Lacným elektroautám z Číny zrejme odzvonilo. Kľúčová krajina našla spôsob, ako sa ich zbaví
Európa čelí invázii čínskych automobiliek už dlhšiu dobu, pričom táto situácia už priniesla aj niekoľko hmatateľných problémov, na ktoré narážajú domáce automobilky. Na európske trhy však lacné čínske autá, vrátane elektromobilov, prúdia aj naďalej a zdá sa, že ich množstvo drasticky narastie.
Ako upozorňuje portál CleanTechnica, Spojené štáty berú hrozbu importu lacných čínskych elektromobilov vážne, avšak bez porušenia medzinárodných dohôd ho nie je možné len tak zakázať. Krajina má však plán, vďaka ktorému sa jej môže podariť udržať tieto vozidlá, ktoré majú potenciál vážne ohroziť ekonomiku USA, za hranicami aj bez porušovania dohôd.
Musia byť bezpečnostnou hrozbou
Kľúčom k udržaniu lacných čínskych áut mimo krajinu je, aby sa USA podarilo dokázať, že sú potenciálnou hrozbou pre národnú bezpečnosť. Uľahčiť to Spojeným štátom môžu kroky, ktoré už v podobnom smere v minulosti učinila samotná Čína. Tá napríklad znemožnila vozidlám značky Tesla jazdiť v niektorých oblastiach, aby ich kamery nemonitorovali armádne zariadenia.
USA tak v tomto smere môžu uspieť, avšak je otázne, do akej miery ide skutočne o ochranu štátnych záujmov a do akej miery o ekonomickú formu xenofóbie. Faktom je, že čínske autá nie sú rizikom pre národnú bezpečnosť v takej forme, v akej sa môžu Spojené štáty snažiť tvrdiť.
Môžu byť ohromnou hrozbou pre lokálne automobilky, rovnako ako v Európe. Problémom je však fakt, že sú USA súčasťou slobodného trhu a vyvážať produkty, pri ktorých sa to hodí a na druhej strane zakazovať produkty v oblasti, v ktorej má krajina problémy, má od férového obchodu ďaleko. Takéto uvažovanie však poukazuje na jeden zásadný fakt.
Vyšetrovanie spustila aj EÚ
Čínske automobilky začali v rámci vyšetrovania preverovať aj vyšetrovatelia Európskej komisie a to kvôli podozreniu, že môžu lacnejšie elektromobily vyrobené v Číne nespravodlivo profitujú zo štátnych dotácií. Čína označila tieto kroky za protekcionistické. Viedli aj k zvýšeniu napätia medzi Pekingom a Európskou úniou.
Elektromobily prinesú revolúciu
Elektrické autá totiž zrejme prinesú ohromné zmeny nielen v samotnej doprave, ale tiež v geopolitike a vyjednávacej sile. Čína totiž v tejto oblasti intenzívne napreduje a do zahraničia vyváža čoraz viac áut. Ohlasy na tieto vozidlá pritom nie sú najhoršie a elektrické modely ponúkajú ohromné parametre za bezkonkurenčné ceny.
Čínskym automobilkám sa totiž podarilo prísť s malými modelmi, ktorým na cene ešte väčšmi pomáha fakt, že sú vyrobené v Číne. Ako upozorňujú experti, európske automobilky spravili veľkú chybu, keď sa špecializovali na drahé a prémiové modely elektrických áut, čo je jedným z dôvodov, prečo sa nepodarilo dostať elektromobilitu v Európe viac do popredia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
PRIESKUM: PS stúpa na historické maximum, Smer padá po konsolidačnom balíčku
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
Šéf SIS Pavol Gašpar čelí novým obvineniam: SaS tvrdí, že sa snažil ututlať svoju nehodu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP