Kráľ elektromobilov. Mercedes prezradil špecifikácie EQS, vynikne brutálnou batériou aj nabíjaním
Svetová premiéra elektrickej vlajkovej lode Mercedes EQS nám už klope na dvere, detailne poznáme interiér a teraz sa dozvedáme aj technické špecifikácie vozidla. EQS prichádza s dvomi veľkosťami batérie a niekoľkými variantmi pohonu, uvádza automobilka v tlačovej správe.
Dojazd podľa cyklu WLTP poznáme a mnohých veľmi milo prekvapilo, keď pred pár dňami automobilka uviedla, že ich Mercedes EQS prejde na jedno nabitie až 770 km. Tento údaj sa týka vrcholnej verzie so 107,8 kWh batériou.
Výrobca však ohlásil aj slabšiu verziu batérie s využiteľnou kapacitou 90 kWh. Tá je len o 17,8 kWh menšia, no pri priemernej spotrebe do 20 kWh/100 km poskytne oproti vrcholnej verzii nižší dojazd o takmer 100 km, čo je citeľný rozdiel.
NEPREHLAIDNI
Mercedes EQS sa stáva kráľom elektromobilov. Dojazdom predčil očakávania výrobcu, tromfne aj najlepšiu Teslu
Výkonnostné verzie sa pohybujú od 245 kW až po 385 kW, k dispozícii je pohon zadnej nápravy, alebo pohon všetkých štyroch kolies v prípade označenia 4MATIC. Spočiatku sa ale dočkáme dvoch verzií:
EQS 450+
- Spotreba: 19,1 – 16 kWh/100 km (NEDC)
- Výkon: 245 kW
- Krútiaci moment: 568 Nm
- Pohon zadnej nápravy
EQS 580 4MATIC+
- Spotreba: 20 – 16,9 kWh/100 km (NEDC)
- Výkon: 385 kW
- Krútiaci moment: 855 Nm
- Pohon všetkých štyroch kolies
Maximálna rýchlosť je v prípade dvoch známych verzií obmedzená na 210 km/h. Neskôr príde verzia EQS Performance, ktorá má byť najvýkonnejšia, no jej detailné špecifikácie ešte nepoznáme.
Rýchle nabíjanie je základom
Platforma EVA, na ktorej je novinka z dielne Mercedesu postavená, funguje na 400 V architektúre. Tá umožňuje vozidlo nabíjať s maximálnym výkonom až 200 kW, palubná AC nabíjačka zasa disponuje výkonom 22 kW.
Na rýchlej DC nabíjačke za 15 minút nabíjania získame 300 km dojazdu. Dôležité je aj dobíjanie batérie rekuperáciou, pri rekuperovaní sa dokáže auto nabíjať s výkonom až do 290 kW. Výrobca dáva na batériu záruku 10 rokov, respektíve 250 000 km.
Atraktívny dizajn dodajú autu aj štýlové aerodynamické disky kolies, tie sú dostupné v troch veľkostiach – 19″, 20″ a 21″.
Nový, revolučný interiér
Elektrická vlajková loď Mercedesu je revolučná v mnohých ohľadoch, nie iba v elektrifikovanom pohone. Novým dominantným prvkom interiéru je obrazovka Hyperscreen, ktorú už nejaký ten piatok poznáme a nedávno nám Mercedes ukázal, ako vyzerá priamo v elektromobile EQS.
Hyperobrazovku MBUX tvorí trojica displejov, ktoré tvoria celistvý zakrivený panel so šírkou 141 cm, pričom jeho celková plocha tvorí takmer 2500 cm2. Displej pre pasažiera, ako aj stredový displej, sú založené na technológii OLED.
Aby bol celý systém maximálne plynulý, pobeží na hardvéri, ktorého základom je 8-jadrový procesor a až 24 GB operačnej pamäte RAM. Ak sa na mieste pasažiera nenachádza žiadna osoba, displej sa jednoducho zmení na digitálnu dekoratívnu časť.
EQS ponúkne aj „konzervatívnejšiu“ konfiguráciu s vertikálne orientovaným displejom v strede, ktorý je rozložením a prvkami totožný s tou z triedy S. V tejto konfigurácii sa aj pred vodičom nachádza samostatný displej a obrazovku pred spolujazdcom nahrádza dekoratívna prístrojová doska.
O elektrickom EQS tak už vieme skoro všetko, počkáme si však na svetovú premiéru, ktorá je naplánovaná na 15. apríla, kedy sa nám nová vlajková loď ukáže v plnej kráse a bez maskovania.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy reťazec stiahol z pultov obľúbené ovocie: Hrozí kontaminácia vírusom žltačky
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti môže zabezpečiť pasívny príjem
Neviditeľná jazva v tvojom mozgu, ktorú zanechala pandémia, mení tvoje správanie, zistili vedci
„Telo má vlastný systém na likvidáciu rakoviny,“ hovorí popredný lekár. Takto ho aktivuješ
„Zatiaľ ide o stovky miliónov eur.“ Zdechovský varuje, že zneužívanie eurofondov na Slovensku je len špička ľadovca
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP