Svetová premiéra elektrickej vlajkovej lode Mercedes EQS nám už klope na dvere, detailne poznáme interiér a teraz sa dozvedáme aj technické špecifikácie vozidla. EQS prichádza s dvomi veľkosťami batérie a niekoľkými variantmi pohonu, uvádza automobilka v tlačovej správe.

Dojazd podľa cyklu WLTP poznáme a mnohých veľmi milo prekvapilo, keď pred pár dňami automobilka uviedla, že ich Mercedes EQS prejde na jedno nabitie až 770 km. Tento údaj sa týka vrcholnej verzie so 107,8 kWh batériou.

Mercedes

Výrobca však ohlásil aj slabšiu verziu batérie s využiteľnou kapacitou 90 kWh. Tá je len o 17,8 kWh menšia, no pri priemernej spotrebe do 20 kWh/100 km poskytne oproti vrcholnej verzii nižší dojazd o takmer 100 km, čo je citeľný rozdiel.

NEPREHLAIDNI
Mercedes EQS sa stáva kráľom elektromobilov. Dojazdom predčil očakávania výrobcu, tromfne aj najlepšiu Teslu

Výkonnostné verzie sa pohybujú od 245 kW až po 385 kW, k dispozícii je pohon zadnej nápravy, alebo pohon všetkých štyroch kolies v prípade označenia 4MATIC. Spočiatku sa ale dočkáme dvoch verzií:

EQS 450+

  • Spotreba: 19,1 – 16 kWh/100 km (NEDC)
  • Výkon: 245 kW
  • Krútiaci moment: 568 Nm
  • Pohon zadnej nápravy

EQS 580 4MATIC+

  • Spotreba: 20 – 16,9 kWh/100 km (NEDC)
  • Výkon: 385 kW
  • Krútiaci moment: 855 Nm
  • Pohon všetkých štyroch kolies

Mercedes

Maximálna rýchlosť je v prípade dvoch známych verzií obmedzená na 210 km/h. Neskôr príde verzia EQS Performance, ktorá má byť najvýkonnejšia, no jej detailné špecifikácie ešte nepoznáme.

Rýchle nabíjanie je základom

Platforma EVA, na ktorej je novinka z dielne Mercedesu postavená, funguje na 400 V architektúre. Tá umožňuje vozidlo nabíjať s maximálnym výkonom až 200 kW, palubná AC nabíjačka zasa disponuje výkonom 22 kW.

Na rýchlej DC nabíjačke za 15 minút nabíjania získame 300 km dojazdu. Dôležité je aj dobíjanie batérie rekuperáciou, pri rekuperovaní sa dokáže auto nabíjať s výkonom až do 290 kW. Výrobca dáva na batériu záruku 10 rokov, respektíve 250 000 km.

Mercedes

Atraktívny dizajn dodajú autu aj štýlové aerodynamické disky kolies, tie sú dostupné v troch veľkostiach – 19″, 20″ a 21″.

Nový, revolučný interiér

Elektrická vlajková loď Mercedesu je revolučná v mnohých ohľadoch, nie iba v elektrifikovanom pohone. Novým dominantným prvkom interiéru je obrazovka Hyperscreen, ktorú už nejaký ten piatok poznáme a nedávno nám Mercedes ukázal, ako vyzerá priamo v elektromobile EQS.

Hyperobrazovku MBUX tvorí trojica displejov, ktoré tvoria celistvý zakrivený panel so šírkou 141 cm, pričom jeho celková plocha tvorí takmer 2500 cm2. Displej pre pasažiera, ako aj stredový displej, sú založené na technológii OLED.

Aby bol celý systém maximálne plynulý, pobeží na hardvéri, ktorého základom je 8-jadrový procesor a až 24 GB operačnej pamäte RAM. Ak sa na mieste pasažiera nenachádza žiadna osoba, displej sa jednoducho zmení na digitálnu dekoratívnu časť.

EQS ponúkne aj „konzervatívnejšiu“ konfiguráciu s vertikálne orientovaným displejom v strede, ktorý je rozložením a prvkami totožný s tou z triedy S. V tejto konfigurácii sa aj pred vodičom nachádza samostatný displej a obrazovku pred spolujazdcom nahrádza dekoratívna prístrojová doska.

O elektrickom EQS tak už vieme skoro všetko, počkáme si však na svetovú premiéru, ktorá je naplánovaná na 15. apríla, kedy sa nám nová vlajková loď ukáže v plnej kráse a bez maskovania.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom