Do Maďarska smeruje unikát elektromobility. NIO otvára fabriku na výrobu revolučných výmenných staníc
Čínsku automobilku NIO rozhodne môžeme nazvať revolučnou, vo svete elektromobility sa jej podarilo presadiť prístup, ktorý skúšala aj Tesla, no neúspešne. Reč je o staniciach na výmenu batérií, ktoré na domácom trhu zožali obrovský úspech. NIO s nimi chce expandovať aj do Európy, a preto v Maďarsku stavia svoju prvú fabriku mimo Číny, kde sa budú stanice vyrábať a servisovať, píše CnEVpost.
Túto fantastickú správu iba včera oznámil maďarský Minister zahraničných vecí a obchodu, Péter Szijjártó spolu s viceprezidentom európskeho vedenia automobilky NIO, Zhangom Hui.
Výstavba fabriky bude veľmi rýchla a prvé kusy výmenných staníc pre Európy by z linky mohli schádzať už v septembri tohto roka. Vďaka staniciam na výmenu batérií tak môže byť „dobitie“ plnej batérie ešte rýchlejšie ako tankovanie plnej nádrže do spaľováku.
Výmena trvá tri minúty
Čínsky startup NIO je aktuálne ôsmou najhodnotnejšou automobilkou na svete. Obrovský úspech im bezpochyby priniesla úplne odlišná stratégia týkajúca sa elektromobility, než majú všetky ostatné automobilky.
Reč je o staniciach na výmenu batérií. Miesto zdĺhavého nabíjania elektromobilu ti automatický systém vymení celú vybitú batériu za plne nabitú a to všetko do pár minút.
V Maďarsku sa bude vyrábať najmodernejšia druhá generácia stanice na výmenu batérií. Autonómnu výmenu na stanici novej generácie zabezpečuje až 239 senzorov, ktoré komunikujú cez 4 cloudové systémy. Výmena batérie sa dá jednoducho spustiť jedným kliknutím a pasažieri pri tom ani nemusia opustiť vozidlo.
Nová stanica navyše dokáže vykonať až 312 výmen za deň, čo je trikrát viac, než pri predchádzajúcej generácii. Stanica disponuje celkovo 14 slotmi pre batérie a trinástimi batériami, ktoré sa priebežne nabíjajú. Jedna výmena v prepočte trvá 4,6 minúty, avšak tento čas je počítaný aj s autonómnym zaparkovaním a vyparkovaním vozidla.
Batéria sa prenajíma za mesačný či ročný poplatok
Donedávna mali zákazníci možnosť vybaviť svoje autá značky NIO batériami s kapacitou 70 kWh alebo 84 kWh. Teraz sa k týmto dvom pridáva aj 100 kWh jednotka. Vozidlo by s plnou 100 kWh batériou malo prejsť na jedno nabitie 615 km podľa čínskej normy NEDC, udáva automobilka na svojom webe.
NIO totiž zákazníkom umožňuje kúpiť auto „bez batérií“ a za batérie následne môže zákazník platiť mesačný alebo ročný poplatok. V prípade, že zákazník jazdí prevažne v meste, stačí mu aj najmenšia 70 kWh batéria za 125 € mesačne.
Expanzia do Európy pokračuje
Čínska automobilka NIO už svoju európsku premiéru zažila v Nórsku. Spoločnosť následne plánovala expanziu aj na nemecký trh, no analytik Deutsche Bank, Edison Yu, sa na Twitteri preriekol. Uplynulé dni sa totiž zhováral s finančným riaditeľom NIO, Stevenom Fengom, ktorý mu prezradil, že čínska automobilka expanduje rovno na štyri nové trhy.

Yu zrejme prezradil niečo, čo nemal, pretože tweet s touto hodnotnou informáciou po krátkej chvíli zmazal. Pozorným sledovateľom však príspevok neunikol, a tak sme sa dozvedeli, že neskôr v tomto roku NIO expanduje okrem Nemecka aj do Holandska, Dánska a Švédska.
Čo sa týka ponuky elektromobilov, spočiatku bude skromnejšia a automobilka začne na týchto trhoch predávať model ET7. Luxusný elektrický sedan je však to najlepšie, čo spoločnosť aktuálne má a na vybraných trhoch rozhodne nie je núdza o potenciálnych majetných zákazníkov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Vedec z NASA odhalil skutočnú povahu Betlehemskej hviezdy. Staroveké čínske záznamy potvrdzujú biblický príbeh

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Vedec z NASA odhalil skutočnú povahu Betlehemskej hviezdy. Staroveké čínske záznamy potvrdzujú biblický príbeh

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

