Ak ti príde elektrický Mercedes EQS ako z budúcnosti, tak novinka Vision EQXX bude pre teba ako z iného vesmíru. Mercedes dnes na svetovej premiére odhalil revolučný koncept, ktorý prináša extrémne futuristický a funkčný dizajn, revolučnú batériu a technológie, o akých sa nám v autách zatiaľ ani nesníva.

Azda najkľúčovejším aspektom nového Mercedesu Vision EQXX je efektivita. Na prezentácii novinky zaznelo, že práve efektivita je novým oporným bodom vozidiel, nakoľko je pri elektromobiloch nesmierne dôležitá.

Mercedes

Vysokú efektivitu dosahuje Vision EQXX spojením niekoľkých nových revolučných riešení – batérie, dizajnu či solárou strechou, ktorá predlžuje dojazd o celých 25 km na jednom nabitie.

Menšia a ľahšia batéria

Prvým krokom k vyššej efektivite je vylepšenie batérie. Už Mercedes EQS disponuje pôsobivým akumulátorom s kapacitou 108 kWh, vďaka ktorému prejde tento sériovo vyrábaný elektromobil na jedno nabitie zhruba 800 km.

Mercedes

V prípade EQXX má dojazd v reálnych podmienkach presahovať mýtických 1000 km na jedno nabitie a to aj vďaka batérii, ktorá je o 50 % menšia a o 30 % ľahšia, ako akumulátor montovaný do už dobre známeho EQS.

Zaujímavé však najmä to, že nový akumulátor má ešte trochu menšiu využiteľnú energiu, konkrétne „takmer 100 kWh“. Aj tu vidno, že dojazd sa natiahol hlavne vďaka nižšej hmotnosti a tvarom celého auta.

Mercedes

Batériu, ako aj iné dôležité súčiastky, vyvíjali inžinieri Mercedesu spolu s oddelením AMG, ktorý pracuje aj na monopostoch značky vo Formule 1. Rovnako, ako pri elektromobiloch, aj v prípade monopostov dbajú vývojári na čo najvyššiu efektivitu a precíznosť.

Úspora miesta a hmotnosti je totiž pre preteky na okruhu mimoriadne dôležitá.

Mercedes

Nemenej dôležitý je dizajn. Ten je v prvom rade „funkčný“, čo v tomto prípade znamená, že je tvorený tak, aby malo auto čo najnižší aerodynamický odpor.

Koeficient odporu vzduchu je iba 0,17. Pre porovnanie, Mercedes EQS má tento koeficient na úrovni 0,20.

Mercedes

Solárna strecha sa okrem iného využíva aj na napájanie pokročilého infotainmentu a svetiel. Tieto tri hlavné aspekty v najväčšej miere prispievajú k ultranízkej spotrebe, ktorá sa pohybuje v jednociferných číslach. Vision EQXX dokáže jazdiť pod 10 kWh/100 km.

Mercedes

To je ekvivalent auta s 1-litrovým spaľovacím motorom. EQXX pritom nie je žiadny „leňoch“, hoci výkon tohto elektromobilu dosahuje „iba“ zhruba 150 kW. Z batérie ide „na kolesá“ až 95 % energie.

Čisto prírodné materiály a infotainment ako z budúcnosti

Mercedes Vision EQXX nie je len o dojazde a efektivite. Nový koncept s trojcípou hviezdou v logu reprezentuje ekologickú budúcnosť aj v rámci používaných materiálov.

Mercedes

Mercedes je známy tým, že v interiéroch využíva len tie najkvalitnejšie a najprémiovejšie materiály, napríklad kožu. V budúcnosti ju ale automobilka nahradí prírodnou kožou Mylo. Tá sa vyrába z podzemných štruktúr húb a do spracovateľnej podoby vyrastie za 2 týždne.

Mercedes

Ďalej v autách značky Mercedes nájdeme biomateriály vyrobené z kaktusov či dokonca z bambusových vláken. Nechýbajú samozrejme ani recyklované plasty.

Mercedes

Na väčšinu však v interiéri nezapôsobili ekologické materiály, ale skôr úplne nový infotainment. Mercedes sa s modelom Vision EQXX „vrátil ku koreňom“ a znova použil obrazovku, ktorá vystupuje do priestoru podobne, ako sme to mohli vidieť v predchádzajúcej generácii MBUX.

Pozri si bohatú galériu fotografií Mercedesu Vision EQXX:

Nová trieda S už má samostatný displej infotainmentu a Mercedes EQS má dokonca hyperobrazovku, ktorá pozostáva až z trojice displejov. Vision EQXX má jeden obrovský panel tiahnuci sa cez celú šírku kokpitu. Nechýba pokročila umelá inteligencia, ktorá ešte viac spríjemní používanie a šoférovanie luxusného elektromobilu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú