Elektrická trieda S bude kráľovský elektromobil. Mercedes prinesie dojazd, aký nemá žiadne iné auto na svete
Na poli plug-in hybridov nemecká automobilka Mercedes bezpochyby kraľuje. Popredné pozície sa však chystá obsadzovať aj v segmente čistokrvných elektromobilov a ako informoval portál InsideEVs, automobilka prezradila, aký bude dojazd ich luxusného elektrického sedanu EQS.
Problémy s nízkym dojazdom elektromobilov budú, zdá sa, čoskoro zažehnané. Skvelý dojazd v spojení s rýchlym nabíjaním a dobrou sieťou rýchlonabíjacích staníc spraví z elektromobilov plnohodnotných konkurentov autám so spaľovacími motormi aj pri jazdách na dlhé trasy.
Rýchle nabíjačky tu už máme, aj infraštruktúra nabíjacích staníc je na pomerne dobrej úrovní, čo ale väčšina elektromobilov postrádala, je vysoký dojazd na jedno nabitie. Tesle sa len nedávno podarilo prekonať dojazd cez 400 míľ (640 kilometrov) podľa americkej normy EPA, ktorá oproti nášmu WLTP udáva o čosi vyššie hodnoty.

Šéf spoločnosti Daimler, Ola Källenius, pod ktorú patrí aj stuttgartská automobilka Mercedes, oznámil, že dojazd nového luxusného sedanu Mercedes EQS bude dosahovať podľa normy WLTP viac ako 700 km na jedno nabitie. To je teda omnoho viac ako pri nami testovanom a zatiaľ jedinom čisto elektrickom SUV EQC.
Podľa jeho slov, ktoré padli na výročnom stretnutí Daimleru, stanoví EQS nové štandardy v oblasti elektromobility. Tento prvý plne elektrický sedan z ich dielne im tiež otvorí nové možnosti pri vývoji, ktoré sa budú týkať polohy batérií a samotného dizajnu vozidla.

V tlačovej správe sa ďalej uvádza, že EQS bude spĺňať rovnaké štandardy týkajúce sa luxusu, komfortu a bezpečnosti, ako je tomu pri klasickej triede S so spaľovacím motorom. Batérie sa budú vyrábať v továrni v Untertürkheim, čo je časť Stuttgartu, pričom montáž EQS prebehne v továrni 56 v meste Sindelfingen.
O budúcoročnom elektrickom sedane so znakom trojcípej hviezdy toho veľa nevieme. Dávnejšie sme ti však priniesli článok, v ktorom je zachytené EQS na nemeckých cestách. Má však na sebe veľmi výrazné maskovanie, takže detailný dizajnový obraz si nedokážeme predstaviť. Auto sa má dostať na trh až v roku 2021, a tak je dovtedy ešte veľa času, aby nám automobilka postupne odhaľovala všetky podstatné informácie a fotografie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Studená sprcha pre tisíce cestujúcich: Bratislavské letisko dáva zbohom jednej z najväčších výhod
PREMIUMVšeobecná lekárka varuje: Zabíja nás častejšie ako rakovina, no aj tak ju väčšina Slovákov ignoruje

Danko popiera, že by bol v parlamente opitý: „Vybrali mi nádor. Môžem si jedine štrngnúť“

Nočná mora protivzdušnej obrany: Nový „neviditeľný“ kamikadze dron má prúdový pohon a rýchlosť 510 km/h

Odborníčka prezrádza jednoduchý trik na „pokojné“ brucho. Uľavuje tráveniu, brzdí nafukovanie a zápal v čreve
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Hybridy prekvapili najhorším výsledkom. Vedci zbúrali zabudnutý mýtus o elektromobiloch
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Predseda nemeckej strany vyzval na zrušenie zákazu spaľovacích motorov
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
Analytik má dobrú správu: Ceny pohonných látok budúci týždeň klesnú
Projekt STICS prinesie slovenským mestám a obciam smart riešenia
Nvidia uvažuje o zvýšení výrobných kapacít čipov určených na export do Číny
Erdogan vyzval Putina na obmedzené prímerie v rusko-ukrajinskom konflikte
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Studená sprcha pre tisíce cestujúcich: Bratislavské letisko dáva zbohom jednej z najväčších výhod
PREMIUMVšeobecná lekárka varuje: Zabíja nás častejšie ako rakovina, no aj tak ju väčšina Slovákov ignoruje

Danko popiera, že by bol v parlamente opitý: „Vybrali mi nádor. Môžem si jedine štrngnúť“

Nočná mora protivzdušnej obrany: Nový „neviditeľný“ kamikadze dron má prúdový pohon a rýchlosť 510 km/h

