Lacným elektroautám z Číny zrejme odzvonilo. Kľúčová krajina našla spôsob, ako sa ich zbaví
Európa čelí invázii čínskych automobiliek už dlhšiu dobu, pričom táto situácia už priniesla aj niekoľko hmatateľných problémov, na ktoré narážajú domáce automobilky. Na európske trhy však lacné čínske autá, vrátane elektromobilov, prúdia aj naďalej a zdá sa, že ich množstvo drasticky narastie.
Ako upozorňuje portál CleanTechnica, Spojené štáty berú hrozbu importu lacných čínskych elektromobilov vážne, avšak bez porušenia medzinárodných dohôd ho nie je možné len tak zakázať. Krajina má však plán, vďaka ktorému sa jej môže podariť udržať tieto vozidlá, ktoré majú potenciál vážne ohroziť ekonomiku USA, za hranicami aj bez porušovania dohôd.
Musia byť bezpečnostnou hrozbou
Kľúčom k udržaniu lacných čínskych áut mimo krajinu je, aby sa USA podarilo dokázať, že sú potenciálnou hrozbou pre národnú bezpečnosť. Uľahčiť to Spojeným štátom môžu kroky, ktoré už v podobnom smere v minulosti učinila samotná Čína. Tá napríklad znemožnila vozidlám značky Tesla jazdiť v niektorých oblastiach, aby ich kamery nemonitorovali armádne zariadenia.
USA tak v tomto smere môžu uspieť, avšak je otázne, do akej miery ide skutočne o ochranu štátnych záujmov a do akej miery o ekonomickú formu xenofóbie. Faktom je, že čínske autá nie sú rizikom pre národnú bezpečnosť v takej forme, v akej sa môžu Spojené štáty snažiť tvrdiť.
Môžu byť ohromnou hrozbou pre lokálne automobilky, rovnako ako v Európe. Problémom je však fakt, že sú USA súčasťou slobodného trhu a vyvážať produkty, pri ktorých sa to hodí a na druhej strane zakazovať produkty v oblasti, v ktorej má krajina problémy, má od férového obchodu ďaleko. Takéto uvažovanie však poukazuje na jeden zásadný fakt.
Vyšetrovanie spustila aj EÚ
Čínske automobilky začali v rámci vyšetrovania preverovať aj vyšetrovatelia Európskej komisie a to kvôli podozreniu, že môžu lacnejšie elektromobily vyrobené v Číne nespravodlivo profitujú zo štátnych dotácií. Čína označila tieto kroky za protekcionistické. Viedli aj k zvýšeniu napätia medzi Pekingom a Európskou úniou.
Elektromobily prinesú revolúciu
Elektrické autá totiž zrejme prinesú ohromné zmeny nielen v samotnej doprave, ale tiež v geopolitike a vyjednávacej sile. Čína totiž v tejto oblasti intenzívne napreduje a do zahraničia vyváža čoraz viac áut. Ohlasy na tieto vozidlá pritom nie sú najhoršie a elektrické modely ponúkajú ohromné parametre za bezkonkurenčné ceny.
Čínskym automobilkám sa totiž podarilo prísť s malými modelmi, ktorým na cene ešte väčšmi pomáha fakt, že sú vyrobené v Číne. Ako upozorňujú experti, európske automobilky spravili veľkú chybu, keď sa špecializovali na drahé a prémiové modely elektrických áut, čo je jedným z dôvodov, prečo sa nepodarilo dostať elektromobilitu v Európe viac do popredia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Ukrajina a Maďarsko v ostrom spore: „Vyzývame Zelenského, aby sa prestal vyhrážať“
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Krajina chrámov a tyrkysových pláží rozdá 200 000 leteniek zadarmo. Stačí splniť jedinú podmienku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP