojom teste, sú značne odlišné.

Dacia / Wikimedia

Dacia Spring totiž zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 19,1 sekundy, pričom spomínaná Škoda 120 v prevedení Škoda 742, ktorá sa začala vyrábať v roku 1976, dá stovku za 18 sekúnd. Spring je teda skutočne pomalší ako 40-ročný spaľovák.

NEPREHLIADNI
Prešli sme prvé kilometre s prelomovým Enyaqom iV. Zo Škody za vyše 60 000 € sme extrémne nadšení

Ďalšie údaje o zrýchlení Dacie Spring sú nasledovné. Z 0 na 50 km/h to zvládne za 5,8 sekundy a pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h jej trvá 26,2 sekundy. Je teda jasné, že akékoľvek predbiehanie iného vozidla mimo diaľnice je s elektrickým Springom prinajmenšom riziko.

Podstatné ale je, že na trh prišiel ďalší dostupný elektromobil s cenovkou pod 20 000 €, čo by pre mnohých Slovákov konečne mohlo byť tým „pravým orechovým“, aby minimálne začali zvažovať kúpu elektrického auta do mesta.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú