Predbiehanie bude extrém. Vyše 40-ročná Škoda 120 zrýchľuje lepšie ako nová elektrická Dacia
Elektrická Dacia Spring pred pár dňami spoznala prvé európske cenovky. Francúzi si tento malý rumunský elektromobil budú môcť čoskoro predobjednať, no okrem cien vyplávali na povrch aj nové informácie týkajúce sa výkonu, respektíve zrýchlenia. Ako informuje portál AutoFans, v tomto smere bude Spring jednoznačne „naj“, no najrýchlejší určite nie, práve naopak.
Aj titul najpomalšieho, respektíve najhoršie zrýchľujúceho auta, žiaľ, musí nejakému vozidlu patriť a zdá sa, že novým držiteľom je elektrická Dacia Spring. Elektromotor s výkonom 33 kW (44 koní) a krútiacim momentom 125 Nm zabezpečí maximálnu rýchlosť na úrovni 125 km/h.
NEPREHLIADNI
Dacia ide zbúrať Európu lacným elektromobilom. Koľko bude stáť a kedy príde?
Povieš si, že na mestský elektromobil je to v poriadku a na základe týchto parametrov by Spring dokonca zvládol aj príležitostnú jazdu po diaľnici. To je síce pravda, no dáta o zrýchlení a špeciálne o pružnom zrýchlení sú naozaj sklamaním, píše Ruetir.
Z 0 na 100 km/h pomalšie než Škoda 120
Téme sa venoval aj český portál Auto.cz, ktorý si dovolil Spring porovnať s vyše 40-ročnou Škodou 120. Väčšinu ľudí by ani vo sne nenapadlo, že elektromobil, aj keď sa jedná o naozaj malý mestský kúsok, v šprinte prehrá s autom minulého tisícročia. Papierové zrýchlenie z 0 na 100 km/h automobilka udáva na úrovni okolo 15 sekúnd, no reálne hodnoty, ktoré potvrdil aj francúzsky portál Largus vo svojom teste, sú značne odlišné.
Dacia Spring totiž zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 19,1 sekundy, pričom spomínaná Škoda 120 v prevedení Škoda 742, ktorá sa začala vyrábať v roku 1976, dá stovku za 18 sekúnd. Spring je teda skutočne pomalší, ako 40-ročný spaľovák.
Ďalšie údaje o zrýchlení Dacie Spring sú nasledovné. Z 0 na 50 km/h to zvládne za 5,8 sekundy a pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h jej trvá 26,2 sekundy. Je ti teda zrejme jasné, že akékoľvek predbiehanie iného vozidla mimo diaľnice je s elektrickým Springom samovražda.
Ideálne vozidlo do mesta
Aj tieto dáta tak jasne určujú, kde sa má Spring primárne využívať. Jeho ihriskom je mesto, kde sa väčšinu času jazdí rýchlosťami do 80 km/h, v závislosti od toho, či ide vodič po obchvate, alebo sa prediera úzkymi uličkami.
Úzke uličky nie sú pre Spring žiaden problém, veď už pri pohľade na toto auto, ktoré stojí zaparkované vedľa malého Renaultu Zoe, sa zdá, že Zoe je oproti Springu obor. Základný model vo Francúzsku začína na cenovke 16 900 € a najlepšie vybavená verzia Comfort Plus stojí 18 490 €.
Tá do auta pridáva 7″ obrazovku infotainmentu, zadnú parkovaciu kameru, parkovacie senzory a štýlové oranžovo-sivé sfarbenie. Iba táto verzia bude mať navyše možnosť príplatku za 30 kW rýchle nabíjanie, ktoré stojí ďalších 600 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Nie je taký účinný, ako si myslíme: Expert vysvetlil, prečo končí preventívny ultrazvuk
Stovky ľudí môžu prísť o pomoc: Kľúčové centrum zastavuje liečbu pre pacientov VšZP
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP