Ford na výstave SEMA ukázal plne elektrický koncept športového automobilu Mustang Lithium v kolaborácií so spoločnosťou Webasto. Toto monštrum ponúkne 900 koní a krútiaci moment 1355 Nm. 

Na výstave SEMA, ktorá je určená pre fanúšikov nekonvenčných upravovaných automobilov a takzvaných „Hot Rodders“ beštií, ukázal Ford športový automobil Mustang Lithium. Ako informuje portál Electrek, jedná sa o plne elektrický športiak, ktorý bol ako koncept vytvorený v kolaborácii s dodávateľom elektrických automobilových komponentov Webasto.

900 koňové monštrum s pomalým nabíjaním

Už v minulosti sme mohli vidieť zaujímavo upravené elektrické kúsky ako Tesla Model 3 Unplugged Performance, Chevrolet Camarao či Chevrolet E-10. Ford ale prichádza s Mustangom, ktorý všetky doterajšie elektrické športiaky zatieni. Ponúkne totižto výkon až 900 koní pri krútiacom momente 1355 Nm.

Takýto výkon pre Mustang Lithium doručí 800 V batériový systém. Nabíjanie automobilu zabezpečí systém TurboDX od spoločnosti Webasto, ktorý dokáže nabíjať batériu pri 16 Ampéroch s celkovým výkonom 3,3 kW. Naproti tomu totižto stojí Porsche Tyacan, ktorý takisto ponúka 800 V batériový systém, no nabíjanie je na úrovni 270 kW.

Pravdepodobne malá batéria a manuálna prevodovka

Nateraz však nevieme, akú kapacitu ponúkne systém batérií a ani dojazd vozidla. Portál TechCrunch ale poukazuje na fakt, že Mustang Lithium ponúkne 4 jazdné režimy, menovite Valet, Sport, Track a Beast. Tie dokážu regulovať krútiaci moment a v konečnom dôsledku aj spotrebu energie. Z fotografií vyplýva, že batéria by nemala byť extrémne veľká, čo pravdepodobne nezachránia ani spomínané jazdné režimy.

Veľmi kritizovaným výberom je manuálna 6-stupňová prevodovka, ktorú pre Mustang Lithium zvolil Ford. Výrobca si však z tohto výberu ťažkú hlavu nerobí, ale naopak ho zdôrazňuje. Ak sa pozrieme na iné parametre, môžeme si všimnúť, že automobil je obutý do 20-palcových športových pneumatík Michelin Pilot Sport 4S. Karoséria je vyrobená z karbónových vlákien a svetlá výška automobilu bola znížená o približne o 2,5 centimetra.

V interiéri tiež nájdeme 10,4-palcový ovládací panel, ktorý je vertikálne umiestnený. Celkovo tak ide o skutočne svalnaté monštrum, ktoré však v bežnej premávke môže mať problémy. Ide skôr o automobil určený pre takzvané „drag race“ preteky, čo naznačuje aj výber manuálnej prevodovky. Navyše, Ford poukázal na fakt, že Mustang Lithium je len jednorazový koncept, ktorý do masovej výroby nikdy nepríde.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú