Niekoľko posledných týždňov sa hovorí o nástupcovi populárneho superšportu Lamborghini Aventador. Automobilka pri tejto príležitosti už dávnejšie predstavila nový motor V12, ktorému vypomáha až trojica elektromotorov a teraz konečne spoznávame auto, ktoré túto beštiálnu sústavu dostáva ako prvé. Je ním model Revuelto.

Downsizing, alebo inak povedané aj znižovanie objemu motorov, postihol drvivú väčšinu automobiliek po celom svete. Dôvod je prostý, s objemnými motormi je dnes náročné plniť emisné limity. Automobilka Lamborghini sa ale odmieta vzdať svojho ikonického motora V12. Nová plug-in hybridná pohonná jednotka pridáva k spaľováku až trojicu elektromotorov.

Najvýkonnejšia V12 v histórii automobilky

Motor V12 s objemom 6,5 litra je úplne nový, nejde teda o tú istú pohonnú jednotku, ktorá sa nachádzala v doterajších luxusných superšportoch. Váži iba 218 kg a je o 17 kg ľahší než súčasná generácia. Produkovať by mal výkon 813 koní a krútiaci moment 725 Nm.

Zatiaľ čo spaľovací motor bude poháňať výhradne zadnú nápravu, dvojica elektromotorov sa postará o pohon prednej nápravy. Nová pohonná jednotka disponuje aj tretím elektromotorom, ktorý v závislosti od zvoleného jazdného režimu v prípade potreby pošle dodatočný výkon na zadné kolesá. Každý z elektromotorov je schopný poskytnúť výkon až 148 koní.

Nový je aj osemstupňový automat, ktorý kooperuje s dvojspojkovou prevodovkou, pričom Lamborghini Revuelto má celkový výkon až 1 015 koní. Vďaka tomu dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h iba za 2,5 sekundy a rýchlosť 200 km/h dosiahne za 7 sekúnd. Maximálna rýchlosť auta je 350 km/h.

Lamborghini predstavilo model Revuelto s najvýkonnejšou V12 v histórii.

Batéria slúži primárne na výkon

Nová pohonná sústava je plug-in hybridná, čo znamená, že si majiteľ bude môcť svoje Lamborghini nabíjať zo zásuvky. Nečakaj však žiaden prevratný dojazd v čisto elektrickom režime, batéria v tomto prípade slúži primárne, aby poskytovala energiu elektromotorom v prípade potreby extra výkonu.

Jej kapacita je iba 3,8 kWh, no nabíjať sa dá výkonom maximálne 7 kW. Plné nabitie by tak malo zabrať menej než pol hodinu. Oveľa rýchlejšie sa ale akumulátor nabije skrz rekuperáciu a dobíjania pomocou spaľovacieho motora. Podľa automobilky to zaberie zhruba 6 minút.

Lamborghini

Aj napriek malej batérií bude mať nové Lamborghini k dispozícii režim elektrickej jazdy, no dojazd v tomto prípade zrejme nepresiahne 10 km.

Nechýba kopec moderných technológií

Lamborghini Revuelto je dizajnový skvost, ktorý rozhodne pôsobí agresívnejšie než Aventador. Nezameniteľný svetelný podpis v tvare písmena Y vpredu aj vzadu dopĺňajú ostré línie, masívny zadný difúzor a dve centrálne umiestnené koncovky výfukov. Predné svetlá disponujú LED Matrix technológiou.

Lamborghini

Vo vnútri nájdeme digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3″ a vertikálnu obrazovku infotainmentnu s veľkosťou 8,4″. Vlastný displej dostáva aj spolujazdec, pričom sa naň zobrazujú jazdné informácie ako rýchlosť či výkon motora.

Automobilka oproti predchodcovi prepracovala volant, ktorý je športovejší. Nachádza sa na ňom aj volič jazdných režimov, ktorých je mimochodom 13, pričom režim Città slúži na čisto elektrickú jazdu a režim Corsa odomyká plný výkon monštruóznych 1 015 koní.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú