Tesla pred pár mesiacmi začala testovať verziu autopilota, ktorý sa spolieha už iba na obraz z kamier a nevyužíva radarové senzory umiestnené v prednej časti vozidla. Tesly Model 3 a Model Y, ktoré už radary nemajú, sa v týchto dňoch začali doručovať svojim novým majiteľom, informuje The Verge.

Radarové senzory v súčasnosti využíva drvivá väčšina automobiliek. Vďaka nim môžeme v autách vyžívať napríklad adaptívny tempomat, núdzové brzdenie a ďalšie dôležité bezpečnostné prvky. Ide preto o veľmi dôležitý a užitočný komponent. Americká Tesla sa tento komponent rozhodla zo svojich vozidiel odstrániť.

Tesla má jedného z najpokročilejších, ak nie rovno najpokročilejšieho asistenta jazdy spomedzi všetkých výrobcov áut a vďaka radarovým senzorom či kamerám zvláda autopilot poloautonómnu jazdu na veľmi vysokej úrovni.

YouTube (ilustračná fotografia)

Práve kamery a špičkový softvér v značnej miere zodpovedajú za to, že autopilot Tesly, respektíve funkcia Full Self-Driving, dokáže už teraz zvládať väčšinu dopravných situácií. Kvalitný kamerový obraz je preto základom a Elon Musk si zaumienil spoliehať sa výhradne naň.

NEPREHLIADNI
Ohromná ukážka vyspelosti autopilota. Tesla Model 3 prešla sama bez zásahu vodiča vyše 600 km, pozri si video

Pred pár mesiacmi teda Tesla začala testovať autopilota, ktorý funguje iba na základe obrazu z kamier, radarové senzory boli počas testov vypnuté. Ukázalo sa, že aj auto bez radarových senzorov dokáže fungovať veľmi dobre, a preto sa automobilka rozhodla, že ich do niektorých modelov prestane montovať.

Model 3 a Y bez radaru, prináša to však drobné obmedzenia

Aj keď sa počas testov ukázalo, že autopilot bez radarových senzorov funguje relatívne dobre, nie je jeho fungovanie stopercentné voči verzii s radarmi. Aj preto budú spočiatku niektoré funkcie čisto „vizuálneho“ autopilota obmedzené, alebo dokonca nedostupné.

Napríklad funkcia automatického zatáčania bude dostupná iba do rýchlosti 120 km/h. Ďalej môže byť spočiatku úplne vypnutá funkcia „Summon“, ktorá dokáže vyparkovať vozidlo, ak v ňom vodič nesedí a tiež nebude dostupná funkcia vytvorenia záchrannej uličky.

YouTube/greentheonly

Tesla ale tvrdí, že na obnovení týchto funkcií bude pracovať a k dispozícii by mali byť v najbližších týždňoch skrz OTA aktualizáciu. Predsa len, pri takýchto „centimetrových“ operáciách sa auto doposiaľ spoliehalo na presnejšie radarové senzory, prípadne stále dostupné ultrazvukové senzory.

Model S a X bez zmeny

Odstránenie radarových senzorov sa zatiaľ týka iba lacnejších modelov. Vlajkové lode, teda Model S a X, si ho zatiaľ ponechajú. Dôvod, prečo Tesla začala zavádzať systém „Tesla Vision“ do dvojice lacnejších modelov nie je ten, že by bol menej kvalitný, Model 3 a Y sa predáva v podstatne väčšom množstve a automobilka tak získa ďaleko viac dát potrebných na analýzu a následné vylepšovanie systému.

Ako dodáva TechCrunch, Tesly bez radarových senzorov sú zatiaľ určené výhradne pre americký trh. Európske a čínske modely budú aj naďalej využívať radar v kombinácii s ôsmimi kamerami a dvanástimi ultrazvukovými senzormi.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom