Spustenie prevádzky berlínskej Gigafactory je bližšie, než sa zdá. Tesla nás len pred pár dňami „previedla“ vnútorným priestorom a odhalila množstvo detailov týkajúcich sa samotnej výroby. Ako informuje portál Electrek, Muskova automobilka nás nechala nahliadnuť aj na to, ako vyzerá nová revolučná batéria Tesla 4680.

Výroba v berlínskej Gigafactory tak bude bezpochyby revolučná, okrem európskych Tesiel, ktoré budú vybavené novými batériovými článkami sa tu zavádza aj odlievanie celistvej prednej a zadnej časti rámu vozidla.

Tesla Shareholders Club/Facebook

S novými článkami sa otvárajú aj nové možnosti zapojenia. Tesla preto vytvorila štrukturálnu batériu, ktorá nie je implementovaná do vozidla samostatne, ale tvorí súčasť nosnej kostry auta.

Ako informuje portál InsideEVs, nová štrukturálna batéria taktiež umožní montáž konštrukcie sedadiel priamo na ňu a to len vďaka tomu, že samotná batéria je zároveň nosným prvkom auta.

Elektromobil z „troch častí“

Fotografiu novej štrukturálnej batérie zdieľal na Twitteri používateľ @shortword. Tesla nám dokonca čiastočne odkryla vrchnú časť batérie a my tak môžeme nahliadnuť do jej vnútra.

Ako môžeme z fotografie vidieť, batéria skutočne pozostáva zo samostatných článkov Tesla 4680. Nenachádzajú sa tu žiadne moduly, ide tak v podstate o jeden celok. To je samozrejme výhodou, pretože takto zostavená batéria je veľmi dobre škálovateľná, pridaním viacerých článkov sa jednoducho navýši celková kapacita.

Otázne je, ako to bude fungovať s prípadnými opravami a výmenami článkov. Teoreticky by mal byť aj tento proces veľmi jednoduchý a v prípade odumretia jedného z článkov by malo stačiť vymeniť iba konkrétny kus.

Vrchol konštrukčnej jednoduchosti

Tesla aj pomocou odlievania celej prednej a zadnej časti vozidla zloží elektromobil z troch častí. Celý výrobný proces je tak extrémne jednoduchý a efektívny.

Prvým cieľom automobilky Tesla je vyrobiť karosériu na Model Y za 45 sekúnd. To je skutočne pozoruhodný čas a v praxi by to znamenalo, že by mohla automobilka ročne vyrobiť až 700 000 elektromobilov.

Zatiaľ sú však ciele skromnejšie. Plná prevádzka začne až v roku 2022, no spustenie výroby sa očakáva už v novembri tohto roka. Zatiaľ chce spoločnosť Elona Muska vyrábať minimálne 5 000 Modelov Y za týždeň, čo by v prepočte znamenalo 250 000 elektromobilov ročne.

Pri plnej prevádzke si „Muskovci“ dali za cieľ vyrábať až 500 000 elektromobilov ročne. Okrem týchto informácii Tesla zverejnila aj krátke video z novej továrne, ktoré nám ukazuje vnútorné priestory Giga Berlín.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP