Posledné formality vybavené a predaj začína. Revolučné čínske elektromobily oficiálne vstupujú do EÚ
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Aby mohli výrobcovia áut z celého sveta predávať svoje vozidlá aj v Európe, musia získať niekoľko dôležitých povolení a certifikácií. Čínske NIO nedávno získalo certifikáciu EWVTA, ktorá oficiálne umožňuje hromadnú výrobu a registráciu nových áut vo všetkých krajinách EÚ, informuje portál Electrek.
Je tomu už pár týždňov, čo čínske NIO ohlásilo vstup na európsky trh a prvou krajinou, kde sa bude veľké sedemmiestne SUV predávať, je práve Nórsko. Veľkolepé plány s otváraním nových showroomov, servisov či budovaním staníc na výmenu batérií by však boli márne, ak by automobilka nezískala dôležité európske povolenia.
Predaju v EÚ už nič nebráni
Automobilka teraz oznámila, že získala dôležitý certifikát EWVTA pre svoje veľké elektrické SUV NIO ES8, ktoré sa tak už môže oficiálne predávať v Európe, respektíve, všetky členské štáty EÚ už budú môcť toto vozidlo oficiálne zaregistrovať a prideliť mu evidenčné číslo, informuje automobilka v tlačovej správe.
NEPREHLIADNI
Nabíjanie nie je riešenie, revolučná automobilka s výmenou batérií prichádza do EÚ. Vieme, kde vyrastú prvé stanice
Prvé kusy by sa mali v Nórsku začať predávať už v septembri, spolu so spustením predaja chce automobilka otvoriť aj NIO House, komunitný klub pre majiteľov elektromobilov NIO.
Európski zákazníci budú mať takisto k dispozícii aplikáciu a extrémne populárne stanice na výmenu batérií. Po uvedení NIO ES8 v Európe by k nám chcela automobilka priniesť aj luxusný sedan NIO ET7. Produkcia sedanu sa však očakáva až niekedy v roku 2022.
„Nabité“ do troch minút
Ako píše Electrive, automobilke NIO sa podarilo podpísať významné partnerstvo s ropnou spoločnosťou Sinopec, spolu s ktorou v najbližších rokoch vybudujú až 5000 nových výmenných staníc.
Power Swap Station 2.0 je prvá inteligentná sériovo vyrábaná stanica na výmenu batérií na svete. Okrem nej tu máme už niekoľko prototypov a startupov, ktoré sa pokúšajú zjednotiť svetové automobilky a poskytnúť im svoje riešenie na výmenu batérií, no tie zatiaľ príliš veľký úspech nežnú.
Autonómnu výmenu na stanici novej generácie zabezpečuje až 239 senzorov, ktoré komunikujú cez 4 cloudové systémy. Výmena batérie sa dá jednoducho spustiť kliknutím a pasažieri pri tom ani nemusia opustiť vozidlo.
Nová stanica navyše dokáže vykonať až 312 výmen za deň, čo je trikrát viac, než pri predchádzajúcej generácii. Stanica disponuje celkovo 14 slotmi pre batérie a trinástimi batériami, ktoré sa priebežne nabíjajú. Jedna výmena trvá v prepočte 4,6 minúty, avšak tento čas je počítaný aj s autonómnym zaparkovaním a vyparkovaním. Celý proces výmeny si môžeš pozrieť na nižšie priloženom videu.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
RECENZIA Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Šéf TikToku plánuje na súde bojovať proti zákazu platformy v USA
Europoslanci odobrili zníženie objemu obalov a ich recykláciu
Z Boeingu s 200 ľuďmi na palube sa dymilo, japonská aerolínia ho evakuovala
Už ich vidí úplne každý. Windows 11 pridal reklamy na najotravnejšie miesto (+ako ich vypneš)
Slovak stál za Bugatti Veyron aj Rolls-Royce. Neuveríš, ktorá automobilka si ho teraz uchmatla
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené