Nepotrebuje radary. Autopilot Tesly cez kamery je rovnako dobrý, čaká ho prelomová budúcnosť
Nie je tomu tak dávno, čo Tesla oznámila, že nový autopilot v lacnejších Modeloch 3 a Y bude fungovať iba na vizuálnej báze. Mnohí fanúšikovia boli voči tomu skeptickí a neverili, že autopilot s údajmi výhradne z kamier dokáže fungovať rovnako dobre ako ten, ktorý využíva aj radary.
Ako píše Electrek, nové testy dokazujú, že vizuálny autopilot sa kvalitou vyrovnáva tomu radarovému.
Tesla pomenovala nového vizuálneho autopilota veľmi príznačným názvom „Tesla Vision“. Zatiaľ sa ho však rozhodla aplikovať iba do dvojice lacnejších modelov, konkrétne Modelu 3 a Modelu Y. Model S a Model X bude aj naďalej vybavený radarovými senzormi, no lacnejšie modely nemajú podľa Muska kvôli absencii radarov prísť o žiadne funkcie autopilota.
Zatiaľ s obmedzeniami
Pred pár mesiacmi teda Tesla začala testovať autopilota, ktorý funguje iba na základe obrazu z kamier, radarové senzory boli počas testov vypnuté. Ukázalo sa, že aj auto bez radarových senzorov dokáže fungovať veľmi dobre.
Aj keď sa počas testov ukázalo, že autopilot bez radarových senzorov funguje relatívne dobre, nie je jeho fungovanie stopercentné voči verzii s radarmi. Aj preto budú spočiatku niektoré funkcie čisto „vizuálneho“ autopilota obmedzené alebo dokonca nedostupné.
Napríklad funkcia automatického zatáčania bude dostupná iba do rýchlosti 120 km/h. Ďalej môže byť spočiatku úplne vypnutá funkcia „Summon“, ktorá dokáže vyparkovať vozidlo, ak v ňom vodič nesedí a tiež nebude dostupná funkcia vytvorenia záchrannej uličky.
NEPREHLIADNI
Tesla začala doručovať vozidlá bez dôležitého komponentu, vymyslela náhradné riešenie
Tesla ale tvrdí, že na obnovení týchto funkcií bude pracovať a k dispozícii by mali byť v najbližších týždňoch skrz OTA aktualizáciu. Predsa len, pri takýchto „centimetrových“ operáciách sa auto doposiaľ spoliehalo na presnejšie radarové senzory, prípadne stále dostupné ultrazvukové ekvivalenty.
Testy dokazujú kvality Tesla Vision
Na základe nezávislých testov inštitútu Consumer Reports and the Insurance sa však dokázalo, že základné bezpečnostné prvky novej Tesly Model 3 bez radarov sú minimálne tak dobré, ako pri starších Modeloch 3 s radarmi.
Obe verzie, teda tá s radarom aj bez radaru, získali pri prevencii zrážky s vozidlom či chodcom vysoké hodnotenie. K výsledku testovania sa vyjadril aj samotný Elon Musk, ktorého najbližším cieľom je získať maximálne hodnotenie aj vo všetkých bezpečnostných podkategóriách, nie iba v celkovom hodnotení.
O mesiac by sa tak testovanie malo zopakovať, Model 3 so systémom Tesla Vision dostane softvérovú aktualizáciu. Musk dokonca verí, že Tesly postavené na systéme Tesla Vision budú ešte lepšie, než tie s radarmi. Podľa jeho slov je ich softvér spracúvajúci obraz z kamier lepší, než dáta do senzorov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
Briti dostali geniálny nápad: Vyvíjajú ultra ľahké auto, bude však stáť veľké peniaze
Škoda experimentuje so skeptikmi elektromobility. Neuroveda a AI odhalili prekvapivé reakcie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
Dôchodky stúpnu o 3,7 %, matky dostanú viac. Niektorí seniori si v roku prilepšia hneď dvakrát (VÝPOČET)
Finfluenceri prezrádzajú: 8 vecí, ktoré prestali kupovať, vďaka čomu ušetrili stovky eur (ZOZNAM)
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP