Elektrické Bentley bude poriadne zviera. Budúce modely zvojnásobia výkon spaľováku
Automobilka Bentley je synonymom luxusu a ohromného výkonu. Ikonický 12-valcový motor kvôli emisným normám skončil a na rad nastupuje elektrifikácia.
Fanúšikovia značky sa ale, podľa šéfa automobilky, Adriana Hallmarka, vôbec nemusia báť. V rozhovore pre Autocar uviedol, že elektrické Bentley prinesú dvojnásobný výkon v porovnaní so spaľovákmi W12.
Generálny riaditeľ uviedol, že automobilka pracuje na dvoch verziách batérií pre budúce elektromobily, pričom výkonnejšie modely s prívlastkom Speed dostanú ultimátne akumulátory, ktoré spoločnosť interne nazýva „batérie W12“. Pôjde teda o akúsi náhradu za legendárny spaľovací 12-valec.
Výkon iba porastie
Narásť by mal výkon všetkých budúcich elektromobilov značky Bentley, nie iba tých vrcholných verzií. Nárast sa má pritom pohybovať v rozmedzí od 50 % do 100 %, uvádza Motor1.
Najvýkonnejšie Bentley Batur so 6-litrovým motorom W12 a dvomi turbami malo pritom výkon vyladený až na 740 koní. Môžeme teda predpokladať, že elektrický nástupca dosiahne výkon cez 1 400 koní, čo je už poriadna dávka sily.

Už dávnejšie Hallmark uviedol, že elektrické Bentley s výkonom okolo 1 400 koní dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 1,5 sekundy, čo je rýchlejšie, ako akýkoľvek súčasný sériovo vyrábaný elektromobil. S takýmto zrýchlením by dokonca porazil aj Rimac Nevera, ktorý aktuálne drží rekord najlepšie zrýchľujúceho sériového auto na svete.
Z hľadiska dojazdu by elektrické Bentley mali byť schopné prejsť na jedno nabitie až 720 km, pričom k dispozícii bude aj extrémne rýchle nabíjanie. Jeho výkon zatiaľ nepoznáme, no 10 % na 80 % sa elektromobil nabije za 20 minút. S týmto dojazdom sa elektrické Bentley vyrovná dojazdu plne natankovaného auta s motorom W12, hovorí Hallmark.
Elektromobil si zachová dôležité aspekty značky Bentley
Hallmark v rozhovore ďalej uviedol, že elektromobily tejto značky budú plnohodnotnými Bentley, na aké sme zvyknutí. Automobilka aj naďalej kladie dôraz na impozantnosť, mohutnosť a luxus.

Priznal však, že budú musieť prijať určité kompromisy v dôsledky zlepšenia aerodynamiky auta. Bentley je odhodlané byť lídrom v oblasti výroby a predaja luxusných elektromobilov.
Prvý čistý elektromobil už o pár rokov
V minulosti sme informovali, že Bentley v nasledujúcom desaťročí investuje do udržateľnosti 2,5 miliardy libier (približne 2,99 miliárd eur). Firma uviedla, že finančné prostriedky sa použijú na zabezpečenie „prvého kroku spoločnosti k elektrifikácii vo výrobnom závode“ v Crewe, južne od Manchestru, ktorý zamestnáva 4000 ľudí.

V rámci procesu elektrifikácie sa Bentley vzdalo výkonných 12-valcových benzínových motorov. Prvý elektromobil by mal zísť z výrobnej linky v roku 2025 a do roku 2030 bude kompletný modelový rad Bentley elektrický. Automobilka patriaca do portfólia Volkswagenu už vyrába hybridnú verziu Bentayga a sedanu Flying Spur.
Luxusné značky sa začínajú transformovať
Dávnejšie sme tiež tiež informovali, že s výrobou čisto spaľovacích modelov končí aj Lamborghini. Aj táto talianska automobilka patrí pod krídla koncernu VW, takže elektrifikácia sa dala očakávať.
Straty legendárnej V12 sa však zatiaľ v prípade „Lamba“ obávať nemusíme. Špičkový motor z dielne Lamborghini zostane aj naďalej „srdcom“ tých najrýchlejších a najluxusnejších modelov, aj keď sme sa nedávno dozvedeli, že v prípade novej hybridnej pohonnej jednotky ide o nový spaľovací agregát.
Lamborghini predstavilo model Revuelto s najvýkonnejšou V12 v histórii.
Taliansky výrobca superšportov bude vyrábať hybridné, ale aj plug-in hybridné motorizácie. Pár dní dozadu sme sa dočkali nástupcu modelu Aventador, ktorým je Lamborghini Revuelto. V roku 2024 príde Urus ako plug-in hybrid a v roku 2025 uvidíme Huracán v hybridnom prevedení.
Čistý elektromobil z dielne Lamborghini by mal na trh prísť okolo roku 2028 a riaditeľ automobilky potvrdil, že toto vozidlo bude štvordverové. Pôjde tak buď o SUV na štýl Urus, alebo o GT na štýl Audi e-tron GT či Porsche Taycan.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)



