Tesla konečne zlacnie a svet sa dočká ľudového elektromobilu. Pod jedinou podmienku, tvrdí Musk
Elektromobily americkej automobilky Tesla prešli v posledných mesiacoch hneď niekoľkými zvýšeniami cien, niektoré boli dokonca veľmi drastické. Ako však informuje Electrek, po skončení krízy môžu jej ceny opäť klesnúť v prípade, že sa upraví inflácia – má to ale jeden zásadný háčik.
Týka sa všetkých
O tieto informácie sa podelil Elon Musk prostredníctvom sociálnej siete Twitter, na ktorej potvrdil, že Tesla môže znížiť ceny svojich vozidiel po tom, čo sa „upokojí“ inflácia. Tá je, pochopiteľne, najväčším dôvodom pre neustále narastajúce ceny a kvôli extrémne vysokému dopytu nemá Tesla so zdvíhaním cien zatiaľ žiadne problémy.
If inflation calms down, we can lower prices for cars
— Elon Musk (@elonmusk) July 15, 2022
V Spojených štátoch už inflácia dosiahla približne 40-ročné maximum a podľa portálu Interesting Engineering sa netýka len spoločnosti Tesla, ale tiež SpaceX, na ktorej čele stojí takisto Elon Musk. Kvôli inflácii zvyšoval SpaceX ceny raketových letov pre stroje Falcon 9 a Falcon Heavy o približne 10 %.
Tesla navyše nie je jedinou automobilkou vyrábajúcou elektrické autá, ktorej ceny vystrelili nahor. Nie je dokonca ani na čele rebríčka v tomto cenovom raste, keďže priemerná cena elektromobilu stúpla za posledný rok o 22 %. Pre technológiu, ktorej cieľom je dostať sa čo najviac medzi masy s cieľom zníženia svetových emisií tak ide o poriadnu katastrofu.
Poriadne zdraženie
Júnové zvyšovanie cien Tesly bolo pomerne drastické a pri niektorých modeloch stúpla až o 6 000 $. Najväčší problém je však toto navýšenie cien práve pre najpopulárnejší Model Y. Model 3 mal pomerne veľké šťastie a navýšenie sa dotklo len verzie Long Range, ktorej cena stúpla o 3 500 $.
Dopyt ostáva
Problémom však je, že Tesla zatiaľ nemá dôvod znižovať ceny svojich hlavných produktov. Po autách ako je Model 3 či Model Y je v Európe, Číne a Spojených štátoch tak vysoký dopyt, že ani po postavení tovární v nemeckom Berlíne a americkom Texase nebude stíhať pokrývať všetkých potenciálnych zákazníkov.

Tesla je v prvom rade spoločnosť, ktorá potrebuje zarobiť a za ktorou stoja investori, ktorí chcú vidieť čo najlepšie výsledky. Hrať sa na dobrého samaritána a znižovať ceny len preto, že môže, pre ňu tak nedáva zmysel. V spojených štátoch si napríklad udržiava vyše 70 % trhu s elektromobilmi, čo je vzhľadom na jej ceny skutočne úctyhodné číslo.
Ekonomika navyše nie je jednoduchá a ceny po stabilizácii inflácie nezačnú magicky klesať naspäť na pôvodné hodnoty. Tejto problematike sa bližšie venuje USA Today.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

K masívnym protestom sa prvýkrát pridáva Maďarská Aliancia: „Unavuje nás cynická ľahostajnosť“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

