„Luxus z triedy S“ aj pre masy. VW aj Škoda nasadí prelomovú technológiu aj do lacnejších áut
Heads-up displeje patria medzi obľúbené asistenčné systémy pre vodiča, ktoré sa však postupom času veľmi rýchlo zdokonalujú a dnes už niekoľko výrobcov ponúka napríklad aj jednotky s rozšírenou realitou. Tie však boli doposiaľ výsadou vyššej, luxusnej triedy (má ho napríklad aj nová trieda S od Mercedesu) a do kompaktných automobilov sa dostali len ťažko. Vokswagen túto „bránu“ teraz otvára aj pre lacnejšie modely, píše EE News Europe.
Volkswagen sa pýši skvelou technológiou, ponúkne ju masám
Nemecká automobilka predstavila svoj nový heads-up displej s rozšírenou realitou už dávnejšie, no zatiaľ sme nevideli jeho široké využitie v praxi. Tento systém je však po novom ako prvý dostupný pre kompaktnejší elektromobil ID. 3, no aj SUV ID. 4 či Škoda ENyaq iV.
Heads-up displej od Volkswagenu rozdeľuje informácie do dvoch zobrazovacích polí. V blízkom poli, ktoré je situované na prednom okne v primárnom výhľadovom poli vodiča, sa zobrazujú okrem aktuálnej rýchlosti a rozpoznaných dopravných značiek aj informácie asistenčných systémov a pokyny navigácie, pričom vodič tieto informácie vidí v statickom zobrazení v optickej vzdialenosti približne 3 metre.
Projekčné pole pre oblasť rozšírenej reality je väčšie a je situované vyššie na prednom okne v zornom poli vodiča, v optickej vzdialenosti asi 10 metrov. Je nasmerované na cestu pred vozidlom, kde sa zobrazujú väčšie symboly ako napríklad smerové šípky pokynov navigácie, symboly asistenčného systému vedenia v jazdnom pruhu alebo adaptívneho tempomatu, ako aj dopravné značky a výstražné upozornenia.
Srdcom zariadenia je LCD displej s vysokou intenzitou, ktorý vysiela lúče na dve ploché zrkadlá, ktoré špeciálna optika oddďeluje pre blízke a vzdialené pole. Ploché zrkadlá potom smerujú na veľké konkávne zrkadlo, odkiaľ sa lúče odrážajú na čelné sklo vodiča. Rozšírenú realitu vo vzdialenom poli má na starosti softvér AR Creator, ktorý vyhodnocuje údaje z prednej kamery, radarového snímača a navigácie v reálnom čase.

Technológia rozšírenej reality otvára novú kapitolu heads-up displejov pre vodiča. Volkswagen sa však v tomto smere rozhodol priniesť túto inováciu aj do kompaktnejšieho modelu ID.3, ktorý plánuje vyrábať masovo.
Nemecká automobilka ho v rámci paketu Infotainment Plus ponúka od edície Tech, ktorá za 43 760 € prináša okrem iného aj mnoho ďalších asistenčných systémov. Podobne tomu je aj u elektrického SUV ID.4, kde je heads-up displej s rozšírenou realitou prítomný od verzie Max, ktorá u nás začína na sume 52 110 € v limitovanej edícii 1ST.
V prípade Škody Enyaq iV je technológia dostupná aj u základného modelu 60 v rámci paketu Navigation Plus, ktorý ťa vyjde na 1605 € a ponúka aj samostatnú navigáciu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
