Pre európske automobilky je to postrach. Čínska značka s 1000 km elektromobilom príde na ďalšie trhy
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Čínska automobilka NIO už svoju európsku premiéru zažila v Nórsku. Spoločnosť následne plánovala expanziu aj na nemecký trh, no analytik Deutsche Bank, Edison Yu, sa na Twitteri preriekol. Uplynulé dni sa totiž zhováral s finančným riaditeľom NIO, Stevenom Fengom, ktorý mu prezradil, že čínska automobilka expanduje rovno na štyri nové trhy, informuje ElectricVehicles.
Yu zrejme prezradil niečo, čo nemal, pretože tweet s touto hodnotnou informáciou po krátkej chvíli zmazal. Pozorným sledovateľom však príspevok neunikol, a tak sme sa dozvedeli, že neskôr v tomto roku NIO expanduje okrem Nemecka aj do Holandska, Dánska a Švédska.
Ponúkne to najlepšie, čo aktuálne má
Čo sa týka ponuky elektromobilov, spočiatku bude skromnejšia a automobilka začne na týchto trhoch predávať model ET7. Luxusný elektrický sedan je však to najlepšie, čo spoločnosť aktuálne má a na vybraných trhoch rozhodne nie je núdza o potenciálnych majetných zákazníkov.
Okrem ponuky elektromobilov prinesie „čínska Tesla“ na európske trhy aj svoje nesmierne populárne stanice na výmenu batérií. Stanice prakticky eliminujú jedinú nevýhodu elektromobilov, ktorou je zdĺhavé nabíjanie.
Na výmennej stanici sa dokáže batéria „dobiť“ v priebehu troch minút tak, že automatický systém vymení vybitú batériu vo vozidle za plne nabitú.
NIO ET7 ako „zabijak Tesly a Mercedesu EQS?“
Je otázne, aké verzie modelu NIO ET7 prinesie automobilka na európske trhy, no predpokladáme, že to budú tie najlepšie. Na domácom trhu sú k dispozícii tri rôzne verzie líšiace sa veľkosťou batérie, a tým pádom aj dojazdom na jedno nabitie.
ET7 70 kWh
- dojazd 500 km podľa čínskej normy NEDC
- cena v prepočte 57 000 € alebo 47 700 € + 123 € mesačne za prenájom batérie
ET7 100 kWh
- dojazd 700 km podľa NEDC
- cena v prepočte 64 000 € alebo 47 700 € + 187 € mesačne za prenájom batérie
ET7 100 kWh Premier Edition
- dojazd 700 km podľa NEDC
- cena v prepočte 66 500 € alebo 50 200 € + 187 € mesačne za prenájom batérie
ET7 150 kWh
- dojazd 1 000 km podľa NEDC
- dostupnosť koncom roka 2022, cena neznáma
Všetky tri verzie sú poháňané dvojicou elektromotorov (180 kW predný, 300 kW zadný) s pohonom na všetky štyri kolesá. Celkový výkon činí 480 kW (643 koní) a krútiaci moment dosahuje až 850 Nm. Z 0 na 100 km/h to NIO ET7 zvládne už za 3,9 sekundy.
Súčasťou výbavy je aj inteligentný vzduchový podvozok, vyhrievané, ventilované a masážne sedadlá či presklená panoramatická strecha. Pred vodičom sa nachádza 10.2″ displej a na ovládanie multimédií či vozidla slúži 12.8″ hlavný stredový displej. Audio systém v základe tvorí až 23 reproduktorov.
Elegantný a zároveň športový dizajn dodávajú vozidlu bezrámové okná či vysúvacie kľučky na dverách. Štandardnou súčasťou vozidla je aj nový digitálny kľúč, ktorý dokáže vozidlo lokalizovať s centimetrovou presnosťou.
Novinka od NIO disponuje aj najnovšou generáciou autonómneho riadenia, ktorému pomáha jedenásť 8 MPx kamier okolo celého vozidla, 33 vysoko výkonných senzorov, 12 ultrasonických senzorov, dvojica lokalizačných jednotiek a tiež LiDAR systém. Celý systém dokáže generovať až 8 GB dát za sekundu, o výpočtový výkon sa preto postará štvorica Nvidia Orin čipov.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
RECENZIA Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
Toto Tesla prepískla. Každý majiteľ Cybertrucku ho musí vrátiť, inak riskuje smrť
Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Ušetríš tisíce eur. Našli sme najlepší spôsob, ako kúpiť jazdený elektromobil
-
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ušetríš tisíce eur. Našli sme najlepší spôsob, ako kúpiť jazdený elektromobil
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Právo na opravu v novej smernici slovenskí europoslanci privítali
Nová mobilná aplikácia pomôže rodičom detí, podieľali sa na nej Slováci
V roku 2024 by sa malo na svete predať 17 miliónov elektrických áut
Zákon o zmenách RTVS prerokujú v stredu
V prvom štvrťroku 2024 sa na elektronickom mýte vybralo vyše 61 miliónov eur
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené