Jedna z najväčších automobiliek vytiahne z vodičov ešte viac peňazí. Za poplatok začne prenajímať príplatkovú výbavu
Elektromobily od americkej Tesly sa stali známe aj pre „odomykanie“ príplatkovej výbavy týkajúcej sa aj kľúčových vlastností vozidla ako výkon či dojazd prostredníctvom softvérových aktualizácií, za ktoré si majiteľ môže zaplatiť.
Podľa najnovších informácií, na ktoré upozornil portál ArsTechnica, plánuje podobnú cestu zvoliť aj nemecký Volkswagen, ktorý bude vo svojich elektromobiloch predávať predplatné niektorých kľúčových súčastí príplatkovej výbavy.
Sedem eur za hodinu autonómneho riadenia
Práve slovo predplatné je však veľmi dôležitým aspektom, pretože nemecká automobilka sa chystá svojim zákazníkom príplatkovú výbavu ponúknuť nie len ako jednorazový doplnok, ako tomu je u Tesly, ale aj vo forme pravidelného či jednorazového predplatného, ktoré bude dokonca možné kúpiť na hodinu či deň, uviedol pre nemecké noviny Die Welt člen predstavenstva spoločnosti, Thomas Ulbrich, spolu s obchodným riaditeľom značky Klausom Zellmerom.
Príkladom môže byť predplatné autopilota, ktoré ponúka aj Tesla, pričom v elektromobiloch Volkswagen si podľa Ulbricha bude možné doslova počas jazdy zakúpiť predplatné autonómneho riadenia na čas cesty. Pri predpoklade ceny okolo 7 eur na hodinu si tak vodič zapne na začiatku trojhodinovej jazdy autopilota, ktorý mu na konci „naúčtuje“ celkom 21 eur.
Takéto podmienky majú údajne platiť aj pre príplatky určené na zvyšovanie výkonu či dojazdu. Záujemca o „mestský elektromobil“ by si tak podľa automobilky nemusel pri kúpe priplácať za vyšší dojazd a v prípade potreby by si ho mohol jednoducho na jednu trasu predplatiť.
Volkswagen argumentuje sprístupnením funkcií masám
Ulbrich zároveň uviedol, že Volkswagen bude v automobiloch ponúkať aj videohry, podobne ako Tesla na svojej platforme Arcade. Tie budú majiteľom elektromobilov prístupné napríklad pri nabíjaní, no vyvíjať ich nebude sám Volkswagen. Nie je však jasné, či budú tieto hry predinštalované v systéme, alebo sprístupní VW iba obchod s aplikáciami, kde si zákazníci musia tieto hry najprv zakúpiť.
NEPREHLIADNI
Keď je Tesla Apple elektromobility, Volkswagen bude Samsungom (komentár)
Zellmer tieto novinky argumentoval faktom, že Volkswagen chce prostredníctvom účtovania hodinových poplatkov sprístupniť autonómne riadenie aj zákazníkom, ktorí si zaň nechcú priplácať „päťciferné sumy“, čím narážal na vysokú cenu funkcie Full Self-Driving u Tesly.
To však neznamená, že Volkswagen sa nechystá na predplatnom zarábať hodnotné sumy. Podľa Zellmera spoločnosť očakáva, že predplatné jej v konečnom dôsledku prinesie ďalšie stovky miliónov eur.
Najväčšou otázkou tak ostáva finálna cena, za ktorú sa automobilka rozhodne tieto funkcie majiteľom jej elektromobilov ponúknuť. 7 eur za hodinu autonómneho riadenia totiž rozhodne nie je málo peňazí na to, aby mohlo auto jazdiť samo. Na takúto sumu by automobilka mnoho bežných vodičov pravdepodobne nenalákala.
NEPREHLIADNI
Slovákom z nej padne sánka. Vyskúšali sme si najvýkonnejšiu Škodu Enyaq s pohonom 4×4
Podľa Ulbricha prinesie Volkswagen prvé predplatné funkcie do svojich vozidiel v druhom štvrťroku 2022, pričom dostupné budú vo vozidlách založených na platforme MEB. Tá je základom kompaktu ID.3, ktorý sme ti nedávno predstavili aj my v našej recenzii, či novšieho crossoveru ID.4, ktorý sa u nás predáva už aj v tej najvýkonnejšej verzii.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť

Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho

O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe

Japonci ukázali budúcnosť áut. Na kritickú vec ale totálne zabudli
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Domovy 230 miliónov ľudí pod vodou. Antarktída vstúpila do nezvratnej fázy
PREMIUMViktor Beránek opustil Chatu pod Rysmi po 48 rokoch. „Odchádzam len dočasne do exilu,“ hovorí legenda (ROZHOVOR)

Európska komisia stráca trpezlivosť: Slovensko, Poľsko a Maďarsko môžu čeliť žalobe

„Sú rečou našej duše.“ Psychologička vysvetľuje, čo znamenajú opakujúce sa sny o zosnulých a nevere (ROZHOVOR)

Vyrástla v detskom domove, dnes má 27 rokov a vlastní 3 nehnuteľnosti. Finančná influencerka radí, ako zbohatnúť aj z mála (5 KROKOV)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
-
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
Slováci dávajú bohom spaľovákom. Elektrické autá u nás raketovo rastú, no máme veľký problém
Spojenec Ruska sa pustil do USA a varuje pred novou hrozbou. Ste pokrytci, odkazuje
Európsky Detroit má problém. Slovenský automobilový priemysel sa dostal do slepej uličky
Svetová elita ničí Zem. Oxfam odhalil katastrofálne rozdiely v emisiách
To, čo Nvidia dokázala, nemá v histórii obdoby. Svet financií stojí v nemom úžase
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Domovy 230 miliónov ľudí pod vodou. Antarktída vstúpila do nezvratnej fázy
PREMIUMViktor Beránek opustil Chatu pod Rysmi po 48 rokoch. „Odchádzam len dočasne do exilu,“ hovorí legenda (ROZHOVOR)

Európska komisia stráca trpezlivosť: Slovensko, Poľsko a Maďarsko môžu čeliť žalobe

„Sú rečou našej duše.“ Psychologička vysvetľuje, čo znamenajú opakujúce sa sny o zosnulých a nevere (ROZHOVOR)



