Moderné radary neoklameš. Ani tieto šoférske triky na ne absolútne nefungujú
Na Slovensku koluje stále množstvo mýtov o moderných rýchlostných radaroch. Či už ide o prudké brzdenie tesne pred radarom, prípadne presvedčenie, že radar môžeme oklamať zmenou jazdného pruhu a podobne. Dôkazom sú aj rôzne „zaručené“ rady, ktoré kolujú internetom.
Moderný radar neoklameš
Ako informuje portál BristolPost, hoci v dávnej minulosti mohli byť staršie typy radarov určitým spôsobom „oklamané“, súčasné moderné radary využívajú cele sady kamier, ktoré dokážu sledovať viacero jazdných pruhov, či porovnávať priemerné rýchlosti a vodiči ich jednoducho neobalamutia.
Ako ďalej píše portál Efahrer, niektoré kamery zasa dokážu zaznamenať rýchlosti až 1 000 metrov pred sebou. Vzdialenosť, pri ktorej sa spustí rýchlostný radar, ale samozrejme závisí od použitej technológie merania. Zatiaľ čo niektoré sa spúšťajú 1 km vopred, iné majú podstatne menší záber. Tak či onak, jeden si nemôže byť istý, okolo akého radaru prešiel a či ho konkrétny radar nenameral už stovky metrov predtým, ako vodič vôbec zaregistroval.
Napríklad v Nemecku sa na cestách môžeš stretnúť s týmito konkrétnymi typmi radarov:
- Multanova MU VR 6FAFB – do 15 metrov
- Multanova MU VR 6F – tri až 40 metrov
- Eso ES 1.0 – do 18 metrov
- Eso µP 80 – až 25 metrov
- LaserPatrol/TraffiPatrol – 30 až 500 metrov
- Riegl LR90-235/P – 30 až 500 metrov
- Riegl FG21-P – 30 až 1 000 metrov
- Traffipax speedoPhot – dokáže merať až štyri jazdné pruhy
Slováci by sa ich mali báť, sú mimoriadne efektívne
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vyriešili najväčší problém elektromobilov. Vďaka tejto technológii ľudstvo navždy zabudne na spaľováky
Mal to byť seriál roka, nakoniec bojoval o prežitie. Netflix rozhodol o budúcnosti svojho sci-fi
EÚ hrozí Slovákom: Ak budete šíriť hoaxy o Ficovom atentáte, dostanete astronomickú pokutu
Ani helikoptéra, ani lietadlo. Airbus skrížil koncepcie a stvoril lietajúce monštrum
STARMUS ešte nekončí. Na tento parádny program sa môžeš tešiť posledné 2 dni festivalu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- Cybertruck je nepoužiteľný, hlási majiteľ. Z milovníka Tesly urobil odporcu
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Cybertruck je nepoužiteľný, hlási majiteľ. Z milovníka Tesly urobil odporcu
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Aktuálne: Unikla prvá fotka nového Zaklínača, takto vyzerá náhrada Henry Cavilla
Výdrž batérií už nebude problém. Táto technológia zmení elektromobily
Prehľad výbuchov vesmírnych telies v atmosfére a ich dopadov na Zem
Americká Meta čelí vyšetrovaniu zo strany EÚ kvôli návykovým algoritmom
Netflix chystá veľké obmedzenia. Dotknú sa hlavnej jednej skupiny Slovákov
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené