Tesla Cybertruck je oficiálne tu. Odtiahne čokoľvek, cenou ťa ale šokuje
Americká automobilka Tesla po dlhých rokoch napätého čakania odovzdala do rúk svojich zákazníkov prvé kusy kontroverzného elektrického pickupu Cybertruck s netradičným retro-futuristickým dizajnom a oceľovým exoskeletom, ktorý podľa doterajších pozorovaní spôsoboval automobilke problémy najmä s lícovaním a kvalitou prevedenia.
Bezprecedentná pevnosť
Na začiatok Elon Musk vysvetlil, že je výroba takéhoto stroja o niečo komplikovanejšia, než pri klasických autách a to práve kvôli oceľovým panelom, ktoré nie je možné tak jednoducho lisovať na tradičných továrenských lisoch. Tesla opäť skúšala rozbiť aj okná, čo sa tentoraz nepodarilo – zdá sa však, že bola použitá aj o niečo ľahšia alebo menšia loptička a nie je preto jasné, čo tieto sklá skutočne vydržia.
Built for any planet pic.twitter.com/NHBlMiPg3W
— Tesla (@Tesla) November 30, 2023
Z hľadiska pevnosti však má byť Cybertruck nesmierne odolný a vďaka nízko položenej ťažkej batérii odolá aj prevráteniu, podobne ako iné elektrické modely. Tesla vystavila Cybertruck aj strelným zbraniam, ktorým jeho dvere odolali bez problémov a okno sa dokázalo napriek desiatkam zásahov opäť zavrieť.
Prišli rôzne zmeny
Cybertruck utiahne takmer 5 ton vážiaci náklad a priamo na sebe unesie viac ako 1 100 kg, čo je porovnateľné s konkurenčnými pickupmi so spaľovacími motormi. Trojmotorový model v testoch ťahania ťažkého nákladu prekonal prakticky všetky konkurenčné konvenčné pickupy.
Cybertruck dostal aj volant v podobe, v akej ho dostal Model 3, či Plaid verzie Model S a Model X, avšak tentoraz s technológiou steer-by-wire, teda riadenie kolies je ovládané elektronicky bez priameho spojenia volantu s riadením prostredníctvom tyče. Riadenie je zároveň progresívne, čo umožní rýchlu a jednoduchú manévrovateľnosť, píše Tesla.
Zmenila sa pochopiteľne aj cena a najnižšia verzia s pohonom na zadné kolesá, ktorá utiahne o poznanie menší náklad, bude v USA dostupná od 60 990 amerických dolárov, čo je o približne polovicu viac, než pôvodný odhad. Vyššia verzia s pohonom všetkých štyroch kolies bude stáť až 79 990 dolárov a špičková verzia cenou vyrazí dych.
Feat of Strength 3: Cyberbeast (0-60 in 2.6s) pic.twitter.com/q0cK9zb21D
— Tesla (@Tesla) November 30, 2023
Ako už býva zvykom, prvá je vo výrobe najvyššia verzia Cyberbeast a o niečo menej výkonná s pohonom všetkých štyroch kolies. Zákazníci si však budú musieť na najlacnejšiu verziu počkať najmenej do roku 2025.
Zároveň sa tak ale nepotvrdili obavy, že bude tento stroj vážiť prázdny cez 4 tony. Na batériu a elektromotory sa bude vzťahovať 8-ročná záruka alebo do 240 000 km, podľa toho čo vozidlo dosiahne skôr.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP