Článok bol aktualizovaný a doplnený o nové informácie.

Vlak elektromobility je už rozbehnutý a stále naň naskakujú noví hráči. Po oznámení, že do výroby vlastného elektromobilu sa púšťa Apple, podniká prvé kroky aj čínske Xiaomi. Ako informuje Gizchina, spoločnosť vo veľkom najíma softvérových inžinierov so skúsenosťami v automobilovom priemysle.

Aktualizácia 30.3.

Xiaomi dnes prostredníctvom svojho oficiálneho twitterového účtu potvrdilo, že vstupuje do biznisu s elektromobilmi. Šéfom novej divízie bude súčasný CEO Lei Jun. Do biznisu naleje spoločnosť v priebehu najbližších 10 rokov až 10 miliárd dolárov, čo je zhruba 8,52 miliárd eur.

Prvotná investícia má činiť 1,5 miliardy dolárov (1,28 miliardy eur).  Zatiaľ nie je jasné, či sa elektromobily značky Xiaomi dostanú aj mimo Čínu, no spoločnosť má pomerne dobre rozvinutý obchod aj na európskom trhu. Detailnejšie informácie sa údajne dozvieme na veľkej konferencii ešte v priebehu dnešného dňa.

Pôvodný článok

Aj Xiaomi sa podobne ako Apple bude spoliehať na výrobu áut inou firmou. V súvislosti s čínskou technologickou spoločnosťou sa hovorí, že sa o výrobu postará automobilový gigant Great Wall Motors.

NEPREHLIADNI
Dojazdom vyše 700 km hravo prekoná aj najlepšiu Teslu. Mercedes odhalí prémiový elektrický sedan EQS

Ako píše Engadget, prvé kusy Xiaomi elektromobilov by mohli na trh prísť už v roku 2023, čo je pomerne krátka doba vzhľadom na to, že Xiaomi je s vývojom zrejme len na začiatku. Túto informáciu však obe spoločnosti odmietli komentovať. Zakladateľ Xiaomi, Lei Jun, však nedávno oznámil nový projekt spoločnosti, do ktorého investuje 10 miliárd dolárov. Takto veľká investícia by pokojne stačila na rozbehnutie automobilového biznisu.

Krok zo strany Xiaomi pustiť sa do ďalšieho odvetvia, ktorým je práve segment elektromobility, dáva v prípade čínskej spoločnosti väčší zmysel, než v prípade Apple. Finančná politika Xiaomi je úplne odlišná od tej prevádzkovanej Applom. Xiaomi predáva veľké množstvo smartfónov s malým ziskom, zatiaľ čo marže Apple na jednotlivých produktoch sú extrémne vysoké.

Zobraziť celú galériu (0)
TechnoProtocol/YouTube

Ak by sa teda z nejakého dôvodu razom znížil dopyt po smartfónoch a inej technike, Xiaomi by sa mohlo dostať do problémov. Diverzifikácia príjmov je preto v ich prípade veľmi logická a automobilový priemysel je rozhodne stabilnejší, než ten technologický.

Náskok oproti konkurencii

Za niekoľko rokov možno bude úplne bežné, že technologické spoločnosti, dnes vyrábajúce smartfóny, televízory a počítače, preniknú aj do priemyslu s autami. Okrem Apple a po novom už aj Xiaomi pomaly, ale isto do segmentu EV zabŕda aj Huawei.

Xiaomi má ale oproti väčšine výrobcov techniky značnú výhodu. S výrobou elektrifikovaných dopravných prostriedkov má už skúsenosti, kde príkladom za všetky sú nesmierne populárne a kvalitné elektrické kolobežky či bicykle.

Prečítaj si tiež
Xiaomi má eso v rukáve pre fotografov. Pripravuje vlastný dedikovaný procesor

Ak sa im podarí rovnakú kvalitu pretaviť aj do segmentu elektromobilov, v spojení so slávnou politikou a trhmi, na ktorých Xiaomi pôsobí, môžu byť elektromobily pod ich značkou „horúcim želiezkom v ohni“ a pokojne zamiešať karty na tomto, stále sa rozvíjajúcom trhu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú