Na zapáde krajiny postavia „slovenskú Gigafactory“, bude vyrábať aj vyvíjať batérie do elektromobilov
Spoločnosť InoBat Auto postaví vo Voderadoch prvú továreň na autobatérie šité na mieru. Táto továreň na západnom Slovensku bude pod jednou strechou kombinovať výrobu s výskumom a vývojom prototypov batériových článkov. Prvé zákazkové batérie opustia slovenskú továreň v roku 2021. Vo výskumnom vývojovom centre by malo vzniknúť 150 nových, vysokokvalifikovaných pracovných miest.
Stavba môže začať
„Projekt úspešne napreduje. Centrum výskumu a vývoja, ktoré sa bude nachádzať na strategickom mieste vo Voderadoch, iba 40 kilometrov od Bratislavy, je zároveň v tesnej blízkosti viacerých hlavných pôvodných výrobcov zariadení vrátane Peugeot, Jaguar Land Rover a KIA.
Schopnosť skombinovať výskum a vývoj s výrobnými kapacitami na jednom mieste nám umožní zvoliť optimálne zloženie materiálov z batérií, ktoré vyhovujú požiadavkám výrobcov automobilov na mieru, a vytvorí sa silný dodávateľský reťazec v srdci Európy,“ povedal spoluzakladateľ spoločnosti InoBat Auto Marián Boček.
Investoval štát aj súkromný sektor
Ako ďalej spresnil pre agentúru SITA, výška investície by sa v tejto fáze projektu mala vyšplhať na 100 miliónov eur. Zároveň podľa neho zatiaľ platia aj už zverejnené informácie o následnej investícii na úrovni 1 miliardy eur.
„Investícia na Slovensku ma reálne obrysy. V prvej fáze sa plánuje investovať 100 miliónov eur do vybudovania výskumno-vývojového centra, tzv. R&D centrum a pilotnej výrobnej linky (západné Slovensko). Fáza dva sa zameriava na veľkokapacitnú výrobu batériových článkov v objeme produkcie 10 GWh ročne. Objem investície sa odhaduje na 1 miliardu eur (východné Slovensko) a vytvorenie asi 1 500 pracovných miest,“ priblížil Boček.
Spoločnosť už pritom v súvislosti s ohlásenou investíciou získala aj pomoc od štátu. Ešte začiatkom februára minulého roka predchádzajúca vláda schválila pre InoBat Auto na podporu výskumu, vývoja a výroby batériových článkov pre elektromobilitu 5 mil. eur. Vlani dostal tento startup investíciu od spoločnosti Matador.
Voderady sú blízko všetkého
InoBat Auto získala lokalitu Voderady od spoločnosti TPS EU, ktorá patrí pod kórejskú Fine DNC. Prestavba tejto lokality sa má začať koncom tohto roka. S podporou IPM Group, popredného investora v oblasti infraštruktúry a inovácií, InoBat Auto použije výskumné a vývojové centrum na vytvorenie výrobnej rady batérií na mieru.
Vývojové centrum dokončí prvú fázu uvedenia InoBat Auto do prevádzky a bude začiatkom získavania finančných prostriedkov pre fázu dvojmiliardovú InoBat Auto Gigafactory. Tá do roku 2024 dodá odhadom 240 tisíc batérií do elektromobilov.
Jediná na svete
InoBat Auto je slovenská spoločnosť, ktorá buduje prvú plne integrovanú továreň svojho druhu na výrobu batérií pre elektrické vozidlá, pokrývajúcu vlastný výskum a vývoj (R&D) pre vlastnú výrobu batérií v plnom rozsahu. InoBat Auto bol vytvorený spoločnosťou InoBat a Wildcat Discovery Technologies („Wildcat“). R&D je založené na platforme High Throughput Process (HTP) od spoločnosti Wildcat, ktorá zabezpečuje vlastný výskum s neustálym vývojom a vylepšovaním batérií novej generácie a ich komponentov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
Nabíjanie elektromobilov bude lacnejšie. Firma Renaultu chce naplno využívať túto prebytočnú energiu
Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
Jadrová ponorka USA nasadila podvodné drony. Vyšle ich na tajné misie proti nepriateľom
Je veľký ako semienko jahody. ESA vyvinula vesmírny čip, ktorý bude mať dôležitú úlohu
Gigantický jašter so žraločími zubami znova „ožil“. Staré náčrty odkryli záhadu obávaného predátora
Slovenská sporiteľňa ohlásila veľkú novinku pri platbách. Známu aplikáciu už nebudeš potrebovať
Viac funkcií za viac peňazí. Balíček Microsoft 365 výrazne zdražel, môže za to unikátna funkcia
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené