Takmer 3 miliardy eur na prerod značky. Ikonické Bentley mení stratégiu, do elektromobility vloží všetko
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
V článku boli použité materiály SITA.
Výrobca luxusných automobilov Bentley v stredu uviedol, že investuje miliardy do modernizácie výroby. Týmto krokom chce urýchliť plán vývoja elektrických vozidiel a pripojiť sa k ďalším značkám automobilov, ktoré upúšťajú od spaľovacích motorov.
Spoločnosť Bentley Motors so sídlom v Spojenom kráľovstve uviedla, že v nasledujúcom desaťročí investuje do udržateľnosti 2,5 miliardy libier (približne 2,99 miliárd eur). Firma uviedla, že finančné prostriedky sa použijú na zabezpečenie „prvého kroku spoločnosti k elektrifikácii vo výrobnom závode“ v Crewe, južne od Manchestru, ktorý zamestnáva 4000 ľudí.
V rámci procesu elektrifikácie sa Bentley dokonca vzdá výkonných 12-valcových benzínových motorov. Prvý model by mal zísť z výrobnej linky v roku 2025 a do roku 2030 bude kompletný modelový rad Bentley elektrický. Automobilka patriaca do portfólia Volkswagenu už vyrába hybridnú verziu Bentayga a sedan Flying Spur.
Luxusné značky sa začínajú transformovať
Pred pár dňami sme tiež tiež informovali, že s výrobou čisto spaľovacích modelov končí aj Lamborghini. Aj táto talianska automobilka patrí pod krídla koncernu VW, takže elektrifikácia sa dala očakávať.
Straty legendárnej V12 sa však zatiaľ v prípade „Lamba“ obávať nemusíme. Tento špičkový motor z dielne Lamborghini zostane aj naďalej „srdcom“ tých najrýchlejších a najluxusnejších modelov.
Tento rok sa ešte dočkáme nových modelov s čisto spaľovacím motorom, no od roku 2023 bude v každom jednom „Lambo“ spaľováku dopomáhať aj elektromotor.
Taliansky výrobca superšportov bude vyrábať hybridné, ale aj plug-in hybridné motorizácie. Ako uvádza portál AutoCar, v roku 2023 sa dočkáme hybridného nástupcu modelu Aventador, v roku 2024 príde Urus ako plug-in hybrid a v roku 2025 uvidíme Huracán v hybridnom prevedení.
Čistý elektromobil z dielne Lamborghini by mal na trh prísť okolo roku 2028 a riaditeľ automobilky potvrdil, že toto vozidlo bude štvordverové. Pôjde tak buď o SUV na štýl Urus, alebo o GT na štýl Audi e-tron GT či Porsche Taycan.
Elektrike sa nebráni ani Ferrari
Talianska ikona motorizmu z Maranella zmenila po dekádach rozhodnutie. Pre jeden z posledných modelov značky si pripravila nečakané prekvapenie a svoju V8čku vymenila za zbrusu nový agregát V6, ktorý je spriahnutý s plug-in hybridným systémom značky.
Tradičná, v strede uložená 8-valcová jednotka išla bokom, aby dala prednosť hybridnému šesť valcovému agregátu, ktorý sa tak do superšportov od Ferrari vracia prvýkrát od 70-tých rokov. Predošlé 6-valce sa vo vozidlách značky umiestnili v období rokov 1960 až 1970. Teraz debutuje znova a je absolútne dokonalý.
Nová 3-litrová V6-ka je špecifická hneď v niekoľkých smeroch, a to najmä, že jej valce sú uložené pod 120° uhlom. Dvojica turbodúchadiel, ktorá sa dosahuje až 180 000 otáčok za minútu, si našla miesto práve vo strede „V“ priestoru, vďaka čomu sa zvýšila kompaktnosť motora a znížila jeho hmotnosť.
V skutočnosti ide o vôbec prvé Ferrari so zadným plug-in hybridným pohonom, ktorý má spaľovací motor integrovaný so zadným elektromotorom. Obe jednotky spolupracujú prostredníctvom nového aktuátora, ktorý umožňuje ich súčasnú spoluprácu, alebo fungovanie len čisto na elektrinu. V takomto režime zvládne nový plug-in hybrid prejsť so 7,45 kWh batériou zhruba 25 km.
Práve vďaka elektromotoru sa celkový systémový výkon Ferrari 296 GTB vyšvihol na úctyhodných 830 koní. Že je tento nový motor z Maranella skutočným majstrovským dielom, dokazuje aj fakt, že už počas jeho vývoja naň inžinieri a technici značky odkazovali ako na „malú V12-ku“, a to práve kvôli jeho potenciálu.
Samotný spaľovací agregát poskytuje maximálny výkon 663 konských síl, no k tomu sa pridáva ešte výkon spomenutého plug-in hybridného systému.
Otáčkomer vidí červenú zónu až pri 8500 ot/min., ktorú má tiež motor V12 vo Ferrari 812 Superfast. Vďaka celkovému výkonu dokáže nové 296 GTB zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť potom činí 330 km/h. Ako bolo spomenuté, všetok výkon sa prenáša na zadnú nápravu, a to prostredníctvom 8-stupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
-
- Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
-
- Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Macron chce otvoriť diskusiu o európskej obrane vrátane jadrových zbraní
Bieloruskí hekeri oznámili, že sa nabúrali do siete bieloruskej KGB
Jadrový program Poľska podľa expertov napreduje k stavbe elektrární
Bez auta to nepôjde. Vlastniť vozidlo je podľa tejto krajiny prioritou
V spoločnosti Kia otvorili interaktívne tréningové centrum pre bezpečnosť práce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené