Jedna z najväčších automobiliek vytiahne z vodičov ešte viac peňazí. Za poplatok začne prenajímať príplatkovú výbavu
Elektromobily od americkej Tesly sa stali známe aj pre „odomykanie“ príplatkovej výbavy týkajúcej sa aj kľúčových vlastností vozidla ako výkon či dojazd prostredníctvom softvérových aktualizácií, za ktoré si majiteľ môže zaplatiť.
Podľa najnovších informácií, na ktoré upozornil portál ArsTechnica, plánuje podobnú cestu zvoliť aj nemecký Volkswagen, ktorý bude vo svojich elektromobiloch predávať predplatné niektorých kľúčových súčastí príplatkovej výbavy.
Sedem eur za hodinu autonómneho riadenia
Práve slovo predplatné je však veľmi dôležitým aspektom, pretože nemecká automobilka sa chystá svojim zákazníkom príplatkovú výbavu ponúknuť nie len ako jednorazový doplnok, ako tomu je u Tesly, ale aj vo forme pravidelného či jednorazového predplatného, ktoré bude dokonca možné kúpiť na hodinu či deň, uviedol pre nemecké noviny Die Welt člen predstavenstva spoločnosti, Thomas Ulbrich, spolu s obchodným riaditeľom značky Klausom Zellmerom.
Príkladom môže byť predplatné autopilota, ktoré ponúka aj Tesla, pričom v elektromobiloch Volkswagen si podľa Ulbricha bude možné doslova počas jazdy zakúpiť predplatné autonómneho riadenia na čas cesty. Pri predpoklade ceny okolo 7 eur na hodinu si tak vodič zapne na začiatku trojhodinovej jazdy autopilota, ktorý mu na konci „naúčtuje“ celkom 21 eur.
Takéto podmienky majú údajne platiť aj pre príplatky určené na zvyšovanie výkonu či dojazdu. Záujemca o „mestský elektromobil“ by si tak podľa automobilky nemusel pri kúpe priplácať za vyšší dojazd a v prípade potreby by si ho mohol jednoducho na jednu trasu predplatiť.
Volkswagen argumentuje sprístupnením funkcií masám
Ulbrich zároveň uviedol, že Volkswagen bude v automobiloch ponúkať aj videohry, podobne ako Tesla na svojej platforme Arcade. Tie budú majiteľom elektromobilov prístupné napríklad pri nabíjaní, no vyvíjať ich nebude sám Volkswagen. Nie je však jasné, či budú tieto hry predinštalované v systéme, alebo sprístupní VW iba obchod s aplikáciami, kde si zákazníci musia tieto hry najprv zakúpiť.
NEPREHLIADNI
Keď je Tesla Apple elektromobility, Volkswagen bude Samsungom (komentár)
Zellmer tieto novinky argumentoval faktom, že Volkswagen chce prostredníctvom účtovania hodinových poplatkov sprístupniť autonómne riadenie aj zákazníkom, ktorí si zaň nechcú priplácať „päťciferné sumy“, čím narážal na vysokú cenu funkcie Full Self-Driving u Tesly.
To však neznamená, že Volkswagen sa nechystá na predplatnom zarábať hodnotné sumy. Podľa Zellmera spoločnosť očakáva, že predplatné jej v konečnom dôsledku prinesie ďalšie stovky miliónov eur.
Najväčšou otázkou tak ostáva finálna cena, za ktorú sa automobilka rozhodne tieto funkcie majiteľom jej elektromobilov ponúknuť. 7 eur za hodinu autonómneho riadenia totiž rozhodne nie je málo peňazí na to, aby mohlo auto jazdiť samo. Na takúto sumu by automobilka mnoho bežných vodičov pravdepodobne nenalákala.
NEPREHLIADNI
Slovákom z nej padne sánka. Vyskúšali sme si najvýkonnejšiu Škodu Enyaq s pohonom 4×4
Podľa Ulbricha prinesie Volkswagen prvé predplatné funkcie do svojich vozidiel v druhom štvrťroku 2022, pričom dostupné budú vo vozidlách založených na platforme MEB. Tá je základom kompaktu ID.3, ktorý sme ti nedávno predstavili aj my v našej recenzii, či novšieho crossoveru ID.4, ktorý sa u nás predáva už aj v tej najvýkonnejšej verzii.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Honda vylepšila obľúbený hybrid. Poznáme slovenské ceny, tomuto nejde odolať
Dobije ti tisíce kilometrov ročne zadarmo. Nemci vyvinuli solárny lak, ktorý je tenší ako vlas
Nemá zadné svetlá ani okno. Jaguar šokoval svet novým modelom, pripomína konkurenta
Šesťvalec alebo elektromotor? BMW ti dá na výber, ikonický rad ešte neodpísal spaľováky
Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
- Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
- Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Vznikli úplne inak, ako sme si mysleli. Nová simulácia odhalila veľké tajomstvo Marsu
Z jednoduchého nástroja urobia génia. Apple chce zmeniť Siri na nepoznanie, toto všetko zvládne
Bombardujú našu planétu od pradávna. Vedci našli dôkazy slnečných výbuchov na nečakanom mieste
Hackeri si vzali na mušku Čechov a Slovákov. Zaútočili na 95 % firiem, vieme, ako sa chrániť
Odhalili šialené praktiky podvodníkov. Meta vymazala milióny účtov, snažili sa všetkých oklamať
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené