Čínska automobilka NIO je známa svojim originálnym prístupom k segmentu elektromobility. Ich zákazníkom totiž umožňuje meniť batérie vo vozidlách, keď sa vybijú a celý proces trvá iba 3 minúty. Táto technológia však prináša aj ďalšie výhody, jednou z nich je možnosť kedykoľvek vymeniť batériu za väčšiu a práve túto novinku aktuálne automobilka svojim zákazníkom poskytuje, informuje portál InsideEVs.

Zdá sa, že NIO to so systémom na výmenu batérií v elektromobiloch vychytal na plnej čiare. Donedávna mali zákazníci možnosť vybaviť svoje autá značky NIO batériami s kapacitou 70 kWh alebo 84 kWh. Teraz sa k týmto dvom pridáva aj 100 kWh jednotk. Vozidlo by s plnou 100 kWh batériou malo prejsť na jedno nabitie 615 km podľa čínskej normy NEDC, udáva automobilka na svojom webe.

NIO totiž zákazníkom umožňuje kúpiť auto „bez batérií“ a za batérie následne môže zákazník platiť mesačný alebo ročný poplatok. V prípade, že zákazník jazdí prevažne v meste, stačí mu aj najmenšia 70 kWh batéria za 125 € mesačne.

NIO

Ak by však niektorý mesiac musel na svojom vozidle absolvovať dlhšiu trasu, môže si na daný mesiac zaplatiť aktuálne najväčšiu, až 100 kWh batériu za 188 € na mesiac. Ak by si najväčšiu batériu chceli kúpiť na stálo, vyjde ich na 7490 €.

Nová 100 kWh batéria je aj technologicky vyspelejšia než tie staršie, pričom disponuje novým systémom prevencie proti prehrievaniu a výrobný proces celej batérie je oproti predchodcom až o 40 % jednoduchší. Novinka má taktiež prepracovanú komunikáciu so systémom manažmentu batérií. Dáta z nej sú odosielané na vzdialený server a systém následne optimalizuje výkon batérie pre čo najlepšiu životnosť.

Už v budúcom roku nám automobilka predstaví aj gigantickú 150 kWh batériu, ktorá by už mala zabezpečovať dojazd viac ako 900 km.

Pošli nám TIP na článok



Elektromobilita