Hyundai chce byť lídrom v nabíjaní elektromobilov. Jedinečnou technológiou vyzýva konkurenciu na súboj
Segment elektromobility je pomerne komplexný, rôzne automobilky sa sústreďujú na rôzne veci, či už ide o maximalizovanie dojazdu pridávaním väčších alebo efektívnejších batérií, alebo skracovanie dĺžky nabíjania navyšovaním nabíjacieho výkonu. Kórejský Hyundai chce byť svetovým lídrom práve v tej druhej menovanej, kde chce poraziť napríklad Teslu, VW či Ford, píše InsideEVs.
Rýchlosť nabíjania je pri elektromobiloch bezpochyby jednou z najdôležitejších vlastností. Viacero prieskumov dokázalo, že vodičom by až tak nevadil nižší dojazd na jedno nabitie, povedzme napríklad okolo 300 km. Čo im prekáža, je dĺžka nabíjania, ktorá je aktuálne stále niekoľkokrát dlhšia než dĺžka tankovania auta so spaľovacím motorom.
Zatiaľ čo natankovanie plnej nádrže trvá pár minút, plné nabitie elektromobilu sa pohybuje v rozmedzí 30 minút až jednej hodiny a aj tento čas závisí od toho, či má daný elektromobil „ideálne podmienky na nabíjanie“.

Zatiaľ čo väčšina automobiliek sa aktuálne snaží maximalizovať dojazd a sústreďuje sa na vývoj batérií, Hyundai na to ide inak. Kórejský koncern chce dosiahnuť, aby sa nabíjacie časy čo najviac priblížili časom tankovania.
Dojazd 100 km už za 5 minút
Obrovskou výhodou koncernu Hyundai voči konkurencii je používanie 800 V architektúry oproti 400 V architektúre, ktorú využíva napríklad Tesla, Volkswagen či Ford, informuje Teslarati. Systém od Hyundai umožňuje dosiahnuť vyššie nabíjacie výkony a pri ideálnych podmienkach sa elektromobil Ioniq 5, respektíve jeho koncernová dvojička Kia EV6, dokážu nabíjať s výkonom až 350 kW.
NEPREHLIADNI
Takto vyzerá extrémne rýchle nabíjanie nového Hyundai Ioniq 5 v praxi
Vďaka tomu dokáže rovnako výkonná DC nabíjačka dodať do batérie energiu na prejdenie 100 km už za menej ako 5 minút. Z 10 % na 80 % sa elektromobily z koncernu Hyundai dokážu nabiť už do 20 minút.
Ak sa pozrieme na koncern Volkswagen, ktorý sa netají tým, že sa chce stať lídrom v oblasti elektromobility, tak ten aktuálne ponúka pri svojej modulárnej platforme MEB maximálny nabíjací výkon „iba“ 150 kW. Hyundai tak má už teraz v tejto oblasti pred konkurenciou mierny náskok, otázne je, či mu tak vysoká rýchlosť nabíjania k niečomu bude. Ak totiž budú chýbať rovnako výkonné alebo výkonnejšie DC nabíjačky, podpora supervýkonného nabíjania zo strany auta je absolútne zbytočná.

Všetko môže zmeniť NIO
Čínsky startup NIO je aktuálne ôsmou najhodnotnejšou automobilkou na svete. Obrovský úspech im bezpochyby priniesla úplne odlišná stratégia týkajúca sa elektromobility, než majú všetky ostatné automobilky. Aktuálne mieri NIO do sveta a prvým trhom mimo Číny bude európska „mekka“ elektromobility – Nórsko.
Tou azda najdôležitejšou informáciou je, že do Nórska prinesie NIO kompletný ekosystém, ktorý zahŕňa nielen samotné elektromobily, ale aj predajne, servisy a samozrejme aj nabíjaciu infraštruktúru, respektíve extrémne populárne stanice na rýchlu výmenu batérií.
Prvý „NIO House“ vyrastie už v treťom kvartáli tohto roka v Osle. V roku 2022 pribudnú ďalšie štyri v mestách Bergen, Stavanger, Trondheim a Kristansand. Súčasťou NIO House bude aj servisné a doručovacie stredisko, ktoré sa takisto spustí už v septembri.
Power Swap Station 2.0 je prvá inteligentná sériovo vyrábaná stanica na výmenu batérií na svete. Okrem nej tu máme už niekoľko prototypov a startupov, ktoré sa pokúšajú zjednotiť svetové automobilky a poskytnúť im svoje riešenie na výmenu batérií, no tie zatiaľ príliš veľký úspech nežnú.
Autonómnu výmenu na stanici novej generácie zabezpečuje až 239 senzorov, ktoré komunikujú cez 4 cloudové systémy. Výmena batérie sa dá jednoducho spustiť jedným kliknutím a pasažieri pri tom ani nemusia opustiť vozidlo.
Nová stanica navyše dokáže vykonať až 312 výmen za deň, čo je trikrát viac než pri predchádzajúcej generácii. Stanica disponuje celkovo 14 slotmi pre batérie a trinástimi batériami, ktoré sa priebežne nabíjajú. Jedna výmena trvá v prepočte 4,6 minúty, avšak tento čas je počítaný aj s autonómnym zaparkovaním a vyparkovaním.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Štáty EÚ nevedia, čo ďalej. O zákaze spaľovákov sa môže definitívne rozhodnúť o 2 dni

Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí

Nepotrebuješ žiadne konektory. Švajčiari ukázali, čo bude s elektromobilmi ďalej

Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút

Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Aktivita najnebezpečnejšieho supervulkánu rastie. Výbuch by ovplyvnil celú Európu, varujú vedci
PREMIUMFicova vláda pomáha so splátkami za energie. Ak dobre zarábaš, máš smolu (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

Ruská bomba zasiahla vlastné územie. Mesto sa ponorilo do tmy, hlásia raneného

Vyslovil to, čo Putin nechcel počuť. Bývalý generál prehovoril o zlyhaní ruskej armády

Vedci odhalili prírodný „elixír pre srdce“. Šťava z tohto druhu ovocia znižuje tlak a ochráni cievy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Nepotrebuješ žiadne konektory. Švajčiari ukázali, čo bude s elektromobilmi ďalej
-
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
Netflix a Warner Bros znepokojili odbory, dohoda vyvoláva zásadné obavy
„Choďte na Mars,“ odkazuje poľský minister Muskovi, kritikou nešetrí
Elon Musk: Európska únia by mala byť zrušená. Táto otravná vec pomaly dusí Európu k smrti
Vláda európskej krajiny definitívne pochovala ropu. Schválila zmenu, ktorá otočí celú ich ekonomiku
Slovensko dostane nové vlaky. Batérie nahradia dieselové súpravy, prinesú eko dopravu do regiónov
AI vládne vianočným nákupom. Inteligentné nástroje dokážu odporučiť a zaplatiť darčeky
Veľký deň pre našu ekonomiku: Slovensko sa stane jedným z kľúčových dodávateľov munície pre Európu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Aktivita najnebezpečnejšieho supervulkánu rastie. Výbuch by ovplyvnil celú Európu, varujú vedci
PREMIUMFicova vláda pomáha so splátkami za energie. Ak dobre zarábaš, máš smolu (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

Ruská bomba zasiahla vlastné územie. Mesto sa ponorilo do tmy, hlásia raneného

Vyslovil to, čo Putin nechcel počuť. Bývalý generál prehovoril o zlyhaní ruskej armády

