EÚ zatlačila na výrobcov ďalšieho druhu „eko-pohonu“. Je tu šanca, že skončia navždy
To, že plug-in hybridy nie sú tak ekologické, ako sme sa spočiatku domnievali, nie je žiadna novinka. Veď už pred dvomi rokmi sa ukázalo, že v skutočnosti plug-in hybridy emitujú o takmer 90 % viac emisií, než uvádzajú automobilky.
Razantný krok EÚ
Že niečo nesedí, si všimla aj Európska únia, ktorá ešte vo februári tohto roka navrhla sprísnenie testov na meranie emisií plug-in hybridov. Meranie produkcie emisií by tak malo byť po novom založené aj na dátach zo skutočnej premávky.
Na základe údajov o skutočnej priemernej spotrebe paliva plug-in hybridných vozidiel budú môcť komisári presnejšie určiť, ako často jazdia motoristi s využitím spaľovacieho motora a koľko emisií tak reálne auto vyprodukuje.
Nový spôsob má lepšie odrážať skutočne produkované hodnoty CO2 a pre výrobcov áut to bude znamenať ďalšie komplikácie s dosahovaním emisných cieľov.
Koniec plug-in hybridov?
Podľa nových informácií, na ktoré upozornil portál Autodaily, plug-in hybridy budú mať svoje oficiálne hodnoty emisií – merané v gramoch CO2 na kilometer – viac ako dvojnásobne vyššie. Postará sa o to nielen nový spôsob merania, ale aj nové predpisy s označením EU6e, ktoré majú nadobudnúť účinnosť v roku 2027.
Uvedené pre vodičov v niektorých členských štátoch znamená, že zaplatia vyššie emisné poplatky, ale i vyššie dane pri kúpe vozidla. V dôsledku toho by mohlo dôjsť k výraznému poklesu záujmu o kúpu nových plug-in hybridov, čo by výrobcom poriadne skomplikovalo prácu.
Problém s emisiami pri plug-in hybridoch je už v samotnom výpočte emisií. Hodnoty produkcie emisií, ktoré sa merajú podľa cyklu WLTP, uvádzajú čísla dosiahnuté v ideálnych podmienkach, teda majiteľ plug-in hybridu jazdí prevažne s nabitou batériou. To ale väčšinou majitelia nerobia.
Vďaka novým reguláciám by však oficiálne hodnoty mali byť oveľa bližšie k realite, čo znamená, že plug-in hybrid, pri ktorom je aktuálne udávaná produkcia emisií 50 g CO2 na km, v roku 2027 už bude udávať hodnotu 125 g CO2 na km, upozorňuje portál Whichcar.
Mnohé automobilky tak budú pritlačené k múru a budú sa musieť uchyľovať k drastickým a drahým technologickým riešeniam, ako je zväčšovanie kapacity batérií pre plug-in hybridy, pričom minimálne požiadavky by sa mohli posunúť až na 30 – 40 kWh. Zároveň by muselo dôjsť aj k zmenšovaniu spaľovacích motorov, aby sa znížila spotreba paliva.
Vďaka takýmto radikálnym úpravám by sa ale radikálne znížili rozdiely medzi plug-in hybridmi a elektrickými vozidlami, čo by plug-in hybridy mohlo stáť krk.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nafta sa stáva minulosťou. Britská batéria ušetrí desiatky percent nákladov a funguje len na slnko
Slovensko prepisuje rekordy. Počet nabíjacích bodov rastie o 31 % za rok
OFICIÁLNE: Lexus nestačí. Toyota spúšťa novú značku ultra-drahých áut
Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
Elektromobily budú lacnejšie. Ceny kľúčového komponentu už klesli pod magickú hranicu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Predpovediam je koniec: La Niña je definitívne potvrdená, priprav sa na nezvyčajnú zimu
Domácnosti na Slovensku šetria, oni rátajú milióny. Nenápadná skupina firiem potichu zbohatla, tvrdí odborník
Čokoláda, ktorá zmenila TikTok aj supermarkety. Vedec z Oxfordu odhalil jej tajomstvo
Obeťou konsolidácie bude aj realitný trh. Expert radí, ako neprísť o peniaze
Prvý krok k lieku na progresívnu sklerózu multiplex: Vedci našli kľúčové zápalové bunky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Znížili cenu, zvýšili dojazd, no aj tak je na smiech. Takto vyzerá najlacnejšia verzia Tesla Cybertruck
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Znížili cenu, zvýšili dojazd, no aj tak je na smiech. Takto vyzerá najlacnejšia verzia Tesla Cybertruck
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
Rusko a Čína ostali ticho pozerať. USA pošlú do vesmíru „lietadlovú loď“ s jasným cieľom
Rozdajú tisíce eur pre bežných ľudí. Európska krajina chce spustiť štedré dotácie pre elektromobily
Čaká Slovákov lacnejšie tankovanie? Máme dobrú aj zlú správu, ceny palív sa budú opäť meniť
Dohoda je na spadnutie a môže zmeniť vojnu. Toto sú nové zbrane, ktoré chce Ukrajina použiť proti Rusom
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP