Elektrická trieda S bude kráľovský elektromobil. Mercedes prinesie dojazd, aký nemá žiadne iné auto na svete
Na poli plug-in hybridov nemecká automobilka Mercedes bezpochyby kraľuje. Popredné pozície sa však chystá obsadzovať aj v segmente čistokrvných elektromobilov a ako informoval portál InsideEVs, automobilka prezradila, aký bude dojazd ich luxusného elektrického sedanu EQS.
Problémy s nízkym dojazdom elektromobilov budú, zdá sa, čoskoro zažehnané. Skvelý dojazd v spojení s rýchlym nabíjaním a dobrou sieťou rýchlonabíjacích staníc spraví z elektromobilov plnohodnotných konkurentov autám so spaľovacími motormi aj pri jazdách na dlhé trasy.
Rýchle nabíjačky tu už máme, aj infraštruktúra nabíjacích staníc je na pomerne dobrej úrovní, čo ale väčšina elektromobilov postrádala, je vysoký dojazd na jedno nabitie. Tesle sa len nedávno podarilo prekonať dojazd cez 400 míľ (640 kilometrov) podľa americkej normy EPA, ktorá oproti nášmu WLTP udáva o čosi vyššie hodnoty.
Šéf spoločnosti Daimler, Ola Källenius, pod ktorú patrí aj stuttgartská automobilka Mercedes, oznámil, že dojazd nového luxusného sedanu Mercedes EQS bude dosahovať podľa normy WLTP viac ako 700 km na jedno nabitie. To je teda omnoho viac ako pri nami testovanom a zatiaľ jedinom čisto elektrickom SUV EQC.
Podľa jeho slov, ktoré padli na výročnom stretnutí Daimleru, stanoví EQS nové štandardy v oblasti elektromobility. Tento prvý plne elektrický sedan z ich dielne im tiež otvorí nové možnosti pri vývoji, ktoré sa budú týkať polohy batérií a samotného dizajnu vozidla.
V tlačovej správe sa ďalej uvádza, že EQS bude spĺňať rovnaké štandardy týkajúce sa luxusu, komfortu a bezpečnosti, ako je tomu pri klasickej triede S so spaľovacím motorom. Batérie sa budú vyrábať v továrni v Untertürkheim, čo je časť Stuttgartu, pričom montáž EQS prebehne v továrni 56 v meste Sindelfingen.
O budúcoročnom elektrickom sedane so znakom trojcípej hviezdy toho veľa nevieme. Dávnejšie sme ti však priniesli článok, v ktorom je zachytené EQS na nemeckých cestách. Má však na sebe veľmi výrazné maskovanie, takže detailný dizajnový obraz si nedokážeme predstaviť. Auto sa má dostať na trh až v roku 2021, a tak je dovtedy ešte veľa času, aby nám automobilka postupne odhaľovala všetky podstatné informácie a fotografie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Elektromotory vložia do kolies. Volkswagen plánuje vysokovýkonnú beštiu
Zlepší výkon na diaľnici aj v teréne. Stellantis si patentoval zvláštny komponent pre elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Extrémne horúčavy si vybrali daň: Na juhu Slovenska zúri rozsiahly požiar (VIDEO)
Uspel s biznisom, ktorý rieši každodenné starosti Slovákov: „Vydržíme, až kým sa konkurencii minú peniaze“
Obľúbený druh kávy poškodzuje zrak, varujú odborníci. V jej zložení dominujú toxické kontaminanty
Viac ako 95 % ľudí s rakovinou pankreasu zomiera. Vedci objavili nový netradičný spôsob, ako zdolať „tichého zabijaka“
Podujatie, aké ešte žiadna krajina neorganizovala: Slovensko sa zapíše do histórie, v Šamoríne budú najväčšie talenty
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
MOL rozbieha nový ropný koridor. Prvá dodávka dorazila, zásobí aj Slovensko
Equinor to rozbieha vo veľkom. Obrovská investícia má zaručiť plyn a ropu pre celú Európu
Na ISS prileteli noví astronauti. Misia Ax-4 prepísala históriu troch krajín
Európa musí postaviť armádu dronov. Rusko ich vraj má milióny
Misia IGNIS štartuje. Prvý Poliak na ISS odhaľuje vplyv mikrogravitácie na ľudí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Extrémne horúčavy si vybrali daň: Na juhu Slovenska zúri rozsiahly požiar (VIDEO)
Uspel s biznisom, ktorý rieši každodenné starosti Slovákov: „Vydržíme, až kým sa konkurencii minú peniaze“
Obľúbený druh kávy poškodzuje zrak, varujú odborníci. V jej zložení dominujú toxické kontaminanty
Viac ako 95 % ľudí s rakovinou pankreasu zomiera. Vedci objavili nový netradičný spôsob, ako zdolať „tichého zabijaka“
Podujatie, aké ešte žiadna krajina neorganizovala: Slovensko sa zapíše do histórie, v Šamoríne budú najväčšie talenty
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené