Článok bol aktualizovaný a doplnený o nové informácie.
Vlak elektromobility je už rozbehnutý a stále naň naskakujú noví hráči. Po oznámení, že do výroby vlastného elektromobilu sa púšťa Apple, podniká prvé kroky aj čínske Xiaomi. Ako informuje Gizchina, spoločnosť vo veľkom najíma softvérových inžinierov so skúsenosťami v automobilovom priemysle.
Aktualizácia 30.3.
Xiaomi dnes prostredníctvom svojho oficiálneho twitterového účtu potvrdilo, že vstupuje do biznisu s elektromobilmi. Šéfom novej divízie bude súčasný CEO Lei Jun. Do biznisu naleje spoločnosť v priebehu najbližších 10 rokov až 10 miliárd dolárov, čo je zhruba 8,52 miliárd eur.
BREAKING NEWS
Say hello to #XiaomiSmartElectricVehicles.
Get all the information at our #XiaomiMegaLaunch Part II tonight! 19:30 (GMT+8), 2021! pic.twitter.com/gq3Kue2pF1
— Xiaomi (@Xiaomi) March 30, 2021
Prvotná investícia má činiť 1,5 miliardy dolárov (1,28 miliardy eur). Zatiaľ nie je jasné, či sa elektromobily značky Xiaomi dostanú aj mimo Čínu, no spoločnosť má pomerne dobre rozvinutý obchod aj na európskom trhu. Detailnejšie informácie sa údajne dozvieme na veľkej konferencii ešte v priebehu dnešného dňa.
Pôvodný článok
Aj Xiaomi sa podobne ako Apple bude spoliehať na výrobu áut inou firmou. V súvislosti s čínskou technologickou spoločnosťou sa hovorí, že sa o výrobu postará automobilový gigant Great Wall Motors.
NEPREHLIADNI
Dojazdom vyše 700 km hravo prekoná aj najlepšiu Teslu. Mercedes odhalí prémiový elektrický sedan EQS
Ako píše Engadget, prvé kusy Xiaomi elektromobilov by mohli na trh prísť už v roku 2023, čo je pomerne krátka doba vzhľadom na to, že Xiaomi je s vývojom zrejme len na začiatku. Túto informáciu však obe spoločnosti odmietli komentovať. Zakladateľ Xiaomi, Lei Jun, však nedávno oznámil nový projekt spoločnosti, do ktorého investuje 10 miliárd dolárov. Takto veľká investícia by pokojne stačila na rozbehnutie automobilového biznisu.
Krok zo strany Xiaomi pustiť sa do ďalšieho odvetvia, ktorým je práve segment elektromobility, dáva v prípade čínskej spoločnosti väčší zmysel, než v prípade Apple. Finančná politika Xiaomi je úplne odlišná od tej prevádzkovanej Applom. Xiaomi predáva veľké množstvo smartfónov s malým ziskom, zatiaľ čo marže Apple na jednotlivých produktoch sú extrémne vysoké.
Ak by sa teda z nejakého dôvodu razom znížil dopyt po smartfónoch a inej technike, Xiaomi by sa mohlo dostať do problémov. Diverzifikácia príjmov je preto v ich prípade veľmi logická a automobilový priemysel je rozhodne stabilnejší, než ten technologický.
Náskok oproti konkurencii
Za niekoľko rokov možno bude úplne bežné, že technologické spoločnosti, dnes vyrábajúce smartfóny, televízory a počítače, preniknú aj do priemyslu s autami. Okrem Apple a po novom už aj Xiaomi pomaly, ale isto do segmentu EV zabŕda aj Huawei.
Xiaomi má ale oproti väčšine výrobcov techniky značnú výhodu. S výrobou elektrifikovaných dopravných prostriedkov má už skúsenosti, kde príkladom za všetky sú nesmierne populárne a kvalitné elektrické kolobežky či bicykle.
Prečítaj si tiež
Xiaomi má eso v rukáve pre fotografov. Pripravuje vlastný dedikovaný procesor
Ak sa im podarí rovnakú kvalitu pretaviť aj do segmentu elektromobilov, v spojení so slávnou politikou a trhmi, na ktorých Xiaomi pôsobí, môžu byť elektromobily pod ich značkou „horúcim želiezkom v ohni“ a pokojne zamiešať karty na tomto, stále sa rozvíjajúcom trhu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Autá budú jazdiť samé a bezpečnejšie, než ľudia. Toyota sa spojila s gigantom, aby skoncovali s nehodami
O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zomrela legenda filmovej hudby. Jeho najslávnejšiu melódiu poznal celý svet
Nešťastie na trati: Školák sa vracal z vysvedčenia, cesta domov sa skončila tragicky
Rusi nechcú zomierať za Putina. Tisíce vojakov odmietajú bojovať, trestajú ich ako v gulagoch
Z dôchodku ti po novom ostane viac. Zmeny prídu už o pár dní
NÁROČNÝ KVÍZ: Tretia otázka potrápi 99 % Slovákov. Zisti, čo vieš z fascinujúceho sveta biológie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
V Európe lietajú milióny dronov. Telekom ukázal systém, ktorý ich dokáže zastaviť
Ceny palív na Slovensku prudko stúpli. Sú najvyššie od apríla
Umelá inteligencia prekročila čiaru. Dánsko ju chce zastaviť zákonom
Žiadna tolerancia pre nenávisť a dezinformácie. Nemecko bráni digitálny zákon EÚ
Petržalská električka už má kolaudáciu. Bratislava čaká na finálne rozhodnutia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP