Hravo porazí spaľováky. Tesla dostala špeciálnu batériu a brutálny dojazd ďaleko cez 1000 km
Luxusný elektrický sedan Tesla Model S sa dostal do rúk spoločnosti ONE (Our Next Future), ktorá sa špecializuje na inovácie v oblasti akumulátorov a elektromobility. Do tejto Tesly dali batériu s oveľa väčšiu kapacitou a výsledky sú jasné, informuje Electrek.
Neuveriteľná kapacita batérie
Batéria, ktorou Teslu firma ONE vybavila, dosahuje až o 100 kWh vyššiu kapacitu, než tá pôvodná, ktorá sa v aute nachádza. Celkovú kapacitu tak firma zdvojnásobila, rozmery tohto akumulátoru však, zrejme, nijak vážnejšie nemenila.
Ako sa totiž vyjadrila práve pre Electrek, kapacitu dokázala tak drasticky navýšiť pomocou batérie s vyššou energetickou hustotou a to až 231 Wh/kg. Na auto to malo navyše aj negatívny vplyv v podobe príbytku hmotnosti celých 331 kg. A to nie je pri sedane, ktorý váži aj bez toho vyše 2 000 kg, zanedbateľné.

Výsledky však boli naozaj sľubné a s priemernou rýchlosťou takmer 89 km/h dosiahlo toto vozidlo dojazd 1 210 km. Upravená Tesla následne putovala do rúk tretej strany s dynamometrom, na ktorom vozidlo dokázalo „uraziť“ až 1 420 km pri priemernej rýchlosti 89 km/h, píše ONE.
Zmysel ostáva otázny
Tesla môže s takýmto dojazdom poraziť aj autá ako dlho očakávané čínske NIO ET5 alebo dokonca najnovší Mercedes EQXX s dojazdom cez 1 000 km už od výroby. A kým NIO to rieši batériou s vysokou kapacitou až 150 kWh, Mercedes je vybavený akumulátorom o veľkosti 108 kWh a jeho dojazd pochádza z neuveriteľne vysokej efektivity.
Na druhej strane Tesla sa tiež radí medzi tie najefektívnejšie elektromobily, obzvlášť jej menšie modely, no veľkosť batérií navyšovať nechce. Ako sa v minulosti vyjadril Elon Musk, Tesla chce vylepšovať batérie zvyšovaním ich efektivity.
Je tiež nutné poznamenať, že batéria s kapacitou až 200 kWh, ktorou upravená Tesla disponuje, musí zásadne navýšiť cenu vozidla. Model S má pritom už od výroby dojazd, ktorý je postačujúci pre drvivú väčšinu zákazníkov (650 km) a zmysel tak obrovskej batérie, ktorá je drahá a veľmi ťažká, ostáva otázny.
Priestor na zlepšenie
Aj keď teda ONE disponuje batériami s vyššou hustotou a môžu mať reálne využitie, v takejto veľkosti sú, aspoň pre osobné automobily, trochu prehnané.
Firma však aj naďalej inovuje a tvrdí, že nové chemické zloženie dokáže zvýšiť energetickú hustotu z 231 na 290 Wh/kg, vďaka čomu je možné použiť na dosiahnutie rovnakej kapacity oveľa menšie a ľahšie batérie.

Táto nová batéria dostala názov Gemini a má byť pripravená už do konca tohto roka. Okrem ceny a hmotnosti však ostáva otázna aj životnosť, ktorá je azda ešte dôležitejšia, než dodatočná hmotnosť alebo navýšenie cenovky.
ONE tak má ešte čo doháňať, pretože ak by bola životnosť takéhoto systému pozoruhodná, určite by ju nezamlčali.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu

Zdražovanie 2026: Balíky budú od januára nákladnejšie, len jediná kuriérska spoločnosť cenník nemení
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu

