Od prvého Modelu S, ktorý bol vyrobený ešte v roku 2012, automobilka spravila poriadny kus cesty v dojazde a celkovej efektivite vozidiel. Ako dnes informovala spoločnosť na svojom blogu, Tesle Model S v edícii Long Range Plus sa konečne podarilo dosiahnuť dojazd cez 400 míľ na jedno nabitie.

Nový Model S dokáže prejsť na jedno nabitie až 402 míľ, čo je takmer 647 km podľa štandardu EPA (americký ekvivalent k metodike WLTP, ktorú využívame v EÚ).  Zároveň je vôbec prvým elektromobilom na svete, ktorý sa môže pochváliť viac ako 400 míľovým dojazdom. Ako píše portál Electrek, Tesla už začiatkom roka predstavila novú verziu Long Range Plus, ktorá však podľa EPA dosiahla dojazd „iba“ 629 km, čo je menej než 400 míľ. Automobilka chcela túto magickú hranicu prekonať a z neúspechu tak rovno obvinila organizáciu EPA, ktorá vraj daný test nepreviedla správne.

Elon Musk obvinil spoločnosť, že počas testovacieho cyklu nechali otvorené ľavé dvere na vozidle a vraj zostal kľúč neustále vo vozidle aj mimo testovania, kvôli čomu sa Model S neprepol do „režimu spánku“, čo malo za dôsledok vyššiu spotrebu batérie.

EPA tieto obvinenia odmietla. Najnovšie sa Tesle konečne podarilo prekonať hranicu 400 míľ a oproti verzii Model S z roku 2019 má tohtoročný model pri použití rovnakých batérií lepší dojazd až o 20 %.

Tesla/Screenshot

Tesla na svojom webe zverejnila aj zoznam vylepšení, ktoré dopomohli k dosiahnutiu tohto míľnika. Prvým veľkým vylepšením je zníženie hmotnosti Modelu S v edícii Long Range Plus. Inžinieri využili poznatky z vývoja Modelu 3 a Modelu Y, ktoré sa okrem Modelu S prejavili aj pri Modeli X. Nové Modely S budú ľahšie najmä vďaka novým materiálom pri použitých batériách a odľahčením prešli aj sedadlá.

Ďalšou novinkou zlepšujúcou dojazd sú nové disky „Tempest“, ktoré znižujú odpor so špeciálnymi pneumatikami s čo najnižším valivým odporom. Táto kombinácia celkovo prispieva k zlepšeniu dojazdu o 2 %.

Tesla/Screenshot

Zvýšenie efektivity pohonnej jednotky prispelo k ďalším 2 % v prípade dojazdu a k zlepšeniu prispelo aj prepracované regeneratívne brzdenie, ktoré funguje pri nižších rýchlostiach, a tak prenáša viac energie späť to batérií.

Keď vezmeme do úvahy, že prvá Tesla Model S v roku 2012 disponovala dojazdom okolo 425 km, prekonanie 645 km hranice môžeme v priebehu pár rokov naozaj považovať za obrovský posun vpred.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú