„Luxus z triedy S“ aj pre masy. VW aj Škoda nasadí prelomovú technológiu aj do lacnejších áut
Heads-up displeje patria medzi obľúbené asistenčné systémy pre vodiča, ktoré sa však postupom času veľmi rýchlo zdokonalujú a dnes už niekoľko výrobcov ponúka napríklad aj jednotky s rozšírenou realitou. Tie však boli doposiaľ výsadou vyššej, luxusnej triedy (má ho napríklad aj nová trieda S od Mercedesu) a do kompaktných automobilov sa dostali len ťažko. Vokswagen túto „bránu“ teraz otvára aj pre lacnejšie modely, píše EE News Europe.
Volkswagen sa pýši skvelou technológiou, ponúkne ju masám
Nemecká automobilka predstavila svoj nový heads-up displej s rozšírenou realitou už dávnejšie, no zatiaľ sme nevideli jeho široké využitie v praxi. Tento systém je však po novom ako prvý dostupný pre kompaktnejší elektromobil ID. 3, no aj SUV ID. 4 či Škoda ENyaq iV.
Heads-up displej od Volkswagenu rozdeľuje informácie do dvoch zobrazovacích polí. V blízkom poli, ktoré je situované na prednom okne v primárnom výhľadovom poli vodiča, sa zobrazujú okrem aktuálnej rýchlosti a rozpoznaných dopravných značiek aj informácie asistenčných systémov a pokyny navigácie, pričom vodič tieto informácie vidí v statickom zobrazení v optickej vzdialenosti približne 3 metre.
Projekčné pole pre oblasť rozšírenej reality je väčšie a je situované vyššie na prednom okne v zornom poli vodiča, v optickej vzdialenosti asi 10 metrov. Je nasmerované na cestu pred vozidlom, kde sa zobrazujú väčšie symboly ako napríklad smerové šípky pokynov navigácie, symboly asistenčného systému vedenia v jazdnom pruhu alebo adaptívneho tempomatu, ako aj dopravné značky a výstražné upozornenia.
Srdcom zariadenia je LCD displej s vysokou intenzitou, ktorý vysiela lúče na dve ploché zrkadlá, ktoré špeciálna optika oddďeluje pre blízke a vzdialené pole. Ploché zrkadlá potom smerujú na veľké konkávne zrkadlo, odkiaľ sa lúče odrážajú na čelné sklo vodiča. Rozšírenú realitu vo vzdialenom poli má na starosti softvér AR Creator, ktorý vyhodnocuje údaje z prednej kamery, radarového snímača a navigácie v reálnom čase.
Technológia rozšírenej reality otvára novú kapitolu heads-up displejov pre vodiča. Volkswagen sa však v tomto smere rozhodol priniesť túto inováciu aj do kompaktnejšieho modelu ID.3, ktorý plánuje vyrábať masovo.
Nemecká automobilka ho v rámci paketu Infotainment Plus ponúka od edície Tech, ktorá za 43 760 € prináša okrem iného aj mnoho ďalších asistenčných systémov. Podobne tomu je aj u elektrického SUV ID.4, kde je heads-up displej s rozšírenou realitou prítomný od verzie Max, ktorá u nás začína na sume 52 110 € v limitovanej edícii 1ST.
V prípade Škody Enyaq iV je technológia dostupná aj u základného modelu 60 v rámci paketu Navigation Plus, ktorý ťa vyjde na 1605 € a ponúka aj samostatnú navigáciu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ: Posledná otázka zlomí nervy 90 % Slovákov. Ak nezvládneš túto gramatickú výzvu, vráť sa do školskej lavice
HIV sa šíri medzi ruskými vojakmi alarmujúcim tempom. Armádni lekári sa snažia štatistiky utajiť
Ľudstvo „prepísalo“ kalendár: Zem bude mať 2 nové ročné obdobia. Tradičné zanikajú, varujú vedci
Živnostníkom zostáva už len pár dní, inak im hrozia sankcie. Nezabudnite na túto povinnosť
Mladá Slovenka vytvára netradičné umelecké diela. Na prvej vernisáži predala takmer všetky obrazy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Taraba ohlásil energetickú megainvestíciu. Slovenské mestá získajú milióny eur
Slováci kupujú jazdené autá, ako nikdy predtým. Priemerný vek a nájazd prudko rastie, dominuje jedna značka
Zubár odhalil šokujúce riziká populárneho spánkového triku. Riskuješ veľké nepríjemnosti
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP