Lacným elektroautám z Číny zrejme odzvonilo. Kľúčová krajina našla spôsob, ako sa ich zbaví
Európa čelí invázii čínskych automobiliek už dlhšiu dobu, pričom táto situácia už priniesla aj niekoľko hmatateľných problémov, na ktoré narážajú domáce automobilky. Na európske trhy však lacné čínske autá, vrátane elektromobilov, prúdia aj naďalej a zdá sa, že ich množstvo drasticky narastie.
Ako upozorňuje portál CleanTechnica, Spojené štáty berú hrozbu importu lacných čínskych elektromobilov vážne, avšak bez porušenia medzinárodných dohôd ho nie je možné len tak zakázať. Krajina má však plán, vďaka ktorému sa jej môže podariť udržať tieto vozidlá, ktoré majú potenciál vážne ohroziť ekonomiku USA, za hranicami aj bez porušovania dohôd.
Musia byť bezpečnostnou hrozbou
Kľúčom k udržaniu lacných čínskych áut mimo krajinu je, aby sa USA podarilo dokázať, že sú potenciálnou hrozbou pre národnú bezpečnosť. Uľahčiť to Spojeným štátom môžu kroky, ktoré už v podobnom smere v minulosti učinila samotná Čína. Tá napríklad znemožnila vozidlám značky Tesla jazdiť v niektorých oblastiach, aby ich kamery nemonitorovali armádne zariadenia.
USA tak v tomto smere môžu uspieť, avšak je otázne, do akej miery ide skutočne o ochranu štátnych záujmov a do akej miery o ekonomickú formu xenofóbie. Faktom je, že čínske autá nie sú rizikom pre národnú bezpečnosť v takej forme, v akej sa môžu Spojené štáty snažiť tvrdiť.
Môžu byť ohromnou hrozbou pre lokálne automobilky, rovnako ako v Európe. Problémom je však fakt, že sú USA súčasťou slobodného trhu a vyvážať produkty, pri ktorých sa to hodí a na druhej strane zakazovať produkty v oblasti, v ktorej má krajina problémy, má od férového obchodu ďaleko. Takéto uvažovanie však poukazuje na jeden zásadný fakt.
Vyšetrovanie spustila aj EÚ
Čínske automobilky začali v rámci vyšetrovania preverovať aj vyšetrovatelia Európskej komisie a to kvôli podozreniu, že môžu lacnejšie elektromobily vyrobené v Číne nespravodlivo profitujú zo štátnych dotácií. Čína označila tieto kroky za protekcionistické. Viedli aj k zvýšeniu napätia medzi Pekingom a Európskou úniou.
Elektromobily prinesú revolúciu
Elektrické autá totiž zrejme prinesú ohromné zmeny nielen v samotnej doprave, ale tiež v geopolitike a vyjednávacej sile. Čína totiž v tejto oblasti intenzívne napreduje a do zahraničia vyváža čoraz viac áut. Ohlasy na tieto vozidlá pritom nie sú najhoršie a elektrické modely ponúkajú ohromné parametre za bezkonkurenčné ceny.
Čínskym automobilkám sa totiž podarilo prísť s malými modelmi, ktorým na cene ešte väčšmi pomáha fakt, že sú vyrobené v Číne. Ako upozorňujú experti, európske automobilky spravili veľkú chybu, keď sa špecializovali na drahé a prémiové modely elektrických áut, čo je jedným z dôvodov, prečo sa nepodarilo dostať elektromobilitu v Európe viac do popredia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: Polícia zadržala známeho podnikateľa. Je podozrivý zo zločinu voči maloletým
Andrej Danko končí vo funkcii: SNS má nového šéfa klubu
Investovanie sa predraží. Odvody správcovských spoločností na Slovensku stúpnu až 3,5-násobne
Nebezpečná aplikácia Slovákom kradne peniaze, kryptomeny aj údaje. Odborníci radia, čo robiť
Lesy SR predali byt za 2 600 eur: Kupujúcim je syn manažéra štátneho podniku, tvrdí Alojz Hlina
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP