Volkswagen na najväčšom svetovom veľtrhu spotrebnej elektroniky Consumer Electronics Show 2024 v dňoch 9. až 12. januára vystavuje prvé vozidlá, ktoré majú do hlasového asistenta IDA integrovaného chatbota „ChatGPT“ založeného na báze umelej inteligencie.
V budúcnosti budú mať majitelia všetkých modelov Volkswagen vybavených asistentom IDA bezprostredný prístup do neustále sa rozširujúcej databázy umelej inteligencie. Vďaka tomu si budú môcť nechať počas jazdy predčítavať vyhľadané informácie a komunikovať s automobilom prirodzenou rečou.
Základom novej funkcie je program „Cerence Chat Pro“ spoločnosti Cerence Inc., ktorá je technologickým partnerom koncernu Volkswagen. Volkswagen je prvým masovým automobilovým výrobcom, ktorý od 2. štvrťroka 2024 na prvých trhoch bude vo viacerých modeloch sériovo poskytovať prístup na „ChatGPT“.
Prvé vozidlá VW dostanú ChatGPT
Nový chatbot bude k dispozícii pri systémoch infotainmentu najnovšej generácie v elektrických modeloch ID.7, ID.5, ID.4 a ID.3, ako aj v nových modeloch so spaľovacími motormi alebo hybridným pohonom ako Tiguan a Passat novej generácie a modernizovaný Golf. Integrácia ChatGPT do backendu hlasového asistenta Volkswagen poskytuje množstvo nových možností, ktoré ďaleko presahujú rozsah doterajšieho hlasového asistenta.
Pomocou hlasového asistenta IDA sa dá napríklad ovládať infotainment, navigácia a klimatizácia vozidla, ale aj zodpovedať otázky týkajúce sa všeobecných informácií. V budúcnosti bude môcť umelá inteligencia poskytovať mnoho ďalších informácií v rámci svojich neustále rastúcich možností.
To môže byť zvlášť užitočné počas jazdy v automobile. Vodič môže bezpečným a intuitívnym spôsobom prostredníctvom otázok kladených prirodzenou rečou získať v krátkom čase potrebné informácie bez toho, aby odpútal pozornosť od premávky.

Bezpečne a efektívne
Zákazníci značky Volkswagen môžu hlasového asistenta IDA používať rovnako ako doteraz. Nemusia si vytvoriť nový účet ani nainštalovať aplikáciu alebo aktivovať ChatGPT. Hlasovým povelom „Haló IDA“ alebo tlačidlom na volante sa aktivuje digitálny asistent. IDA automaticky priorizuje, či sa má nastaviť určitá funkcia vozidla, vyhľadať cieľ pre navigáciu alebo zmeniť teplota klimatizačnej sústavy. Až vtedy, ak dopyt nedokáže zodpovedať systém Volkswagen, zašle ju v anonymizovanej podobe umelej inteligencii a zodpovie známym syntetickým hlasom Volkswagen.
ChatGPT pri tom nemá absolútne nijaký prístup k dátam vozidla, otázky a odpovede sa v zmysle čo najlepšej ochrany dát bezodkladne vymažú. Umožňuje to program Cerence Chat Pro, ktorý využíva množstvo zdrojov, vrátane ChatGPT. Okrem toho funkcia kladie dôraz na bezpečnosť a plynulú integráciu do funkcií hlasového asistenta IDA aby bolo zabezpečené jej jednoduché používanie vodičom.
S programom Cerence Chat Pro má Volkswagen k dispozícii integráciu umelej inteligencie ChatGPT v automobilovej kvalite, ktorá poskytuje flexibilitu, adaptabilitu a jednoduchý výstup a pritom súčasne kladie do popredia bezpečnosť a užívateľskú prívetivosť. „S výhľadom do budúcnosti Volkswagen a Cerence uvažujú o spolupráci pri vývoji novej generácie automobilových asistentov založených na novom, veľkom hlasovom module LLM,“ dodal Stefan Ortmanns.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Blesk z jasného neba: EÚ ustúpila, autá staršie ako 10 rokov nezasiahne tvrdá povinnosť STK

Dva roky sa ho ľudia nevedia nabažiť. Vojnový film s Tomom Hanksom neprestáva udivovať

Konkurencia závidí. Lexus ide proti prúdu, predaje jeho áut raketovo stúpajú kvôli prekvapivej veci

VIDEO: Jason Statham mrzačí špeciálne jednotky a uteká pred zákonom. Drsný triler uvidia aj Slováci

Ani najnovšie slovenské stíhačky ich paľbu neprežijú. Európa vo veľkom vyvíja futuristické zbrane ako zo sci-fi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
