Konečne lacný elektromobil? Príde s ním Dacia a je pripravený pre masy
Renault City KZ-E, ktorý sa úspešne predáva v Číne ako dostupný elektromobil, by v krátkom časovom horizonte mohol zavítať aj na náš kontinent. Podľa dostupných informácií sa bude predávať pod logom Dacie, aby sa predovšetkým znížilo priemerné množstvo CO2 na jeden automobil – uvádza Romania Insider.
Prísne emisné normy od Európskej únie nútia automobilky prichádzať s riešeniami, ktoré sa zrejme nikomu z nás nepáčia. Nadchádzajúca emisná norma po novom nariaďuje maximálnu produkciu CO2 95 g/km, čo pre viacero výrobcov môže predstavovať problém. Každý vyprodukovaný gram navyše je totiž pokutovaný sumou 90 eur, čo pri Ferrari nie je problém, no pri takej masovo vyrábanej Fábii už áno.
Aj preto môžme vidieť, že takmer každá automobilka má vo svojom potrfóliu model, ktorý je poháňaný elektromotorom. Ich prítomnosť znižuje priemernú produkciu CO2 na jedno vozidlo a tak sa popri nich môžu predávať aj modely, ktoré túto hranicu prekračujú a to bez toho, aby musela automobilka platiť drahé pokuty, ktoré sa samozrejme prenesú do výslednej ceny vozidla.
Elektromobil od Dacie
Keď si vezmeme najlacnejší Logan v ponuke, tak jeho benzínová verzia produkuje 117 gramov CO2 na jeden kilometer. To je na kilometre vzdialená hodnota od toho, čo bude čoskoro požadovať nová emisná norma. Znížiť tento objem o viac ako 20 gramov nie je len tak a pritom už dnes má motor v Logane objem 998 cm3.
Spoločne s Renaultom by sa však táto situácia dala vyriešiť. Nová regulácia vstúpi do platnosti od roku 2021, kedy by mal byť predstavený aj “nový” elektromobil od Dacie. V skutočnosti však pôjde len o Renault City KZ-E, ktorý sa už dnes predáva v Číne.

Striktne do mesta
Pod značkou Dacia by sa toto vozidlo mohlo predávať v Európe za približne 14 – 15 tisíc eur, čím by sa jednalo o jedno z najlacnejších elektrických vozidiel na trhu. Na prvý pohľad pekné vozidlo však vo svojom vnútri skrýva komponenty, ktoré ho radia výhradne do mestskej pevádzky. Podľa Electrive, má súčasný Renault City KZ-E výkon len 33 kW s maximálnym točivým momentom 125 Nm.
Batéria má kapacitu 26,8 kWh, pričom by mala vystačiť na približne 200 km. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 105 km/h. Prevádzka mimo mesta tak veľmi nepripadá v úvahu.

V prípade jeho importu aj do Európy by sa však tieto hodnoty mohli zmeniť, avšak vzhľadom na avizovanú nízku cenu len veľmi minimálne. Ak všetko pôjde podľa plánu, vozidlo by sme na našich cestách mohli vidieť už od roku 2021.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla sa rúti do záhuby. Ani jedna automobilka nechce ich „revolučný produkt“, takto reagoval Musk

Chcú zaviesť novú daň za každý prejdený kilometer. Európska vláda pretláča elektromobily zvláštnym spôsobom

Hyundai, ktorý utiahne Scaniu, aj najväčšia Kia na trhu. Experti vybrali TOP 5 elektromobilov v zime

Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)

Nabiješ ho do pár minút a má dojazd 1700 km. Čínska automobilka predstavila „rozsudok smrti“ pre spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovákov čaká bolestivý zásah do rodinných rozpočtov. Tripartita schválila veľké zmeny
PREMIUMSvetová burza aj zlato výrazne porážajú naše štátne dlhopisy. Bitcoin po masívnych stratách s nimi prehráva

Najrýchlejšie rastúca značka z východného Slovenska získava 30 miliónov eur. Cieľom je stať sa jednorožcom

Slovensko čakajú hodiny chaosu. Rizikový scenár sa napĺňa, varujú experti (PREDPOVEĎ)

Štátny podnik prepustí 500 zamestnancov, tvrdí Hlina: „Nie je drevo, nie sú peniaze“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Chcú zaviesť novú daň za každý prejdený kilometer. Európska vláda pretláča elektromobily zvláštnym spôsobom
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Nabiješ ho do pár minút a má dojazd 1700 km. Čínska automobilka predstavila „rozsudok smrti“ pre spaľováky
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
Už nepotrebuješ ukazovať občiansky. Digitálne doklady v mobile dostali nové funkcie (PREHĽAD)
Nie stroje, ale ľudia môžu zlyhať. Na Slovensku sa stretli najväčšie AI hlavy, aby ukázali budúcnosť
Vodičom hrozí pokuta až 18 000 eur. Túto činnosť za volantom radšej nikdy nerob
Obávaný druh rakoviny môže byť čoskoro minulosťou. Vedci majú nové závery, vyvracajú hoaxy
Slovensko kruto zlyháva v kyberbezpečnosti. Verejnosť je v rizikovej zóne a ohrozuje celú digitálnu ekonomiku
Slovensko má v mestách kľúč k zelenej energii. Využívame ho len obmedzene, robíme chybu
Postúpi Slovensko na MS 2026 vo futbale? Superpočítač v tom má jasno, toto sú naše šance a súper vo finále baráže
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovákov čaká bolestivý zásah do rodinných rozpočtov. Tripartita schválila veľké zmeny
PREMIUMSvetová burza aj zlato výrazne porážajú naše štátne dlhopisy. Bitcoin po masívnych stratách s nimi prehráva

Najrýchlejšie rastúca značka z východného Slovenska získava 30 miliónov eur. Cieľom je stať sa jednorožcom

Slovensko čakajú hodiny chaosu. Rizikový scenár sa napĺňa, varujú experti (PREDPOVEĎ)

