Najpokročilejší elektromobil sveta je tu. Mercedes EQS búra všetky predsudky a prináša ultimátny dojazd
Tento týždeň sa toho vo svete elektromobility deje naozaj veľa. Včera sme tu mali predstavenie novinky Audi Q4 e-tron, no dnešný deň patrí inému „prémiovému Nemcovi“. Poprvýkrát sa pozeráme na novú elektrickú vlajkovú loď Mercedes EQS.
Mercedes nám novinky o svojom vlajkovom EQS servíroval postupne už niekoľko týždňov pred dnešným oficiálnym predstavením. Do detailov sme spoznali novú prístrojovú dosku MBUX Hyperscreen, ktorá je za príplatok. V základe je totiž k dispozícii konštalácia displejov z triedy S, teda 12,3″ displej pre vodiča a 12,8″ centrálny displej.
NEPREHLIADNI
Prvá video recenzia: Elektrické EQS ukázalo výnimočné technológie a nové kľúčové vlastnosti
Luxusná prístrojová doska ako jeden z najväčších highlightov
Pripomeňme si teda niekoľko dôležitých technických detailov týkajúcich sa práve novej obrazovky a celkovo systému MBUX, ktorý sa nachádza v EQS. Hyperobrazovku MBUX tvorí trojica displejov, ktoré utvárajú celistvý zakrivený panel so šírkou 141 cm, pričom jeho celková plocha tvorí takmer 2500 cm2.
Displej pre pasažiera, ako aj stredový displej, sú založené na technológii OLED. Aby bol celý systém maximálne plynulý, pobeží na hardvéri, ktorého základom je 8-jadrový procesor a až 24 GB operačnej pamäte RAM. Ak sa na mieste pasažiera nenachádza žiadna osoba, displej sa jednoducho zmení na digitálnu dekoratívnu časť.
EQS ponúkne aj „konzervatívnejšiu“ konfiguráciu s vertikálne orientovaným displejom v strede, ktorý je rozložením a prvkami totožný s tou z triedy S. V tejto konfigurácii sa aj pred vodičom nachádza samostatný displej a obrazovku pred spolujazdcom nahrádza dekoratívna prístrojová doska.
Za príplatok môžu mať svoje obrazovky aj pasažieri na zadných sedadlách, ide o 11,6″ displeje. Za príplatok je tiež k dispozícii tablet pre zadných pasažiarov, ktorý slúži na ovládanie infotainmentu vo vozidle.
Špičkové technické parametre
Medzi najväčšie inovácie môžeme zaradiť aj vynikajúcu aerodynamiku, EQS dosahuje koeficient odporu vzduchu iba 0,20, vďaka čomu sa z neho stáva najaerodynamickejšie produkčne vyrábané auto na svete. Aj tento údaj prispieva k extrémnemu dojazdu na jedno nabitie, ktorý sa pri verzii so 107,8 kWh batériou, pohybuje na úrovni 770 km podľa WLTP.
Dojazd navyšuje aj rekuperácia, ktorá dokáže dobíjať batériu pri brzdení maximálnym výkonom 290 kW. Rekuperácia je samozrejme inteligentná, auto samé začne čo najefektívnejšie brzdiť, ak pred sebou zachytí iné vozidlo alebo napríklad križovatku so semafórmi.
Už v základe je k dispozícii natáčacia zadná náprava, ktorá sa dokáže točiť až o 4,5 stupňa. Za príplatok je ale k dispozícii náprava s možnosťou až 10-stupňového natočenia zadných kolies, ktoré naozaj parádne fungovalo už pri klasickej triede S.
Paradoxom je, že sa v oboch prípadoch jedná o tú istú nápravu. Ak sa dokonca zákazník časom rozhodne, že by sa mu zišlo príplatkové riešenie s väčším natočením, môže si ho zakúpiť a táto možnosť sa mu odomkne pomocou OTA aktualizácie.
Nechýbajú tiež funkcie ako parkovací asistent, ktorý dokáže EQS sám zaparkovať, alebo vyparkovať aj bez prítomnosti vodiča. Príplatková funkcia Drive Pilot naopak dokáže pri určitých situáciách plnohodnotne prevziať riadenie pri rýchlosti od 60 km/h. Vodič sa tak vôbec nemusí sústrediť na jazdu, môže na smartfóne pozerať videá alebo vybavovať e-maily.
Na cestu svietia špičkové digitálne svetlá, s ktorými sme mali tú česť už pri novej triede S. Každé svetlo disponuje 1,3 miliónmi mikro-zrkadiel, vďaka čomu majú svetlá rozlíšenie až 2,6 milióna pixelov. Na cestu tak dokážu premietať rôzne symboly, či zvýrazňovať objekty, alebo jazdný pruh na diaľnici, v ktorom sa má vodič držať.
EQS prichádza na trh v dvoch výkonnostných konfiguráciách s označením EQS 450+ a EQS 580 4MATIC, detailné technické špecifikácie si môžeš pozrieť v grafike nižšie. Neskôr sa však dočkáme aj vrcholnej športovej verzie EQS s výkonom 560 kW.
Loading…
Batéria s kapacitou 107,8 kWh je už naozaj poriadna masa, aby sa pri diaľkových cestách nenabíjala celú večnosť, Mercedes vybavil svoje EQS naozaj rýchlym, až 200 kW DC nabíjaním. Za 15 minút na nabíjačke tak vodič získa až 300 km dojazdu. Na domáce nabíjane z wallboxu je zasa k dispozícii 22 kW palubná AC nabíjačka. K dispozícii sú aj konfigurácie s menšou, 90 kWh batériou.
Množstvo kombinácií materiálov, farieb a prevedení
Novinka prináša nekonečné možnosti konfigurácie, od športovo ladeného interiéru AMG so športovými sedadlami, až po veľmi honosné kombinácie kože a drevených dekorov. Novinkou je aj 3D dekor prístrojovej dosky, ten je však dostupný iba pri variante s vertikálnou stredovou obrazovkou. Vďaka absencii prevodovky je stredová konzola otvorená a poskytuje tak ďalší úložný priestor.
Nové EQS pôjde do predaja už túto jeseň, automobilka nám, žiaľ, ani počas dnešnej prezentácie oficiálne ceny neprezradila. Na tie si teda ešte budeme musieť pár dní počkať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensko sa rúti posledná vlna horúčav. September prinesie výraznú zmenu (PREDPOVEĎ)
Za mesiac si zarobíš 300 eur navyše. Takto som pri investovaní využila umelú inteligenciu
Attila Végh vráti peniaze SPP za neplnenie zmluvy: „Je to normálna vec,“ tvrdí zápasník
Nepriateľ, ktorý ma brzdí. Psychológ odhalil najväčšie mýty o strachu, ktorým Slováci veria
Vedci odhalili skrytý „prepínač tuku“. Aminokyselina môže zmeniť tvoju váhu o desiatky percent
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Automobilová revolúcia v Rusku? Číňania pohltili trh, do roku 2030 má byť až tretina áut EV
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP