Jedna z najväčších automobiliek vytiahne z vodičov ešte viac peňazí. Za poplatok začne prenajímať príplatkovú výbavu
Elektromobily od americkej Tesly sa stali známe aj pre „odomykanie“ príplatkovej výbavy týkajúcej sa aj kľúčových vlastností vozidla ako výkon či dojazd prostredníctvom softvérových aktualizácií, za ktoré si majiteľ môže zaplatiť.
Podľa najnovších informácií, na ktoré upozornil portál ArsTechnica, plánuje podobnú cestu zvoliť aj nemecký Volkswagen, ktorý bude vo svojich elektromobiloch predávať predplatné niektorých kľúčových súčastí príplatkovej výbavy.
Sedem eur za hodinu autonómneho riadenia
Práve slovo predplatné je však veľmi dôležitým aspektom, pretože nemecká automobilka sa chystá svojim zákazníkom príplatkovú výbavu ponúknuť nie len ako jednorazový doplnok, ako tomu je u Tesly, ale aj vo forme pravidelného či jednorazového predplatného, ktoré bude dokonca možné kúpiť na hodinu či deň, uviedol pre nemecké noviny Die Welt člen predstavenstva spoločnosti, Thomas Ulbrich, spolu s obchodným riaditeľom značky Klausom Zellmerom.
Príkladom môže byť predplatné autopilota, ktoré ponúka aj Tesla, pričom v elektromobiloch Volkswagen si podľa Ulbricha bude možné doslova počas jazdy zakúpiť predplatné autonómneho riadenia na čas cesty. Pri predpoklade ceny okolo 7 eur na hodinu si tak vodič zapne na začiatku trojhodinovej jazdy autopilota, ktorý mu na konci „naúčtuje“ celkom 21 eur.
Takéto podmienky majú údajne platiť aj pre príplatky určené na zvyšovanie výkonu či dojazdu. Záujemca o „mestský elektromobil“ by si tak podľa automobilky nemusel pri kúpe priplácať za vyšší dojazd a v prípade potreby by si ho mohol jednoducho na jednu trasu predplatiť.
Volkswagen argumentuje sprístupnením funkcií masám
Ulbrich zároveň uviedol, že Volkswagen bude v automobiloch ponúkať aj videohry, podobne ako Tesla na svojej platforme Arcade. Tie budú majiteľom elektromobilov prístupné napríklad pri nabíjaní, no vyvíjať ich nebude sám Volkswagen. Nie je však jasné, či budú tieto hry predinštalované v systéme, alebo sprístupní VW iba obchod s aplikáciami, kde si zákazníci musia tieto hry najprv zakúpiť.
NEPREHLIADNI
Keď je Tesla Apple elektromobility, Volkswagen bude Samsungom (komentár)
Zellmer tieto novinky argumentoval faktom, že Volkswagen chce prostredníctvom účtovania hodinových poplatkov sprístupniť autonómne riadenie aj zákazníkom, ktorí si zaň nechcú priplácať „päťciferné sumy“, čím narážal na vysokú cenu funkcie Full Self-Driving u Tesly.
To však neznamená, že Volkswagen sa nechystá na predplatnom zarábať hodnotné sumy. Podľa Zellmera spoločnosť očakáva, že predplatné jej v konečnom dôsledku prinesie ďalšie stovky miliónov eur.
Najväčšou otázkou tak ostáva finálna cena, za ktorú sa automobilka rozhodne tieto funkcie majiteľom jej elektromobilov ponúknuť. 7 eur za hodinu autonómneho riadenia totiž rozhodne nie je málo peňazí na to, aby mohlo auto jazdiť samo. Na takúto sumu by automobilka mnoho bežných vodičov pravdepodobne nenalákala.
NEPREHLIADNI
Slovákom z nej padne sánka. Vyskúšali sme si najvýkonnejšiu Škodu Enyaq s pohonom 4×4
Podľa Ulbricha prinesie Volkswagen prvé predplatné funkcie do svojich vozidiel v druhom štvrťroku 2022, pričom dostupné budú vo vozidlách založených na platforme MEB. Tá je základom kompaktu ID.3, ktorý sme ti nedávno predstavili aj my v našej recenzii, či novšieho crossoveru ID.4, ktorý sa u nás predáva už aj v tej najvýkonnejšej verzii.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
Nabíjanie elektromobilov bude lacnejšie. Firma Renaultu chce naplno využívať túto prebytočnú energiu
Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
Jednoduchú fotku premení na 3D a je zadarmo. Tento AI nástroj je pre profíkov aj bežných ľudí
Každý človek má svojho nečakaného strážcu. Nové zistenia zmenia pohľad na baktérie
Jadrová ponorka USA nasadila podvodné drony. Vyšle ich na tajné misie proti nepriateľom
Je veľký ako semienko jahody. ESA vyvinula vesmírny čip, ktorý bude mať dôležitú úlohu
Gigantický jašter so žraločími zubami znova „ožil“. Staré náčrty odkryli záhadu obávaného predátora
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené